Hva er normalrekkevidde på 2013 Leaf

Startet av Nils H, torsdag 09. mai 2013, klokken 11:41

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Nå må vel tempraturen på battarien være 20 grader for at kapasiteten skal bli riktig. Nå om dagen er det jo bare 8 grader i Oslo.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

gbzdoc

Jeg får mine 98,9 allerede ved rundt 10 grader.

Har nå hatt tre lånebiler fra BNH, alle helt nye. Disse hadde følgende SOC ved fullading:

99,1
98,8
98,2

Mao. er det større forskjeller på nye batterier enn degradering etter 25.000 km og mer eller minde kun 100% lading.

Kanskje nettopp defor SOC ikke vises i bilens instrumenter? ;)

RuneW

Sitat fra: gbzdoc på onsdag 15. mai 2013, klokken 06:40
Jeg får mine 98,9 allerede ved rundt 10 grader.

Har nå hatt tre lånebiler fra BNH, alle helt nye. Disse hadde følgende SOC ved fullading:

99,1
98,8
98,2

Mao. er det større forskjeller på nye batterier enn degradering etter 25.000 km og mer eller minde kun 100% lading.

Kanskje nettopp defor SOC ikke vises i bilens instrumenter? ;)

Hva er forskjellen på CAP og SOC ved fullading mon tro?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Thomas Parsli

Sitat fra: gbzdoc på onsdag 15. mai 2013, klokken 06:40
Mao. er det større forskjeller på nye batterier enn degradering etter 25.000 km og mer eller minde kun 100% lading.

Og det var jo erfaringen på Tesla Roadster også.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Starfox

Prøvde idag med 3bar trykk i dekkene og kom sjokkerende 14km på streken. Datt ifra 0, 14 til 0, 13 kw/km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA