Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: ahusom på mandag 25. september 2023, klokken 08:28
Sitat fra: Counterpointer på fredag 22. september 2023, klokken 22:48
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 22. september 2023, klokken 22:34Trysil som har blitt flyttet 70 ganger....
Sukk 🥺🥺🥺⌛️
Såvidt jeg skjønner så betaler Tesla leie for de 10 P-plassene de har fått godkjent fra kommunen fra 1. sept. Er det ikke litt spesielt at de betaler for leie uten at de setter i gang noe søknad/bygging?

Var innom der i går og ikke noe tegn til aktivitet. Og har ikke klart å finne noe dokumentasjon på byggesøknad etc heller.
Merkelig?

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Ellemelle


Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Counterpointer

Sitat fra: Mobileum på tirsdag 26. september 2023, klokken 19:558,7 km og 8 minutter fra Fokserød SuC....
Det kan vel ikke være noen tvil om at Tesla posisjonerer seg for å ta over hurtiglading ved å ha mer enn tilstrekkelig kapasitet med alternativer i stor grad!

Mobileum

Virker som Vestfold er privilegerte når det kommer til tildeling av SuCer.

På 12 min. passerer man nå 3 SuCer (Ringdalskogen, Fokserød, og Gjennestad).
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

geear

#4671
Forstår ikke prioriteringen. Mellom Fokserød, eller nå da Gjennestad og Liertoppen er det dårlig, og så klarer de å pepre strekket fra Bamble til Stokke helt sinnsvakt. Holmestrand er mellom Gjennestad og Liertoppen, men den er elendig. Burde brukt den kapasiteten på Barkåker, Nykirke eller lignende.

Og ser man andre veien, så er vel Lillesand fortsatt høyt belastet v2 og kun åpen for Tesla (eller er den åpnet for alle nå?), og deretter er det den nye i Krsand, og så helt til Lyngdal for neste - og deretter Vikeså, som også kun er åpen for Tesla. Der er det rett og slett dårlig.

turfsurf

Burde vært en på Nykirke ja.

Sørover så er det jo Sundebru og Arendal da etter Bamble, så ikke helt håpløst.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Mobileum

#4673
Gjennestad SuC blir liggende ca. 3 km. tur/retur fra E18. Ingen fasiliteter annet enn et hagesenter og en videregående skole.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Otkristo

Tesla Supercharger Hemsedal

12 stalls
Adresse: Hemsedalsvegen 2947

Handyman

Sitat fra: Otkristo på onsdag 27. september 2023, klokken 09:00Tesla Supercharger Hemsedal
12 stalls
Adresse: Hemsedalsvegen 2947
Ut fra plassering av stolpene i skissen så blir dette V4.
Når det er sagt så er det vel kanskje bare V4 som bygges nytt nå?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

sjokomelk

Alle nye stasjoner planlagt/bestilt etter 1. juni (eller var det juli?) 2023 må ha mulighet for betaling med bankkort direkte på stolpen. Så nye stasjoner fremover må være V4.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

daktari

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

jlan

Sitat fra: Handyman på onsdag 27. september 2023, klokken 11:10
Sitat fra: Otkristo på onsdag 27. september 2023, klokken 09:00Tesla Supercharger Hemsedal
12 stalls
Adresse: Hemsedalsvegen 2947
Ut fra plassering av stolpene i skissen så blir dette V4.
Når det er sagt så er det vel kanskje bare V4 som bygges nytt nå?
Er det ikke nå standard å plassere søylene mellom båsene, slik som her på Oppdal ? Det vil jo gi bedre rekkevidde for kablene.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Handyman

Sitat fra: jlan på fredag 29. september 2023, klokken 11:15
Sitat fra: Handyman på onsdag 27. september 2023, klokken 11:10
Sitat fra: Otkristo på onsdag 27. september 2023, klokken 09:00Tesla Supercharger Hemsedal
12 stalls
Adresse: Hemsedalsvegen 2947
Ut fra plassering av stolpene i skissen så blir dette V4.
Når det er sagt så er det vel kanskje bare V4 som bygges nytt nå?
Er det ikke nå standard å plassere søylene mellom båsene, slik som her på Oppdal ? Det vil jo gi bedre rekkevidde for kablene.
Ikke for V4.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA