Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Cato76

Sitat fra: Hyperstress på fredag 31. januar 2014, klokken 13:04
Siden de bruker ordet "superladestasjon" så høres det mistenkelig Teslaisk ut, ja. Aksdal skulle være en god plassering, men det er litt lengre unna Lyngdal (238km) enn jeg trodde de ville gå for.. Kanske ok distanse pga mildt klima(?). Har stor tro på at E39 & E134, blir dekket i 2014.

Lyngdal - Aksdal går fint med 85kW. Har kjørt noen ganger Lyngdal - Stavanger og har typisk 200 km igjen på batteriet når jeg ankommer Stavanger. Videre til Aksdal er det 75 km, så ingen problemer!
Aksdal er perfekt lokasjon for SC, men om man skal videre til Skei (fra Aksdal) blir det da 350 km... Det bør da settes opp en nord for Bergen også. Forslaget mitt er Soltun (krysset hvor man tar av fra E39 mot Modalen) som er 200 km fra Aksdal og 150 km fra Skei. Man vil da kunne kjøre E39 fra Lyngdal til Molde. For å dekke hele E39 så settes det SC på Bergsøya som knytter sammen Kristiansund, Molde og Trondheim.

Altså 4 stk SC så er hele kystveien E39 dekket:
1. Aksdal (Rogaland)
2. Soltun (Hordaland)
3. Skei (Sogn og Fjordane)
4. Bergsøya (Møre og Romsdal)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Hyperstress


Sitat fra: Cato76 på fredag 31. januar 2014, klokken 15:16
Sitat fra: Hyperstress på fredag 31. januar 2014, klokken 13:04
Siden de bruker ordet "superladestasjon" så høres det mistenkelig Teslaisk ut, ja. Aksdal skulle være en god plassering, men det er litt lengre unna Lyngdal (238km) enn jeg trodde de ville gå for.. Kanske ok distanse pga mildt klima(?). Har stor tro på at E39 & E134, blir dekket i 2014.

Lyngdal - Aksdal går fint med 85kW. Har kjørt noen ganger Lyngdal - Stavanger og har typisk 200 km igjen på batteriet når jeg ankommer Stavanger. Videre til Aksdal er det 75 km, så ingen problemer!
Aksdal er perfekt lokasjon for SC, men om man skal videre til Skei (fra Aksdal) blir det da 350 km... Det bør da settes opp en nord for Bergen også. Forslaget mitt er Soltun (krysset hvor man tar av fra E39 mot Modalen) som er 200 km fra Aksdal og 150 km fra Skei. Man vil da kunne kjøre E39 fra Lyngdal til Molde. For å dekke hele E39 så settes det SC på Bergsøya som knytter sammen Kristiansund, Molde og Trondheim.

Altså 4 stk SC så er hele kystveien E39 dekket:
1. Aksdal (Rogaland)
2. Soltun (Hordaland)
3. Skei (Sogn og Fjordane)
4. Bergsøya (Møre og Romsdal)

Tviler ikke på at det er uproblematisk med ny 85kwh, men tror de lnsker å ta høyde for at 60kwh og model E skal klare distansene selv på vinteren og med gamle batteri. Da begynner 240km å bli langt...
Men ser gunstige ut de punktene på bildet ditt :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

D.O

Tesla har selv sagt at det vil være ca22mil mellom ideelt sett. Så 24 vil være innenfor
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

DaX

Da er det bare å smøre seg inn med tålmodighet + sjekke denne siden hver dag: http://www.teslawiki.net/supercharger/
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

tstens

Hei , har ikke lest i gjennom alle postene her , så det er mulig det har blitt diskutert . Har det vært noe snakk el noen som har hørt om planer på superladere mellom Oslo-Stockholm ? Feks i Karlstad el Ørebro ? Bør være et behov her .
Terje
P85,White

MartinezSC

Sitat fra: tstens på torsdag 06. februar 2014, klokken 10:28
Hei , har ikke lest i gjennom alle postene her , så det er mulig det har blitt diskutert . Har det vært noe snakk el noen som har hørt om planer på superladere mellom Oslo-Stockholm ? Feks i Karlstad el Ørebro ? Bør være et behov her .
Terje
Karlstad og Örebro ser fornuftig ut, samt Trollhättan og Halmstad. De siste ligger kanskje litt for nærme kysten om noe.

thawi

#651
SitatKarlstad og Örebro ser fornuftig ut

Det er vel kun en drøye 100 km mellom Karstad og Örebro. Om man heller hadde lagt en SC i nærheten av rundkjøringen rett ved Grums ville man kunne betjent E45 nord/sør samtidig som E18 øst/vest (ca 200 km Oslo - Grums). Her er det også spisemuligheter.

Ved å ha en SC i nærheten av Arboga vil man også kunne betjene både E18 og E20 der den deles (ca 200 km Grums - Arboga). Samtidig er det ca 300 km Arboga - Trollhättan og 260km Arboga - Jönköping (Langs E4).

Stockholm - Arboga er da tilgjengelig via E18 og E20 avhengig av behov og avreise/mål (160km Arboga - Stockholm).

Dette ville også passet bedre med at Tesla ser ut til å ville legge SC'ene sine litt unna de største byene, for at man ikke skal bruke det som standardlademulighet (personlig antagelse). Jeg anntar også at å kunn bruke SC for drift vil være noe negativt for batteriet, men dette vet jeg ikke noe om.

Oreo

Værsåsnill da folkens!
Synsing og meninger har lite med detektivarbeid å gjøre.
Hvor vi ØNSKER SC'ere har vi opptil flere andre tråder til. Bruk disse!!! (er vel heller ikke første gang denne oppfordringen blir ytret)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Amoss

Kan se ut til at man går i mot dårligere tider for å bedrive detektivarbeide....  Her ser det ut som om man kan være nede på en uke fra tillatelse foreligger til ny stasjon er oppe å gå:

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/4-superchargers-being-installed-park-meadows-mall-south-metro-denver-co

Mobil superladestasjon på pall - kjøres ut med lastebil, plasseres med truck og kobles til.
Model S 85D

OleT

Sitat fra: Oreo på torsdag 06. februar 2014, klokken 12:38
Værsåsnill da folkens!
Synsing og meninger har lite med detektivarbeid å gjøre.
Hvor vi ØNSKER SC'ere har vi opptil flere andre tråder til. Bruk disse!!! (er vel heller ikke første gang denne oppfordringen blir ytret)

Hypoteser, interpolering og ekstrapolering er da roten til alt godt detektivarbeid? I alle fall etter Sherlock-modellen. :)

Det er god grunn til å anta at fremtidige SC også vil komme på logiske steder: Steder hvor flere veier møtes, og gjerne hvor en må velge et av flere alternative veivalg videre.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Avh

Da  ser det ut til å komme to til snart i Tyskland:  Lokasjoner: Wilden E40/41 og Mogendorf E35
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

rh83

Sitat fra: Avh på fredag 07. februar 2014, klokken 16:33
Da  ser det ut til å komme to til snart i Tyskland:  Lokasjoner: Wilden E40/41 og Mogendorf E35

Kilde?
P85 MC Red, Tan, Matt Abachi, 19", alt unntatt barneseter. VIN 2019*

Amoss

Sitat fra: Avh på fredag 07. februar 2014, klokken 16:33
Da  ser det ut til å komme to til snart i Tyskland:  Lokasjoner: Wilden E40/41 og Mogendorf E35

Wilden?  Blir ikke det samme sted som SC'en som er markert som "Wilnsdorf" på SC kartet?  Søk på Wilden, Germany sendte i alle fall meg til ett sted 2 og en halv km vest for denne, og den er på E40/41. Greit at vi vil ha dem plassert tett, men dette blir litt vel tett kanskje ;)
Model S 85D

Havebigfun


ebbrey

Sitat fra: Havebigfun på fredag 07. februar 2014, klokken 17:58
Vi trenger SC i Sverige, Danmark og Nord Tyskland snart. Mulig de kommer:
http://e24.no/bil/tesla-lager-europavei-gjennom-danmark/22754115

Tar gjerne imot en SC i danmark til sommeren. Har lova guttungen tur til legoland.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA