Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Konfigurasjon ved Finalize

Startet av Dix Hallpike, onsdag 15. mai 2013, klokken 15:03

« forrige - neste »

Øyvind.h

#90
Kom på at jeg aldri la ut konfig etter at jeg trykket finalize:

85kWh standard
Grå
19"
Tech
Luft
Lyd
Lys
Pano
Dobbeltlader
Parkeringssensorer
Sort nappa skinn
Matt abachi tre
Synes jeg får veldig mye bil for 575.000, selv om det aldri kunne falt meg inn å bruke så mye penger på en bensin eller dieselbil.

Ekstrasetene vurderte jeg ikke, for det ville økt bilens vekt i tillegg til at jeg hadde mistet en del bagasjeplass jeg trenger (ref. kommentaren to poster før, begrunner ikke resten av valgt/valgt bort her :) )

Gleder meg som en unge :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Gjermund

Performance
Blå, sort og karbon.
19"
Spoiler
Knirkefritt blått tak  ;)
Alt bortsett fra P+(, men det sier seg vel selv med 19")

Oreo

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 28. mai 2013, klokken 07:10
Ekstrasetene vurderte jeg ikke, for det ville økt bilens vekt i tillegg til at jeg hadde mistet en del bagasjeplass jeg trenger (ref. kommentaren to poster før, begrunner ikke resten av valgt/valgt bort her :) )
Øyvind, gratulerer med konfigurasjonen, det blir sikkert knallbra. Vi er alle som unger nå som venter på julaften, bursdag, 17. mai m.m.
Har du noen formening om hva disse setene veier? De ser ikke så massive ut, jeg spør bare av nysgjerrighet.
Selv bestilte jeg dem under tvil (unger i alderen 4, 10 og 13). I og med at de ikke ble levert ved de første leveransene i USA i starten, regner jeg med de går an å demontere om en f.eks. ikke har bruk for dem. Tesla sier de i tilfelle må gjøre dette. Det kan jeg delvis være enig i når det gjelder montasje, men ikke nødvendigvis ved en demontering (uten at jeg kjenner 100% til hva som evt. må fjernes/skrus).

Jeg har en tredje seterad i min fossil bil i dag (til salgs), som jeg kan ta ut og inn ved behov. 99,5% av tiden ligger de lagret i kjelleren. Så av egen erfaring burde jeg nok ikke inkludert setene, men jeg ville ha irritert meg grønn(!) om vi måtte ta en ekstra bil den gangen vi har en sjette passasjer.
Til orientering har jeg også inkludert hattehyllen  ;)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

HKS

Tok også finalize for et par dager siden (#3503). Levering i oktober/november.
Ble følgende konfigurasjon på meg:

85kWh standard
Grå
Mellombrun nappa skinn
Blankt abachi-tre
Panoramatak
19"

Tech-pakke
Aktiv luftfjæring
Lydstudiopakke
Lyspakke
Parkeringsassistent
Pakkehylle

Droppet dobbeltlader og vinterpakke (var veldig usikker på dette).
Kommer også til å kjøpe med vinterdekk og midtkonsol til bilen.

Tesla Model 3 Long Range

Cobos

Da har jeg også endelig trykket på den magiske knappen etter mye om og men og telling på knappene (av en eller annen grunn ble det aldri flere knapper uansett hvor mange ganger jeg telte :)

60kWh (er jeg den eneste)
19' hjul
Rød farge (eneste tillatte farge av sjefen)
Sort skinn
Blankt abachi tre
Gjennomsiktig tak
Lydstudio
Tech pakke
Parkeringssensorer
Luftfjæring
Pakkehylle
Lyspakke (ja jeg vet det er tåpelig :)

Droppet dobbeltlader, sikkerhetspakke og superladertilgang

Har ikke helt gått opp for meg at jeg har bestilt, men kommer nok til meg etterhvert...

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

AttackOfTheMac

Cobos: Du er ikke den eneste, men vi er ikke mange :p

Kjøre på i dag etter mye frem og tilbake.
Til slutt må man bare sette ned foten og "go for it" :p

60kWh
19"
Blå/svart/piano
Panorama
Lyd
Tech
Park
Luft
Hylle
Lys
Sikkerhet
Vinter
SC

(ikke dobbeltlader og barneseter)


arv

Du burde bytte ut vinterpakken med dobbellader. 8500 for varme i baksete og varme dyser.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

AttackOfTheMac

Jeg kommer nok aldri til å ha behov for å lade utenom i garasjen min da jeg kjører lite lange avstander.
I de tilfellene jeg kjører langt er det som regel forbi voss hvor det mest sannsynlig kommer superlader.
Har dog en del pasasjerer i baksetet og parkerer en del ute.

Jeg syntes soltak var en mye vanskeligere avgjørelse enn vinterpakke. Jeg tipper jeg kommer til å ha den luken åpent 10 dager i året maks. Men jeg kjøpe det for å få litt mer lys inn da jeg velger sort skinn.
Tipper rumpevarmer bak blir brukt mye mer enn luken.

Antall dager det er kaldt > antall dager varmt > antall dager jeg kjører langt.

OleJA

Sitat fra: OleJA på søndag 19. mai 2013, klokken 11:33
Kjørte Finalize uten Performance for et par dager siden og har signert kontrakt. Kjenner at jeg allerede angrer litt på at jeg ikke tok med Performance....
Har noen erfaring med hvor enkelt det er å få lagt til ting etter Finalize?

Da ga jeg omsider etter og oppgraderte til Performance + Carbon spoiler. 8) Det ble etterhvert en kamp mellom den ene hjernehalvdelen som forsøkte å være fornuftig å si at 360hk var mer enn nok, og den andre som tilslutt vant med at dette var en 'once in a lifetime' utskeielse. Får bare håpe at det ikke utarter med P+ og 21" etterhvert ::)
Er fremdeles usikker på om jeg også skal endre til CF interiør, eller beholde 'morbærtre'. 'Karbon' ser tøft ut, men tror også det er mulig å bli fortere lei av dette. Er også redd for at det kan være en typisk moteting som bare er 'Harry' om en 2-3 år.

Edit: Er det mulig å endre avstemming for å korrigere for at en har endret konfigurasjonen?

Gjermund


valvolainen

Om noen år, når karbonteipen slipper - da er det ihvertfall kjipt.

heimabrygg

Sort P85, 19" og alt unntatt barneseter og vinterpakke. Ennå ikke fått prøvekjørt, så litt sommerfugler i magen er det :-)
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

roaaad

Grå P85+, svart skinn, grå felger.  Med alt...   8)

Hadde ikke egentlig tenkt å ta med barnesetene men hadde ungene på 3 og 5 med på prøvekjøring på Alnabru på mandag og de syntes det var gøyere enn å sitte i vanlig baksete, så da så.

P2121, levering sep/okt i Bergen

Stig O

Performance
Pearl white
Tan interiør
Pano
Park
Lyspakke
Ryggesensor
Tech
Lyd
Luft
Hylle
Dobbeltlader

Midtkonsoll og uorginale 19 og 21" . Får bilen feb/mars etter eget ønske!!!!
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Pitter fra Madla

Er det mange som har kombinert "TAN" skinninteriør med grå eller sølv? Går det an? Er det fullstendig ukledelig?
P223/RN017580/VIN15137/EL22956
Lykkelig eier siden 28. august 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA