Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Muffinman

#960
Dette var en god nyhet for min del, selv om jeg bor litt for nær (45 km). Det betyr jo faktisk at jeg kan plusse på de 45km på rekkevidden når jeg skal hjem fra ett eller annet sted. Det er derimot en litt omstendelig affære å fylle på en ekstra skvett når jeg nylig har dratt hjemmefra med forholdsvis høy SOC.

Uansett, fornøyd med den der.

Cato76

Sitat fra: cra på fredag 16. mai 2014, klokken 14:51
Sitat fra: arnkl på fredag 16. mai 2014, klokken 14:44
Det er 270 km frå Aspøya til Skei. Det er kanskje litt langt? Det kan tenkast at det kjem to til mellom Bergen og Trondeim. Til dømes i Nordfjordeid og på Vadheim.

Med 60kWh batteri er det kanskje i lengste laget, i alle fall på vinteren. Men jeg (og flere) har fått bekreftet fra Tesla at det skal bli på Skei/Førde eller deromkring. Men for min del vil Vadheim funke like bra for langturene, men Skei er optimalt fordi vi og "mottaker" av ungene kjører fra hver vår kant og møtes på Skei. Skei er forøvrig et naturlig knutepunkt, siden man derifra kjører til Aurland (Det kan man forsåvidt fra Vadheim også).

Norfjoreid kjører jeg aldri; det blir omvei for min del, men for de som kommer nordfra vil det kanskje være naturlig å kjøre den ruta, så det er ikke usannsynlig det du skisserer. Kanskje på tide å snoke litt i postjournaler for disse kommunene også. :)


Om man følger E39 så blir avstanden til Skei 283 km. Jeg kan ikke tenke meg andre plasser som kan være et knytepunkt på denne sterkningen annet enn på Byrkjelo (Breim) som knyter sammen ytre og indre Nordfjord. Men jeg sendte en mail til varaordfører i Gloppen som er kompis av meg og spurte han om han visste noe om søknader fra Tesla - Noe han avkreftet (han ville sagt noe om han visste det). Jeg ba han sjekke opp med sine kollegaer i nabo kommunene Jølster (kommunen til Skei) og Eid (Nordfjordeid), men jeg har ikke hørt noe fra han ennå.

Med tanke på alle fjordene som er på veslandet, så tror jeg nok at SC kommer tettere enn 200 km. Jeg har troen på at det også vil komme en mellom Skei og Tingvoll. Videre så er det naturlig å plassere en i Knarvik som er nord for Bergen(ca 200 km fra Skei og 16 mil fra Aksdal).

Vadheim ligger ikke som noe stort knutepunkt. Reiser man fra Florø eller Førde og skal østover så kjører man via Skei. Til og med fra Vedheim er det raskere å kjøre om Skei mot Oslo... Vadheim mangler også spisested og/eller kjøpesenter som er typisk for SC plassene.   :o

Dette ble kanskje litt mye synsing og lite detektivarbeid - sorry for that folkens!
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

K

Sitat fra: fredag på mandag 12. mai 2014, klokken 22:13
Nå begynner det å løsne litt her:

Supercharger Münchberg har åpnet.

http://www.teslamotors.com/de_DE/supercharger/munchbergnord

Bygging av supercharger i Lutterberg (litt nord for Kassel, 392km fra Kiel) har startet.

Takk for tipset!

Jeg er spent på når det kommer noe mellom Kiel og Köln/Dusseldorf. For eksempel Hamburg, Bremen, Münster. Noen som har fått med seg noe om bygging som er på gang på dette strekket? På autobahn er det litt "kjedelig" å holde 100 km/h, så inntil det kommer noe mer nord i Tyskland er det lite aktuelt å ta Teslaen på tur her.

Muffinman

Det mangler vel opptil flere på kartet nå? Noen som tar på seg å oppdatere? Kirkebø som har nøkkelen?

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på fredag 16. mai 2014, klokken 18:08
Det mangler vel opptil flere på kartet nå? Noen som tar på seg å oppdatere? Kirkebø som har nøkkelen?

Jauda. Men er på jobb og rekker ikke annet enn å sove før jeg må på jobb igjen i morgen. Skal fikse det i løpet av helgen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Soving er oppskrytt. Får hvile når man er dau  8)

Tønsberg

Sitat fra: Muffinman på fredag 16. mai 2014, klokken 18:08
Det mangler vel opptil flere på kartet nå? Noen som tar på seg å oppdatere? Kirkebø som har nøkkelen?
Hvilket kart?
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

fredag

Sitat fra: K på fredag 16. mai 2014, klokken 15:54
Sitat fra: fredag på mandag 12. mai 2014, klokken 22:13
Nå begynner det å løsne litt her:

Supercharger Münchberg har åpnet.

http://www.teslamotors.com/de_DE/supercharger/munchbergnord

Bygging av supercharger i Lutterberg (litt nord for Kassel, 392km fra Kiel) har startet.

Takk for tipset!

Jeg er spent på når det kommer noe mellom Kiel og Köln/Dusseldorf. For eksempel Hamburg, Bremen, Münster. Noen som har fått med seg noe om bygging som er på gang på dette strekket? På autobahn er det litt "kjedelig" å holde 100 km/h, så inntil det kommer noe mer nord i Tyskland er det lite aktuelt å ta Teslaen på tur her.

Jepp. Dette kommer nok veldig snart.

Etter Lutterberg ryktes det at arbeiderne skal fortsette videre til Lauenau, på A2/E30 rett vest for Hannover, 273km fra Kiel, 250km fra Köln/Düsseldorf.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)


Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen



Muffinman

Heh, det første der har faktisk fått med seg at det skjer noe på Aspøya som den eneste utenom de seks som allerede er åpnet.  Er et par prikker ved Shanghai også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA