Kan noen forklare/oppsummere hvordan man lader en Model S?

Startet av Quattro, lørdag 11. mai 2013, klokken 16:44

« forrige - neste »

MyTess

Hva er forskjellen på type 2 kabelen fra elbilforeningen og den nye type 2 kabelen som har dukket opp på tesla sin hjemmeside? Den koster 3600 istedet for elbilforeningens til 2000?

AndersinOslo

Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Griffel

#632
Sitat fra: MyTess på mandag 24. februar 2014, klokken 00:19
Hva er forskjellen på type 2 kabelen fra elbilforeningen og den nye type 2 kabelen som har dukket opp på tesla sin hjemmeside? Den koster 3600 istedet for elbilforeningens til 2000?
Sitat fra: AndersinOslo på mandag 24. februar 2014, klokken 00:27
1600 kroner...  ;)
Og det er trolig den eneste, og kanskje enda litt rimligere hos elektrolux og nofuel. Men noen varianter finnes det jo.
Lengde, Strømstyrke,1Fas og 3Fas Type1 og Type2. Så pass på å kjøp riktig type.

Til Tesla 32A 3fas Type2 til Type2 og den lengden du synes er fornuftig.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Havebigfun

Sitat fra: MyTess på mandag 24. februar 2014, klokken 00:19
Hva er forskjellen på type 2 kabelen fra elbilforeningen og den nye type 2 kabelen som har dukket opp på tesla sin hjemmeside? Den koster 3600 istedet for elbilforeningens til 2000?
Har Teslas kabel knapp for åpning av ladeporten?

nofuelno

Sitat fra: Havebigfun på mandag 24. februar 2014, klokken 09:34
Sitat fra: MyTess på mandag 24. februar 2014, klokken 00:19
Hva er forskjellen på type 2 kabelen fra elbilforeningen og den nye type 2 kabelen som har dukket opp på tesla sin hjemmeside? Den koster 3600 istedet for elbilforeningens til 2000?
Har Teslas kabel knapp for åpning av ladeporten?
Det hadde vært fancy, men det har den ikke.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

pej

Sitat fra: nofuelno på mandag 24. februar 2014, klokken 10:34
Sitat fra: Havebigfun på mandag 24. februar 2014, klokken 09:34
Sitat fra: MyTess på mandag 24. februar 2014, klokken 00:19
Hva er forskjellen på type 2 kabelen fra elbilforeningen og den nye type 2 kabelen som har dukket opp på tesla sin hjemmeside? Den koster 3600 istedet for elbilforeningens til 2000?
Har Teslas kabel knapp for åpning av ladeporten?
Det hadde vært fancy, men det har den ikke.

Man kan kjøpe denne, fungerer utmerket:) http://www.stegen.com/en/home/52-model-s-chargeport-opener.html
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

nofuelno

Sitat fra: pej på mandag 24. februar 2014, klokken 11:03
Sitat fra: nofuelno på mandag 24. februar 2014, klokken 10:34
Sitat fra: Havebigfun på mandag 24. februar 2014, klokken 09:34
Sitat fra: MyTess på mandag 24. februar 2014, klokken 00:19
Hva er forskjellen på type 2 kabelen fra elbilforeningen og den nye type 2 kabelen som har dukket opp på tesla sin hjemmeside? Den koster 3600 istedet for elbilforeningens til 2000?
Har Teslas kabel knapp for åpning av ladeporten?
Det hadde vært fancy, men det har den ikke.

Man kan kjøpe denne, fungerer utmerket:) http://www.stegen.com/en/home/52-model-s-chargeport-opener.html
Vi tenkte vi skulle montere inn en slik åpneknapp inn i dekselet på en Type2 veggboks.
Noen som synes det er en god ide ?
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

cairnz

Sitat fra: Daniel.B på mandag 03. mars 2014, klokken 23:10
Ja dette hadde vært hending "nofuelno". :)

Kjapt spørsmål:

Skal det alltid blinke i ladelysene og lyse i skjermen i dashboardet når bilen lades?
Trodde det skulle bli mørkt etter en stund..
Trykk en gang på taket på FOB, da låser bilen seg, skjermen går av og lyset på ladeporten går av (noen ganger tar det litt tid før det går av, spesielt hvis bilen er ferdigladet)
Elbilist

langvass

 Solcelle-ladning?

Bygger carport for S og det ville være "idealistisk" med panel på taket og autonom ladestasjon. Noen som har kunnskap/råd om slike løsninger? Vet at Teslas ladestasjoner i USA til dels har solcelle-lading.

nofuelno

#639
Sitat fra: Daniel.B på onsdag 05. mars 2014, klokken 09:19
Driver å titter litt på lademuligheter hjemme.

Den opprinnelige planen var å sette opp et 32 amp 1 fas stikk for å så bruke UMC med blått adapter. Vil jeg da få utnyttet 32 amp, eller kun 26 amp på grunn av begrensning med UMC? Er dette i såfal noe som vil endres?

Har også tenkt på å sette opp en type 2 boks. Da får jeg ihvertfall ut 32 amp og det er vel en mer stabil og mer lettvint løsning enn å bruke UMC daglig. Noen som veit om en type 2 boks med integrert kabel?
FJERNET REKLAME. BRUK KJØP OG SALG FORUMET OM DU ER KOMERSIELL AKTØR.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

NilsRo

Har et dumt spørsmål, siden jeg kan lite om dette. Du lader fra et schukouttak og har ikke tilgang til å sjekke hvor store sikringen er. Vil da bilen automatisk sette ned ladingen til under 13 A dersom sikringen er mindre enn dette? Eller bør en da sette ned ampere i bilen til 8/10A for å være på den sikre siden.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Øggen

Sitat fra: NilsRo på onsdag 05. mars 2014, klokken 18:58
Har et dumt spørsmål, siden jeg kan lite om dette. Du lader fra et schukouttak og har ikke tilgang til å sjekke hvor store sikringen er. Vil da bilen automatisk sette ned ladingen til under 13 A dersom sikringen er mindre enn dette? Eller bør en da sette ned ampere i bilen til 8/10A for å være på den sikre siden.

Ja begynn forsiktig med å stille ned

Rio

Sitat fra: NilsRo på onsdag 05. mars 2014, klokken 18:58
Har et dumt spørsmål, siden jeg kan lite om dette. Du lader fra et schukouttak og har ikke tilgang til å sjekke hvor store sikringen er. Vil da bilen automatisk sette ned ladingen til under 13 A dersom sikringen er mindre enn dette? Eller bør en da sette ned ampere i bilen til 8/10A for å være på den sikre siden.


Nei, ladekladden vet ingenting om sikringsstørrelsen. Den informerer bilens lader om hvor mange ampère den kan trekke, og hvis du har sagt 13 A, og sikringen er på 10 A så vil sikringen gå etter en stund.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

frankofobia

Sitat fra: Rio på onsdag 05. mars 2014, klokken 19:06
Sitat fra: NilsRo på onsdag 05. mars 2014, klokken 18:58
Har et dumt spørsmål, siden jeg kan lite om dette. Du lader fra et schukouttak og har ikke tilgang til å sjekke hvor store sikringen er. Vil da bilen automatisk sette ned ladingen til under 13 A dersom sikringen er mindre enn dette? Eller bør en da sette ned ampere i bilen til 8/10A for å være på den sikre siden.


Nei, ladekladden vet ingenting om sikringsstørrelsen. Den informerer bilens lader om hvor mange ampère den kan trekke, og hvis du har sagt 13 A, og sikringen er på 10 A så vil sikringen gå etter en stund.

+1 for fett profilbilde Rio :-D

Rio

Sitat fra: frankofobia på onsdag 05. mars 2014, klokken 19:14
Sitat fra: Rio på onsdag 05. mars 2014, klokken 19:06
Sitat fra: NilsRo på onsdag 05. mars 2014, klokken 18:58
Har et dumt spørsmål, siden jeg kan lite om dette. Du lader fra et schukouttak og har ikke tilgang til å sjekke hvor store sikringen er. Vil da bilen automatisk sette ned ladingen til under 13 A dersom sikringen er mindre enn dette? Eller bør en da sette ned ampere i bilen til 8/10A for å være på den sikre siden.


Nei, ladekladden vet ingenting om sikringsstørrelsen. Den informerer bilens lader om hvor mange ampère den kan trekke, og hvis du har sagt 13 A, og sikringen er på 10 A så vil sikringen gå etter en stund.

+1 for fett profilbilde Rio :-D


Tusen takk!

Kjæresten min (for mange år siden) bodde under utflyvningen fra Heathrow, vest for London. Jeg kan garantere at man kjente forskjellen fra et vanlig fly hver gang Concorde utviste sin maktdemonstrasjon og tok av med et brøl, så sengen bokstavelig talt ristet!

"Did the Earth move for you, too?" :D

Utover det er den selvsagt totalt upassende på et elbilforum! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA