Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av petersv, søndag 12. mai 2013, klokken 11:24

« forrige - neste »

Hyperstress

Sitat fra: smurf på fredag 27. mars 2015, klokken 13:57
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 25. mars 2015, klokken 07:29
Jeg har hatt to Karcher som jeg har vært misfornøyd med. Irriterende plastslange, og plastdeler som faller av, og alt for liten vannmengde. (3.xxx modeller). Kjøpte en Kranzle vasker sist, og det er en annen verden. Kan anbefales. Er noe dyrere, men hadde jeg kjøpt det fra starten av så hadde jeg bare trengt å kjøpe en i stedet for tre stk.

Hei, trenger ny høytrykkspyler. Har en Karcher 5.55 som har fungert greit, men slangen er stiv og vikler seg mye -irriterende! Nå holder slangen på å knekke innerst ved trommel så jeg ser etter en ny. Vurderer Kranzle, men den er omtrent dobbelt så dyr som en av de andre kjente merkene til rundt 4.000,-

Jeg fant lite brukeromtaler på nett så jeg lurer på om noen som har Kranzle K1152tst og vil dele noen erfaringer utover sitatet over?? Noen fordeler/ulemper? Er den slangen som følger med 'myk', ikke vikler seg?

PS: Jeg vasker Tesla'n 1-2 ganger i uka så jeg skal ha noe som funker bra. Spørsmålet mitt er om Kranzler er verdt pengene...

Jeg kjøpte modellen du viser til. Den er solid, slangen er veldig lang og den oppfører seg eksemplarisk. Den er myk og ligger flatt på bakken. Den har bra vannmengde. Trykket er godt nok for "vanlig bruk", sikkert vel så bra som Karcher 5.
Jeg kjøpte den pluss foam lance og terassevasker for 9000kr. Dvs betalte 8000 for HT og foam lance, og terrassevaskeren skulle de få inn litt senere. De har trenert terassevaskeren i noen uker nå (Kanskje fordi de ikke tjener penger på å selge den til meg i ettertid for 1000kr som avtalt). Så jeg vil ikke anbefale butikken før jeg har fått det jeg skal.  >:(
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

smurf

Ok. Takk for svar :-)
Hvilken butikk var det?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Messel

Jeg kan også anbefale Kranzle (har K2160STS med trommel) og bruker den mye både på bil og ellers. Bruker varmt / lunkent vann til bilvask og andre ting hvor det trengs. Rull ut slangen før du skrur på spyleren og tøm slangen før du ruller den inn igjen, da er den lett å ha med å gjøre. Vil anbefale de Kranzle hurtigkoblingene til det utstyret du bruker mest, i alle fall til standard lanse og skumkanon. Standard lansen er behagelig og du justerer lett bredden på strålen.
Svart P85D levert 11. mars

smurf

#1053
Bruker foam Lance og vanlig høytrykk mye. På karcher jeg har bytter jeg mellom foam Lance og vanlig spyler med en halv omdreining ytterst på pistolgrepet.

Er det her du mener jeg evt trenger ekstra hurtigkoblinger?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

hoffa

Sitat fra: krister461 på onsdag 25. mars 2015, klokken 18:10
Sitat fra: Øggen på onsdag 25. mars 2015, klokken 18:05
Sitat fra: BMW850 på onsdag 25. mars 2015, klokken 16:06
Det som er mest irriterende med Kärcher K5en jeg kjøpte sist og forsåvidt de Kärcherene jeg har hatt tidligere er slangen den er så stiv og jævlig og man drar heile driden overende. Tror jeg må kjøpe meg en mer fleksibel forlengelseslange eller veggtrommel med HP slange. Noen som har tips om trommel?

Finnes ikke flexibel slange å få på ettermarkedet. Får den kun om du kjøper toppmodellene. Forhørte meg hos kärcher,  da jeg sliter med det samme.
What??

http://www.proffia.no/ProductSearch?Query=st%C3%A5larmert

En lang stålarmert slange er det viktigste for meg når jeg valgte høytrykkspyler.

Takk for den linken.  Da er en K5 og 15 meter stålarmert slange bestilt.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

BMW850

Ser bra ut. 15 meter er vel kanskje litt langt for å få plass på trommelen til K5?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

hoffa

Sitat fra: BMW850 på lørdag 28. mars 2015, klokken 13:24
Ser bra ut. 15 meter er vel kanskje litt langt for å få plass på trommelen til K5?
Har kjøpt K5 kompakt som ikke har trommel. Med stålarmert proffslange så er det mye enklere å bare kveile opp for hånd.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

BMW850

Sant det, trommelen er egentlig ganske ubrukelig. Hvis den er lett å kveile opp er vel det det greieste.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

turbolurbo

Jeg betalte det samme for en  Kärcher K7 Premium med stålarmert slange, som en K5 + en ekstra stålarmert slange kostet. Fungerer bra.
2019 TM3P

steinidar

Er det noen som kan anbefale detailer som er organisert og knyttet til LO på østlandet
Gardermoen

DavidRS


Sitat fra: steinidar på lørdag 28. mars 2015, klokken 15:00
Er det noen som kan anbefale detailer som er organisert og knyttet til LO på østlandet

Tror de fleste er selvstendig næringsdrivende av seriøse detailere.

felix

Sitat fra: turbolurbo på lørdag 28. mars 2015, klokken 14:38
Jeg betalte det samme for en  Kärcher K7 Premium med stålarmert slange, som en K5 + en ekstra stålarmert slange kostet. Fungerer bra.
Likte og K7en nå etter noen dager bruk. Bare huske å ikke spyle så mye på de små vinduene.

Dennis

Sitat fra: steinidar på lørdag 28. mars 2015, klokken 15:00
Er det noen som kan anbefale detailer som er organisert og knyttet til LO på østlandet

Er det kødd eller? :P

krister461

Sitat fra: turbolurbo på lørdag 28. mars 2015, klokken 14:38
Jeg betalte det samme for en  Kärcher K7 Premium med stålarmert slange, som en K5 + en ekstra stålarmert slange kostet. Fungerer bra.
Hvor fant du en K7 til 3400? Det er det en K5 med 10m stålarmert slange koster hos Proffia...

turbolurbo

Sitat fra: krister461 på lørdag 28. mars 2015, klokken 15:59
Sitat fra: turbolurbo på lørdag 28. mars 2015, klokken 14:38
Jeg betalte det samme for en  Kärcher K7 Premium med stålarmert slange, som en K5 + en ekstra stålarmert slange kostet. Fungerer bra.
Hvor fant du en K7 til 3400? Det er det en K5 med 10m stålarmert slange koster hos Proffia...

Jeg kjøpte K7 i fjor høst, så jeg husker ikke prisen i farten. Men den kostet rundt 4000,-. Den gangen var det så og si samme pris som en K5 Premium + stålarmert slange. Så da tok jeg K7 pga. større vennmengde, og pumpehus i messing(?)

Ser at man kan få K7 Premium til 4279,- på nett nå:
http://www.proshop.no/Hus%2c-hage-og-verktoey/Karcher-K-7-Premium-Home-2449699.html?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite
2019 TM3P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA