Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

toS

Jeg har sendt en forespørsel til Tesla om SC i Østerdalen/Engerdal og spesielt med forslag om Elverum hvis de ikke vil bygge ut begge dalfører. Svaret er at de arbeider med løsninger for "dette" men at de vil komme tilbake med mer informasjon tidlig neste år. Vet ikke helt om jeg skal tolke svaret som om de jobber med en CHAdeMO adapter eller superchargere. De liker tydeligvis at det er litt mystikk rundt dette men jeg velger å være optimist.

sn0le

Supercharger i området rundt Narvik er ikke dumt.
Da kan Tromsøværingene og Harstadværingene kjøre til Bodø med en liten pitstopp der.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

OleJA

Sitat fra: toS på onsdag 04. desember 2013, klokken 15:09
Jeg har sendt en forespørsel til Tesla om SC i Østerdalen/Engerdal og spesielt med forslag om Elverum hvis de ikke vil bygge ut begge dalfører. Svaret er at de arbeider med løsninger for "dette" men at de vil komme tilbake med mer informasjon tidlig neste år. Vet ikke helt om jeg skal tolke svaret som om de jobber med en CHAdeMO adapter eller superchargere. De liker tydeligvis at det er litt mystikk rundt dette men jeg velger å være optimist.
+1 'liker', Skulle gjerne hatt en i Koppang - Alvdal områded for min egen del.

Stellar

#573
Er det skjedd noe rart på kartet over superladere og dekning? Sjekk vinter 2013 mot vinter 2014 på Sørlandet.

http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

OleJA

Sitat fra: Stellar på onsdag 11. desember 2013, klokken 07:37
Er det skjedd noe rart på kartet over superladere og dekning? Sjekk vinter 2013 mot vinter 2014 på Sørlandet.

http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger

Ser ut som de kommer til å flytte Cinderella og Lyngdal til Nord Norge  :o

D.O

Ja, etterhver skal alle flyttes til nord Norge. :P

Hvis du ser den delen av kartet som er gråtonet og viser radius på dekkning, så er hele Norge og Sverige dekket mer eller mindre. Tror det kommer en hel del i 2014
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Stellar

Problemet er at tidligere på 2014 dekningen kunne man kjøre fra Bergen til Lyngdal, noe som indikerte ladestasjon i nærheten av Stavanger? Slik det nå ser ut, går ikke dette...
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Arntiv

Sikkert bare en feil i forbindelse med oppdatering av kartet...
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Epleskreller

Og de tror at Gudvangatunnelen er stengt fremdeles, ref rute fra Aurland..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

testO

@Tesla_Europe: Tesla electrifies Germany!
The first Superchargers are live!
Charge for free and superfast in Jettingen and Wilnsdorf! #Supercharger
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

Amoss

Sitat fra: testO på fredag 13. desember 2013, klokken 19:26
@Tesla_Europe: Tesla electrifies Germany!
The first Superchargers are live!
Charge for free and superfast in Jettingen and Wilnsdorf! #Supercharger

De skal også ha åpnet en superlader i Sveits i dag....
http://www.finanznachrichten.de/nachrichten-2013-12/28892439-first-tesla-supercharger-in-switzerland-energizes-route-between-zurich-and-geneva-008.htm
Model S 85D

Westcoaster

Sitat fra: Sisyfos på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:34
Sitat fra: Amoss på tirsdag 03. desember 2013, klokken 15:04
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 03. desember 2013, klokken 13:13
Dette kartet er mer detaljert, og viser 2-3 SC rundt Oslo. Bl.a i Minnesund-området (passer meg meget bra):

http://teslaclubsweden.se/wp-content/uploads/2013/09/eu_newsletter_sept_sc_01.jpg

Tror ikke jeg ville legge for mye vekt på dette kartet. Ser ut som de har bommet på noen av de som alt finnes... Kan f.eks. se ut som om de har lagt en SC på Vinstra/Kvam, og en på Støren istedet for Lillehammer+Dombås. Også de andre synes jeg er litt upresist plassert (men ikke SÅ ille som langs E6 nordover).

Har forsøkt å finne sentrum i sirklene og sammenlikne med Google Maps. Resultatet er under. Som Amoss skriver, er det neppe helt presist.

Hadde vært helt konge å fått en på Stord(avmerket Leirvik) Da alle som kjører langs kysten må forbi her uansett. Vi får krysse fingre og tær! ;)
Multi Color Red P85+ | VIN 18538 | 21" Hjul Grå | Karbonfiber Dekorfremhevning | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Sort Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | Sikkerhetspakke | Vinterpakke |

Kagex

Skulle ønske en supercharger på svenskegrensen

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

OddB

Skal det opp endel superladere i Norge i løpet av 2014 så er det vel snart på tide for Tesla å starte papirmølla med diverse kommuner rundt i landet... Er detektivene på hugget ?  Vi hadde vel det meste på plass før det ble offentligjort i år..?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Oreo

Sitat fra: testO på fredag 13. desember 2013, klokken 19:26
@Tesla_Europe: Tesla electrifies Germany!
The first Superchargers are live!
Charge for free and superfast in Jettingen and Wilnsdorf! #Supercharger
https://twitter.com/Chargelocator/status/411546271552667648/photo/1
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA