Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av petersv, søndag 12. mai 2013, klokken 11:24

« forrige - neste »

BMW850

Vet ikke det  :o Blir like overraska hver gang jeg vasker bilen over hvor blank den er. Har OptiCoatPro og har vel vaska bilen 4-5 ganger i vinter. Kjører ikke mye da ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Beachboy

Har sendt bilen på lakkrens og polering. Den pakken inneholder ikke tilføring av voks. Mitt spørsmål er, hvor viktig er det med tilsetting av voks på bilen etter lakkrens og polering?
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

krister461

Sitat fra: Beachboy på mandag 27. april 2015, klokken 09:24
Har sendt bilen på lakkrens og polering. Den pakken inneholder ikke tilføring av voks. Mitt spørsmål er, hvor viktig er det med tilsetting av voks på bilen etter lakkrens og polering?
Lakkrens = Fjerne defekter i lakk
Polering = Få frem glans i lakk
Voks = Beskytte lakk

Sistnevnte er det som tar minst tid - men også noe du kan gjøre selv i etterkant.

Beachboy

Da kjøper jeg voks selv og vokser den selv.

Det tar 20 min å kjøre hjem, bør jeg spyle av bilen før jeg setter på voks eller kan jeg sette rett på når jeg kommer hjem? Eller må jeg ta hensyn til noe annet?

Finnes det et sted i Oslo hvor jeg kan kjøpe Swissvax voks fysisk?

Grazie!
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

krister461

Den bør nok vaskes før voksing. Det kommer mye drit på lakken ved 20 min kjøring. Går du rett på voksing vil du lage masse fine små riper.

Beachboy

Vet du hvor lenge voksen må stå på bilen?

Også skal det senere tørkes av med en mikrofiberklut?
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

mogu

Sitat fra: Beachboy på mandag 27. april 2015, klokken 10:50
Vet du hvor lenge voksen må stå på bilen?

Også skal det senere tørkes av med en mikrofiberklut?

Voksen skal stå 10-30 minutter, men ikke så lenge at den tørker på lakken. Hvis det er sol ute den dagen er det lurt å sette bilen ut etter at du har tørket av den, det hjelper voksen med å herde.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Resistes

Sitat fra: Havebigfun på fredag 17. april 2015, klokken 22:12
Sitat fra: eifi på fredag 17. april 2015, klokken 21:43
Går det an å polere dørhandtak og andre chromplast deler på bilen?
Jeg ser at det har kommet ganske mye riper spesielt på dørhandtakene.
Dørhåndtak er solide metallstrukturer, antakelig støp- kan ikke være noe problem å polere de.
Er nok ikke rent metall desverre , men en krom folie på dørhåndtakene. har hatt noen med bobler på som lar seg flytte på med fingeren.
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

BMW850

Sitat fra: mortegun på mandag 27. april 2015, klokken 13:22
Sitat fra: Beachboy på mandag 27. april 2015, klokken 10:50
Vet du hvor lenge voksen må stå på bilen?

Også skal det senere tørkes av med en mikrofiberklut?

Voksen skal stå 10-30 minutter, men ikke så lenge at den tørker på lakken. Hvis det er sol ute den dagen er det lurt å sette bilen ut etter at du har tørket av den, det hjelper voksen med å herde.

Har alltid trodd at voksen skulle tørke til en hinne jeg før du pusser det blankt, men helst ikke utføre det i sola.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

mogu

Sitat fra: BMW850 på mandag 27. april 2015, klokken 19:06
Sitat fra: mortegun på mandag 27. april 2015, klokken 13:22
Sitat fra: Beachboy på mandag 27. april 2015, klokken 10:50
Vet du hvor lenge voksen må stå på bilen?

Også skal det senere tørkes av med en mikrofiberklut?

Voksen skal stå 10-30 minutter, men ikke så lenge at den tørker på lakken. Hvis det er sol ute den dagen er det lurt å sette bilen ut etter at du har tørket av den, det hjelper voksen med å herde.

Har alltid trodd at voksen skulle tørke til en hinne jeg før du pusser det blankt, men helst ikke utføre det i sola.

Den skal helst stå i solen etter at du har tørket av. Må innrømme at jeg ikke er noen voldsom ekspert, men det er dette som står i håndboken til swissvax, og de kan vel kalles eksperter.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Dennis

Kjenner jeg begynner å angre på valget av sort Tesla. Verste møkka lakken jeg har vært borti. Faktisk verre enn sort 1-sjikt Toyota/Lexus lakk og da er det ille. Blir vaskeriper av ikke noe, tørker man bilen blir det riper, tørker man av polering eller voks blir det også små micro riper som man ser i sola eller ved bruk av 3m sin xenon lampe. Så umulig å holde lakken 100%

Blir jo også steinsprut skader hvis det blåser litt sand på bilen.


Viste at det ikke var veldig bra når jeg bestilte, men ikke så ille. Er så ille at jeg har valgt å få hellakkert hele bilen i en ny sort farge med fler lags klarlakk og det er ille på en 4 uker gammel bil.

Blir da ikke noe jalla miljølakk på den da for å si det sånn.
Når jeg bestilte var det ingen andre farger som var aktuelle heller (Nye sort med klarlakk og nye blå var ikke tilgjengelig da).

BMW850

Akkurat derfor valgte jeg ikke sort. Min siste bil var plain sort, sjanseløst. Men du har ett alternativ: OptiCoat Pro.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

OnlyOne

#1137
Vet, f eks du BMW 850, eller andre, om OptiCoat Pro er et godt produkt? Jeg leste litt om det på forumet her tidligere, og fikk litt tro på det. Men slo det fra meg da jeg bare fant forhandler i Stokke. Nå viser det seg imidlertid at Asker autospa har dette produktet, og de holder til i kort gangavstand fra meg..

Forrige nye bilen min behandlet jeg i uvitenhet med Ditec, men etter trekvart år så synes jeg ikke at jeg merker noe til denne behandlingen lenger..
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

BMW850

#1138
Ja, jeg vil absolutt si at OptiCoat Pro er ett godt produkt. Snart ett år siden behandlingen og bilen er lett å holde ren, dråpene perler seg og bilen har en DYP glans.  Men det viktigste for meg er  at jeg vet lakken (OptiCoatPro) tåler det meste og beskytter lenge. Og jeg slipper å polere og vokse da jeg gjerne liker å bruke tid på andre ting ;)
Veldig fornøyd med Vestfold bilpleie i Stokke, sist gang jeg sjekket var de billigere enn Asker Autospa og i tilfelle du velger disse er det å levere bilen og gå 10 min til Stokke togstasjon. Null stress :)

Forøvrig sjekk OptiCoat Pro på nett og YouTube så blir du nok overbevist.

http://opticoat.no
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

OnlyOne

Fin tilbakemelding!

Hvor mye kostet det i Stokke og hva skulle de ha i Asker?
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA