Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

JohanH

Jeg tror det kommer en SC i Drammen, på stedet for det nye servicesenteret. Det er jo et knytepunkt der under motorveibrua og med starten på E134 like ved.

Jeg har hørt at firmaet McKinsey i Oslo har bestilt c.a. 15 Model S til sine ansatte og har en deal med Tesla om å få satt opp et par SC i sin garasje, men disse blir ikke publike.

fredag

Sitat fra: Nuvolari på mandag 02. desember 2013, klokken 22:03
Sitat fra: testO på mandag 02. desember 2013, klokken 16:42
@zerocarbonworld: the future has arrived! @jcstp: 1st #supercharger in holland in action today in Oosterhout! https://t.co/M6C5FfV6qU #EV #Tesla

Ingen dum beliggenhet dette for de som skal kjøre Kiel-Paris. Skal man kjøre fra Kiel-Paris er det 10min omvei å kjøre via Oosterhout fremfor raskeste vei Kiel-Paris (kilde: Google maps). Da kan det se ut til at det blir roadtrip til frankrike sommer 2014 for min del.

Superladere er også snart ferdig i Jettingen-Scheppach, DE og Zevenaar, NL.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

fredag

Sitat fra: JohanH på mandag 02. desember 2013, klokken 22:10
Jeg har hørt at firmaet McKinsey i Oslo har bestilt c.a. 15 Model S til sine ansatte og har en deal med Tesla om å få satt opp et par SC i sin garasje, men disse blir ikke publike.

Sikkert bare noen litt overivrige personer som ikke kan forskjell på en type2-ladestasjon og en Tesla superlader.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

trygvelo

Sitat fra: fonberg på mandag 02. desember 2013, klokken 13:27
Jeg skulle ønske at Tesla tilbyr partnere av typen handlesentere i større byer å sette opp lettere SC-er, f.eks. 50 kw, med betalingsløsning. Hvis man kan fylle en god halv "tank" på en time for maks en hundrelapp mens man handler/spiser/tar en kaffe så vil det i hvert fall være attraktivt for meg. En SC med mindre effekt vil vel også være mer skånsom med batteriet?

God ide!

Trustno1

#544
Sitat fra: JohanH på mandag 02. desember 2013, klokken 22:10
Jeg tror det kommer en SC i Drammen, på stedet for det nye servicesenteret. Det er jo et knytepunkt der under motorveibrua og med starten på E134 like ved.

Jeg har hørt at firmaet McKinsey i Oslo har bestilt c.a. 15 Model S til sine ansatte og har en deal med Tesla om å få satt opp et par SC i sin garasje, men disse blir ikke publike.

En superlader i drammen på det området hadde vært glimmrende. Det er som du sier både ett knutepunkt sør/nord på E18 og oppover langs E134.

Ser iallefall for min egendel så kunne det ikke vært en bedre plassering for en SC.
For min del er dette faktisk akkurat forskjellen mellom å måtte tukle ekstra med å få til lading, eller å bruke TMS akkurat som en annen bil.

Sånn jeg ser det på kartet, så trengs det en hurtiglader i mellom cindarella og lillehammer uansett for å komme seg fra sør til nord uten rekkeviddeangst. Hadde man satt opp en hurtiglader i Drammen + også en på Haukli så hadde man dekket hele E134 vestover også.

Cato76

Ja, de stedene som mangler for å dekke opp den sørlige delen av norge er helt klart:
- Drammen (knytepunkt E18 og E134 nord/vest)
- Ski(knytepunkt E6 sørover mot Sverige og E18 mot Stockholm, Sverige)
- Haukeligrend (dekker E134 øst/vest)
- Aksdal (knytepunkt for E39 og E134 østover)
- Skei (knytepunkt for E39 og Riksvei 5 østover)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Viking

Jeg mener at det også er på tide å se på hvor i Sverige super chargers kommer.

På strekningen Oslo - Stockholm (E18) er noen mulige første stopp
Grums ca 190 km
Karlstad ca 220 km (ved IKEA?)
Kristinehamn ca 260 km

På strekningen Oslo - Gøteborg (E6) er noen mulige første stopp
Foreslår bare ett sted. Det er opplagt beste alternativ: Torp Köpcentrum (ved Uddevalla) ca 210 km. Her går 44 nordover. Første supercharger bør ikke ligge lenger sør enn det langs E6.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Epleskreller

Siden denne tråden opprinnelig handler om hva man klarer å grave frem av opplysninger om nye ladeplasser,  er det noen som vet om det finnes en svensk postjournal, tilsvarende denne:http://www.oep.no/search/
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

sven erik

husk nå på at super laderne er satt opp for at de i oslo  skal kunne kjøre til de største byene ikke  for at man skal kunne bruke de til vanlig  foreløpig

trygvelo

Jeg vil MYE heller ha mange superchargers og betale for lading enn noen få som er gratis å bruke. Betalingsløsningen må være ENKEL, helst at ladestasjonen registrerer bilens regnummer automatisk. 1 kr per minutt hadde vært helt greit, 30 minutter og få ca. 60% av 85kwh batteri kapasitet (45kwh ved 90kw ladeeffekt = ca. 60% av 76kwh utnyttbar batterikapasitet). Snittforbruk på 220 wh/km gir ca. 200 km rekkevidde for de 45kwh man fikk ladet og det er jo en grei distanse.

Cato76

Den dagen man kan kjøre Teslaen uten å tenke på rekkeviddeangst, så er SC nettverket godt nok.

I dag er det ikke det for min del, selv om jeg bor på sør-østlandet. For å kjøre til Gol (på hytta) så rekker jeg det kanskje med økonomisk kjøring på vinterstid. For å reise til Oslo og hjem igjen så må jeg lade i 4-5 timer (13A). Reise til Stavanger er ingen problemer.

Det er nok formålet til Tesla Motor å få til dette på sikt ...trur eg - At man skal kjøre Tesla på samme måte som fossilbilen.

Denne dagen kommer, vi må bare vente litt.... Vi fikk tross alt de 6 første SC i Europa!!! Nå er det resten av europa som står for tur, så kommer de tilbake til oss for å tette de hullene som måtte være ...trur eg  ;)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

P85_Norway

Noen som har noe informasjon om fremtidige Superchargers i Norge, her i denne tråden?   :-\
Tesla M3 Performance

D.O

Sitat fra: P85_Norway på tirsdag 03. desember 2013, klokken 11:47
Noen som har noe informasjon om fremtidige Superchargers i Norge, her i denne tråden?   :-\
Jeg vet at neste skritt er i begynnelsen av neste år, men kan ikke si noe om plassering.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cairnz

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 03. desember 2013, klokken 10:48
Den dagen man kan kjøre Teslaen uten å tenke på rekkeviddeangst, så er SC nettverket godt nok.

I dag er det ikke det for min del, selv om jeg bor på sør-østlandet. For å kjøre til Gol (på hytta) så rekker jeg det kanskje med økonomisk kjøring på vinterstid. For å reise til Oslo og hjem igjen så må jeg lade i 4-5 timer (13A). Reise til Stavanger er ingen problemer.

Det er nok formålet til Tesla Motor å få til dette på sikt ...trur eg - At man skal kjøre Tesla på samme måte som fossilbilen.

Denne dagen kommer, vi må bare vente litt.... Vi fikk tross alt de 6 første SC i Europa!!! Nå er det resten av europa som står for tur, så kommer de tilbake til oss for å tette de hullene som måtte være ...trur eg  ;)
Det er jo Supercharger på Gol ?
Elbilist

krister461

Sitat fra: P85_Norway på tirsdag 03. desember 2013, klokken 11:47
Noen som har noe informasjon om fremtidige Superchargers i Norge, her i denne tråden?   :-\
Jeg vet ikke annet enn det jeg kan lese fra kartet her:
http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger

Dvs. det kommer trolig en mellom Bergen og Stavanger og en nord for Trondheim ila 2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA