Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

valvolainen

Sitat fra: Spooz på onsdag 21. august 2013, klokken 20:00
Iflg min informasjon er den på Gol ferdig montert og klar. Kan noen bekrefte?

Mente noen hadde observert en tesla og en 'klargjører' der for noen dager siden.
Burde være rett rundt hjørnet. Virker ganske synkronisert disse stasjonene, og aurland åpner vel snart:=)

Har du forresten fått din sig#1?

ohh

Sitat fra: MR Tesla på onsdag 21. august 2013, klokken 18:12
Spiller ingen rolle hvilken som er åpen, kjører dit det er en som er åpen bare jeg får kjørt bil hele helgen !
Kan noen ramme inn denne?
Veldig kul post/kommentar! :)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

fredag

Sitat fra: Stellar på onsdag 21. august 2013, klokken 19:54
I følge min bror som monterer i Aurland, er det fire Tesla superladere, og to ekstra uttak som ikke skal tas i bruk ennå. Disse er ikke forberedt for superlading, vet ikke hva planen er med de...Betalingsstasjoner for andre enn Teslaeiere, eller for Teslaeiere uten supercharger?

Roadster-lading?

22kWh Type2-lading for å fylle på de siste få prosentene?

Eller kanskje bare forberedelser for et skap og to superladere til, som settes opp når etterspørselen øker?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Hallingen

Forsøker igjen... (ny bruker, så slet litt ved første forsøk...)

Her er siste status fra Gol:

Alle 8 SC er nå på plass, plassen er ferdig asfaltert, og jammen sto det ikke en rød Model S fra Tesla der i dag og ladet også  :)

Snakket med en amerikaner fra Tesla Motors USA som kunne fortelle at det blir synkron offisiell åpning av alle SC fredag 30. august! Så da er det bare å glede seg  :D


Balrog

Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

JohanH

Blir stolt og litt rørt. For en gjennomføringsevne. Det føles litt stort å være en liten del i denne revolusjunen.

Knut Øygard

Sitat fra: Hallingen på torsdag 22. august 2013, klokken 20:59
Forsøker igjen... (ny bruker, så slet litt ved første forsøk...)

Her er siste status fra Gol:

Alle 8 SC er nå på plass, plassen er ferdig asfaltert, og jammen sto det ikke en rød Model S fra Tesla der i dag og ladet også  :)

Snakket med en amerikaner fra Tesla Motors USA som kunne fortelle at det blir synkron offisiell åpning av alle SC fredag 30. august! Så da er det bare å glede seg  :D

Konge! Takk for oppdateringen:-) Og velkommen på forumet!
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

laumb

Håhåhå! Det er SÅ kult!

*mimrer tilbake til den tiden de fleste forventet at Norge aldri kom til å få superchargers grunnet at vi er så få - og at noen få forventet 1 eller 2 med maks 2 ladeplasser* :D

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Kristian

Sitat fra: laumb på torsdag 22. august 2013, klokken 22:48
Håhåhå! Det er SÅ kult!

*mimrer tilbake til den tiden de fleste forventet at Norge aldri kom til å få superchargers grunnet at vi er så få - og at noen få forventet 1 eller 2 med maks 2 ladeplasser* :D

Og en av de var meg, syntes hele SC satsingen virket veldig kostbar og merkelig, forventet at dette skulle ta mye lenger tid, og at det skulle satses på mer folketette områder først. Men nå er det bare å ta av seg hatten, de har hatt hårete mål og en helt vanvittig gjennomføringevne. Her er det ingen short cuts, de tunge investeringene for fremtiden tas nå. Jeg har blitt overasket og overbevist gang på gang, og er nå helt frelst!! For meg er det helt fjernt å klage her på forumet over vinterpakke ditt og dekk datt.  :)
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Tarpoon

Fantastisk! Håper de fortsetter med flere nå.
Det hadde vært utrolig moro å kunne kjøre hjem nordpå neste sommer. De siste årene har jeg tatt fly fordi det er billigere enn bil...
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

Stellar

Fire ladepunkter på Aurland, to og to deler strømforsyning. Dvs at hvis to lader samtidig, tar ladetiden dobbelt så lang tid.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Gusse

Sitat fra: Hallingen på torsdag 22. august 2013, klokken 20:59
Forsøker igjen... (ny bruker, så slet litt ved første forsøk...)

Her er siste status fra Gol:

Alle 8 SC er nå på plass, plassen er ferdig asfaltert, og jammen sto det ikke en rød Model S fra Tesla der i dag og ladet også  :)

Snakket med en amerikaner fra Tesla Motors USA som kunne fortelle at det blir synkron offisiell åpning av alle SC fredag 30. august! Så da er det bare å glede seg  :D
Gla, men samtidlig litt skuffet. Offesiell åpning 30.8...det kan virke som det er dette som er det berømte event vi venter på.
Hadde håpet på en framtidig plan for feks E6 nord for Trondheim :-\

Oreo

Holly føkk, jeg har tårer i øynene, og tar av meg håret. Ser jeg dobbelt eller er det ÅTTE ladestasjoner.
Gusse ikke akkurat tida til å syte nå.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Gusse

Sitat fra: Oreo på torsdag 22. august 2013, klokken 23:54
Holly føkk, jeg har tårer i øynene, og tar av meg håret. Ser jeg dobbelt eller er det ÅTTE ladestasjoner.
Gusse ikke akkurat tida til å syte nå.

Syter ikke....veldig fornøyd:)
Beklager, var bare et spontant utbrudd:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA