Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Gusse

Hadde en interessant samtale med en fra EV Power før helgen. Skulle egentlig sjekke deres utbygging i Namdalen, og hva de skulle bygge ut. Kort oppsummert: Grong, Overhalla, Namdalseid med Chademo/kombi/Type 2 i løpet av 2014. Ble litt nyrsgjerrig angående Grong, så jeg fortalte han at jeg kjente noen som kjenner noen, som hadde fortalt om at Grong skulle bli ladested for Tesla + flere. Han sa at iom at jeg allerede var såpass informert, kunne han fortelle mellom oss to at de hadde vært på befaring i Grong, og at de samarbeidet med Tesla i forhold til samlokalisering av ladepunkt. Utfordringen for Grong kunne han si, var mengden strøm som måtte leveres. De var rett og slett ikke sikre på om Grong kunne levere. Han kunne også si at deres ladere var bare peanuts i strøm i forhold til Tesla's.
Det som var mest intetessant var at han fortalte så, at det var på Stjørdal det "brant" mest for Tesla. Der ville det bli ganske snart satt opp noe.
Da har jeg sladdret ut med en forholdsvis konfidensiell samtale, men shit shit, informasjonen må ut, selv om selvaktelsen fikk seg en skrape i lakken ;)
...heller den enn Tesla'n ;D

fredag

Sitat fra: fredag på mandag 12. mai 2014, klokken 22:13
Nå begynner det å løsne litt her:

Supercharger Münchberg har åpnet.

http://www.teslamotors.com/de_DE/supercharger/munchbergnord

Bygging av supercharger i Lutterberg (litt nord for Kassel, 392km fra Kiel) har startet.

Tyskerne funnet enda en superlader under bygging: Erbshausen på A7/E45. 200km sør for superladeren i Lutterberg.

Nå går det fort.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

arnkl

#977
Sitat fra: Tønsberg på fredag 16. mai 2014, klokken 13:47
Skjer ting i Kristiansund område - Aspøya:
https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=10309736

Min oppfatning av norsk seindrektig byråkrati fekk seg eit skot for baugen i dag. Byggesøknaden innvilga ein dag etter motteken søknad :) Reknar med at Muffinman held oss oppdatert om når gravinga byrjar.

http://innsyn.tingvoll.kommune.no/RegistryEntry/ShowDocument?registryEntryId=65100&documentId=97332
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Muffinman

Jo da. Passerer der nesten hver uke, så jeg skal nok holde gluggene på stilk - eller noe sånt.

Djur1


Sett noen rykter på nett om at de skal bygge en trase fra brussel til sør frankrike. Aix i Provance bygges nå?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Oreo

Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Oreo

Gusse, du gjorde det eneste riktige, nemlig å dele informasjonen med oss. Haha, jeg måtte le da jeg leste "mellom oss to..."
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Car-El

Dere som er gode i snoke opp hvor SC kommer. Finner dere ut noe om Nordland fylke? Kjenner at jeg begynner å bli frustrert. Har liksom lyst å kommer meg ut av husdøra med bilen.

Ja, æ vet at dem har vært med flere TMS på Nordkapp, men flere timer lading med en liten aktiv rabbargast er ikke det som frister mest.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Amoss

Sitat fra: OddB på søndag 18. mai 2014, klokken 23:42
De sliter litt mer i Kina ..
http://www.ecns.cn/cns-wire/2014/04-23/110819.shtml

Sjekket datoen på artikkelen?

Sjekk i det minste her: http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger - og klikk på "Asia". Da ser du at de alt har åpnet de to første i Shanghai, og en i Beijing. Hvilke problemer de enn hadde da artikkelen ble skrevet så ser det ut til at det har løsnet nå...
Model S 85D

OddB

Jada artikkelen er 4 uker gammel.Problemet var vel at nettselskapet ikke ville kjøpe tilbake overskuddstrømmen fra solcellene.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

jkirkebo

Sitat fra: Car-El på søndag 18. mai 2014, klokken 23:46
Dere som er gode i snoke opp hvor SC kommer. Finner dere ut noe om Nordland fylke? Kjenner at jeg begynner å bli frustrert. Har liksom lyst å kommer meg ut av husdøra med bilen.

Ja, æ vet at dem har vært med flere TMS på Nordkapp, men flere timer lading med en liten aktiv rabbargast er ikke det som frister mest.

Kan jo evt. gjøre som oss, sette av litt ekstra tid og kun kjøre dagsetapper som er innenfor rekkevidden (30-40 mil).  Vi planlegger egentlig ingen lading på dagtid i det hele tatt, kun mens vi er parkert for natten. Satser på å få leid noen ok campinghytter, rorbuer og lignende.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kjellsve

Hvis Tesla-eiere i Nord-Norge skal basere seg på å kun kjøre dagsetapper på 30-40 mil, så er det nesten som å gå tilbake til tiden da vi brukte båt med råseil for å reise :-).

Turen hjemmefra i Nordland til hytta i Finnmark (150 mil) som jeg med fossilbil kjører kjapt på ca. 16 timer, vil med Tesla kreve fem dagers kjøring og fire overnattinger.

Når en ikke er turist med god tid, men kjører strekket som en transportetappe, så ser alle at å kjøre Tesla i Nord-Norge uten tilgang til superladere er en ganske håpløs affære.

Vi får håpe at superladere kommer i alle fall opp til Tromsø i løpet av kort tid.

Kjell
TMS85D

ed1son

http://teslaclubsweden.se/tesla-motors-nyhetsbrev/

SUPERCHARGERS KOMMER TILL SVERIGE


Med över 100 Superchargers öppna globalt är nu de svenska vägarna näst på tur att aktiveras! Model S har funnits på de svenska vägarna sedan september 2013. Och med många fler leveranser under året är Tesla glada över att vi i sommar kommer öppna våra första Superchargers i Sverige. De nya stationerna längs E6 och E18 kommer att möjliggöra resor för Model S ägare mellan Oslo och Köpenhamn samt Oslo och Stockholm, utan att någonsin mer behöva stanna för att tanka bränsle. Med övriga Superchargers som vi öppnar inom de närmaste månaderna kommer omkring 90% av den svenska befolkningen bo inom 320 km från en Supercharger-station innan året är slut.
2014 Tesla Model S P85 - Sort / Sort

Bestillt                     13.09.2013
Bekreftet                 19.09.2013
I Produksjon           17.01.2014
Produksjon fullført   27.01.2014
Levert                     15.03.2014

Amoss

Kan dette være noe da mon tro?

http://82.134.72.197/eInnsynTK_A/Journalpost/Details/281548

SitatLadestasjon for Elbil - Tesla på kommunens eiendom gbnr. 72/91    09.05.2014

Dokumentnr (i sak): 8
Dokumentdato: 09.05.2014
Ansvarleg eining: Drift og eiendom
Sakshandsamar: Arvid Seldal
Tilgangskode: Ikke registrert
Heimel: Ikke registrert

Liste over dokumenta i journalpost Rekkjefølgje    Tittel    
1    Ladestasjon for Elbil - Tesla på kommunens eiendom gbnr. 72/91

Korrespondanse i journalposten
Avsendar/Mottakar    Type    
Arvid Seldal    Avsendar


Prøvde å finne eiendommen på kartet, men fant den ikke. Men gårdnr. 72 ligger i sentrum av Aksdal...
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA