SOC-meter for Android

Startet av Sverre_E, tir 14. mai 2013, kl. 11:43

« forrige - neste »

Haavard

Min SOC stopper på 93,X% med 100% lading også :)
Tesla Model S 85 (2014) Tesla Model X LR Raven (2019)
Nissan Leaf (2012) Nissan E-NV200 (2014)

Starfox

Sitat fra: Haavard på ons 29. mai 2013, kl. 22:41
Min SOC stopper på 93,X% med 100% lading også :)

Da er ikke 11 mil på 70prosent poeng så gale med tanke på ac på (vet den bruker lite strøm om sommeren) kjølin. Endel kkøring i 80sone og drevkjøring på siste mil med varmen på fult:)

Uanstt er den gratis oppladet imorgen :)

Strømbil

Dette var et fint leketøy. Her er mitt resultat.

Bilen har akkurat gått 7000km, og lades ofte opp til "100%".
Aldri blitt hurtigladet.
Svart Nissan Leaf 2013.

Starfox

Sitat fra: Strømbil på fre 31. mai 2013, kl. 08:52
Dette var et fint leketøy. Her er mitt resultat.

Bilen har akkurat gått 7000km, og lades ofte opp til "100%".
Aldri blitt hurtigladet.

Er nå den siden med alle søylene som er intresang

Starfox

leafster

Slik jeg har forstått det så er det AHr-verdien justert for CAP=100% slik som hos Starfox som er den interessante verdien, eller?

Er det noen som har vært i kontakt med utvikler og fått bekreftet at AHr-verdien sier noe om helsen til batteriet og ikke bare er et estimert tall slik som Gids er så lenge man ikke bruker en modifisert ELM som kan lese EV-bussen?

leafster

Starfox. Nå som du har justert CAP til 100%. Får bilen 100%
SOC når du lader fullt?

Sverre_E

Se dette skjemaet for SOC ved 100% lading.
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AkvAujUGa4gWdFN0NEYzRllFSlU2OEh1ZmRFMDRjRXc#gid=0

67, 57 AHr gjør at kWh tilgjengelig er noe bedre enn dette skjemaet tilsier. Trolig basert på 66,2 AHr?
AHr/Cap vil også forandre seg med temperaturen.

SOC kan tydelig også være høyere om batteriet har lavere AHr: Eksempel funnet på http://www.mynissanleaf.com/index.php

Lurer på om det er mer headroom i et batteri med høyere AHr?

En Gid er en konstant på 80Wh, og er den beste måten å se om kapasiteten forandrer seg. 281 Gids=100% Men vi opplever jo over 100%, så Gids relaterer seg vel noe til AHr.
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

Starfox

Sitat fra: leafster på fre 31. mai 2013, kl. 10:01
Starfox. Nå som du har justert CAP til 100%. Får bilen 100%
SOC når du lader fullt?

Nei husker ikke hvor mye det var men er godt under 100% men hadde 283 GID's

Starfox

Slik jeg forstod greine med SoC verdien er at det er tilgjengelig for brukeren mens gids verdien har 5% tilbakeholdt for underlade sikkerhet. slik at når jeg fullader kommer jeg tett oppunder 95% soc.

Starfox

AHr er jo kapasitet enkelt å greit GID er jo bare en annen måleenhet. Så AHr er jeg ganske sikker på at er til å stole på GIDs er bare en måte bilen sin styreenhet viser til fot å hvite hvor mye kapasitet som er igjen til bruk.

leafster

Gids er kun estimert med appen. Pga ingen tilgang til EV-can. Lurer vel egentlig på om det samme gjelder AHr.

Ingebrigt

Både Ahr og GID er estimater.  Er usikker på om appen henter ut reelle GID verdier om man bytter til EV bussen.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta

Starfox

Hva er forskjellen på Car-can og Ev-can ?

Ingebrigt

Ev-can er 'den andre'  can bussen som du må koble om bluetooth senderen for å  ha tilgang til. Der ligger reelle GID som bilens systemer måler. Car-can er den vanlige bussen.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA