Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Otkristo

RJK

Har vært og ladet ved den Eviny-stasjonen som er på området der. De trenger helt klart flere plasser, så fint med SuC-stasjon der!

:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

tholme

goggo

Sitat fra: goggo på søndag 25. mai 2025, klokken 10:36Da er gravearbeidet i gang for Tesla laderne på YX Brønningsmyr (Ved klatretårnet, Lillesand Vest).
Denne ladestasjonen har det jo vært snakk om i mange år, men nå skjer det endelig.

I mellomtiden har alle disse satt opp ladere på denne energistasjonen, mens Tesla tydeligvis har vært stuck i papirarbeid/søknadsprosesser.
  • E.ON/Clever, 4 ladere
  • Kople, 8 Kempower stolper
  • Supercharge, 4 ladere
  • Uno-X, 4 ladere. Dette er egentlig lastebil-ladere, men jeg har bare sett personbiler lade her

Jeg har ikke tatt bilder, men det det ser ut som det blir veldig trangt der Tesla stolpene kommer på baksiden av stasjonen. Jeg har vanskelig for å se at det blir plass til mer enn max 8 stolper her.

Jeg kjørte forbi her i går, og ser at denne stasjonen nå er åpnet og fullt operativ.
Det er 12 stolper, 8 på baksiden av stasjonsbygningen og 4 ved siden av vaskehallene. Dessverre er ingen av plassene egnet for tilhenger.

Det er hele 6 forskjellige lade-operatører på denne YX stasjonen nå (jeg glemte den enslige Recharge 50kW laderen i min forrige oppsummering), og det må vel være en slags rekord :)

Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Ellemelle

Sitat fra: goggo på onsdag 25. juni 2025, klokken 10:08Jeg kjørte forbi her i går, og ser at denne stasjonen nå er åpnet og fullt operativ.
Anbefaler deg å kikke på supercharge.info så vil du se når disse stasjonene åpner (ofte, ja nesten alltid, basert på meldinger her fra forumet, takk til Andrewas).
Lillesand/Legdene åpnet 19.juni

Otkristo

Ny Tesla Supercharger Olrud

Adresse: Kårtorpvegen 1, 2320 Furnes
Antall: 12 stolper

Hjortefot

Da har det faktisk skjedd litt, så jeg prøver meg med en kvartalsoversikt. Som vanlig prøver jeg å ignorere oppgraderinger, så om det blir åpnet en V4 rett ved siden av en V2, og så blir V2 lagt ned, eller ikke, så legger jeg meg ikke opp i det. Kjært barn har mange navn, så noen får opptil flere "AKA, Also Known As" om jeg gjetter at det grovt sett handler om samme prosjekt. Men det meste er vurdert på skjønn, så protester gjerne. Gratulerer til Grimstad: Ny konge på vente-haugen!

Farger: Godt nytt, dårlig nytt, plan, papirarbeid, bygging.

Supercharge.info     Tesla.com   
.
Finnmark       
-
.
Troms       
Tromsø285 dagerUtviklingVinner avstemning Q3 2023
Finnsnes418 dager
.
Nordland       
Leknes7 dager
Leirfjord10 dagerAKA Sandnessjøen
Brønnøysund121 dagerUtviklingAKA Brønnøysund-Salhus
.
Trøndelag       
Steinkjer AmfiÅpnet!
Trondheim - Tiller90 dagerUtvikling
StørenÅpnet!
.
Møre og Romsdal       
Kristiansund201 dagerUtvikling
.
Vestland       
HafsloÅpnet!
Voss 2Åpnet! AKA Skulestadmo, Storrviki
Bergen BlomsterdalenÅpnet!
Etne36 dager
.
Rogaland       
Stavanger Mariero274 dager
.
Agder       
Sirdal88 dagerUtvikling
Risør262 dagerUtvikling
Tvedestrand70 dagerUtvikling
Evje377 dagerUtvikling
Grimstad614 dager
Lillesand YXÅpnet! AKA Legdene
.
Telemark       
PorsgrunnÅpnet!
.
Vestfold       
Horten529 dager
Tønsberg116 dagerBorte fra Tesla-kartet
.
Østfold       
FredrikstadUtviklingÅpnet i begrenset grad
.
Akershus       
Hellerudsletta109 dager
Høvik525 dagerAKA Ramstadsletta, Oslo West, borte fra Tesla-kartet
Slependen128 dagerUtvikling
.
Oslo       
-
.
Buskerud       
-
.
Innlandet       
Bjorli121 dagerUtvikling
Olrud1 dagerUtviklingAKA Hamar
Kongsvinger469 dager
Model 3 LR - 2019

Otkristo

Ny Tesla Supercharger Grimstad
Jeg kan se at noen har allerede lagt denne inn, men med feil lokasjon.
Det er snakk om 16-24 stolper i Arresten P-hus.
Men saken skal opp i kommunen i september.

Andrewas

Endret posisjon for Grimstad til inngangen til Arresten P-hus. Ser ut som det er et anlegg inne i fjellet.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Andrewas på onsdag 16. juli 2025, klokken 15:10Endret posisjon for Grimstad til inngangen til Arresten P-hus. Ser ut som det er et anlegg inne i fjellet.

Det der er en helt perfekt plassering. Er mange langs motorveien nå, så da er det veldig flott å få en nede i Grimstad sentrum ca, like over Odden kjøpesenter og havnen. I tillegg kan det være mye snø i Grimstad...eller pleide i hvert fall å være det før.
Tesla Model Y                         2021-

Otkristo

Sitat fra: Andrewas på onsdag 16. juli 2025, klokken 15:10Endret posisjon for Grimstad til inngangen til Arresten P-hus. Ser ut som det er et anlegg inne i fjellet.
Good!
Vi får se hva som skjer med Grimstad utover høsten..

Otkristo

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 16. juli 2025, klokken 15:20

Det der er en helt perfekt plassering. Er mange langs motorveien nå, så da er det veldig flott å få en nede i Grimstad sentrum ca, like over Odden kjøpesenter og havnen. I tillegg kan det være mye snø i Grimstad...eller pleide i hvert fall å være det før.
Enig, men samtidig kan det være smart med flere destinasjonsladere på en slik lokasjon.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Otkristo på onsdag 16. juli 2025, klokken 18:36
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 16. juli 2025, klokken 15:20

Enig, men samtidig kan det være smart med flere destinasjonsladere på en slik lokasjon.

Kunne kanskje vært et valg på laderen hvor du tastet inn hvor lenge du minimum hadde planer om å lade der, og så kunne laderen redusert effekten etter hvor mye den så at du trengte å lade.
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA