Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Diverse artikler som omhandler Tesla (ikke tester)

Startet av Nuvolari, onsdag 15. mai 2013, klokken 20:12

« forrige - neste »

Frodes Tesla

Smart å velge multi belegg lakk som tåler mere. Har valgt perle hvit multibelegg og pano tak :)

Nuvolari

Sitat fra: Frodes Tesla på søndag 16. juni 2013, klokken 11:31
Smart å velge multi belegg lakk som tåler mere. Har valgt perle hvit multibelegg og pano tak :)

Hadde jeg fått sort eller grå i multibelegg hadde jeg valgt det.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Frodes Tesla

For ikke valgt det, kun rød eller perlehvit i multi belegg.

Maartensommer

Nå er vel svart lakk den enkleste typen lakk du kan velge på TMS.

valvolainen

Om det er perlemor, metallic eller plain lakk, så er det vel samme merke?
Vet vi at perlemorlakken er annerledes enn de andre?

19quiz76

Det er klarlakken som er problemet, og det ville overraske meg om de brukte ulike typer klarlakk oppå de forskjellige lakktypene. Multicoat er så vidt jeg har skjønt bare et tykkere lag med klarlakk, og plain er bare uten metallpartikler. Burde resultere i samme potensielle problem på alle "lakktypene"
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

executive

Sitat fra: 19quiz76 på søndag 16. juni 2013, klokken 14:05
Burde resultere i samme potensielle problem på alle "lakktypene"

Garantert ???  Svakt at de ikke har kontroll på lakken. Bilen ser kanonbra ut og motorstyring og batterier har de tydligvis lagt ned mye energi i. Men etter noen tiårs erfaring med diverse biler ser jeg at noen detalj løsninger nok ikke er helt "modne" enda. Lekkasje i lykter og etter mitt skjønn tvilsom pakningsløsning rundt dørvinduene er en ting. Samme fyren har i en av de tidligere filmene også stilt noen spørsmål rundt designvalg inne i hjulkassene. Stor fare for å samle opp snø og slaps. Det blir umåtelig spennende å følge erfaringene til alle "heldige" Tesla eiere her i Norge. Vi trenger en bil som dette. Håper (og tror) Tesla får orden på kvalitetsmissene og får premiumklubben til å skjelve i buksene ;)

Øyvind.h

#82
Det var en knallbra video! Her får man innblikk i mange småfeil man ikke blir klar over før man har eid bilen en stund!
Som kjøper er jeg ikke så bekymret. Feil som er vesentlige/plagsomme forventer jeg at fikses. Men hadde jeg vært aksjonær hadde jeg vært litt mer skeptisk, for jeg sitter igjen med inntrykket av at de 12-13.000 bilene som er levert så langt faktisk vil kreve en del etterarbeid! Alt i alt ganske som forventet på første bilen fra en fersk produsent.

Ift. lakken føler jeg at det blir feil å sammenligne en ny myk svart non-metallic lakk som sikkert er "miljøvennlig", med en kanskje 15 år gammel sølv metallic lakk fra tiden da lakken kunne inneholde noe helt annet enn i dag. Men han jobber jo med dette, så jeg antar det er hold i kommentarene!

PS: De som lurer på hvordan stoffinteriøret ser ut får et godt overblikk over setene flere steder i denne videoen (av samme kar):

http://www.youtube.com/watch?v=AgWpzfbE2PM
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

kimlillebo

Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

bb

Her har en fyr kjørt Tesla Model S i Willow Springs International Raceway i California:

http://www.youtube.com/watch?v=d7uML62I0DI
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

19quiz76

Til tross for den generelt negative holdningen til Teslas konsept, reises det et par relevante spørsmål i kommentarfeltet denne gangen:

http://m.db.no/2013/06/21/tema/bil/klikk/motor/tesla/27824501/
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Cobos

Sitat fra: 19quiz76 på lørdag 22. juni 2013, klokken 07:56
Til tross for den generelt negative holdningen til Teslas konsept, reises det et par relevante spørsmål i kommentarfeltet denne gangen:

http://m.db.no/2013/06/21/tema/bil/klikk/motor/tesla/27824501/
Hva var de relevante spørsmålene? At verdien av bilen synker når du bytter batteri? Det er jo ikke relevant siden Tesla holder av ditt batteri og du får det tilbake på hjemveien. Det blir jo litt som å si at ved å leie en bil en helg så faller verdien på bilen jeg har i garasjen.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

cdabel

Enig. Leser ikke annet en de vanlige teite kommentarer. Jeg må si meg skuffet over kvaliteten med norsk elbilkrevulering.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

petersv

Jeg er glad for at så mange er skeptiske, for da er det mer sannsynlig at incentivene varer lengre. Jeg argumenterer sldri imot når jeg får kritiske kommentarer om elbil. Bedre å tenke sitt og godte seg over at de ikke vet bedre.

anmodner andre om også i ikke ødelegge debatten på db.no med fakta ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA