Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tir 07. mai 2013, kl. 08:50

« forrige - neste »

Svein_H

Noen som tydeligvis hadde det travelt i helga:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/04/195675333/tesla-stakk-av-fra-politiet-ble-malt-til-221-kilometer-i-timen

Folk som kjører slik er idioter, og legg merke til at det ikke er eieren men føreren jeg snakker om. Bilen kan jo selvfølgelig være stjålet, det sier historien ingenting om.
2025 R5 E-Tech Techno+ (2025-)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-2025)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

alagerqv


jkirkebo

Sitat fra: Svein_H på man 04. mai 2020, kl. 14:14
Noen som tydeligvis hadde det travelt i helga:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/04/195675333/tesla-stakk-av-fra-politiet-ble-malt-til-221-kilometer-i-timen

Folk som kjører slik er idioter, og legg merke til at det ikke er eieren men føreren jeg snakker om. Bilen kan jo selvfølgelig være stjålet, det sier historien ingenting om.

Når man ikke stopper for politiet etter å ha blitt målt til 96km/t i 80-sonen er det vel mye som tyder på at enten stjålet bil eller rus er inne i bildet ja...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Svein_H

Sitat fra: jkirkebo på man 04. mai 2020, kl. 18:32
Sitat fra: Svein_H på man 04. mai 2020, kl. 14:14
Noen som tydeligvis hadde det travelt i helga:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/04/195675333/tesla-stakk-av-fra-politiet-ble-malt-til-221-kilometer-i-timen

Folk som kjører slik er idioter, og legg merke til at det ikke er eieren men føreren jeg snakker om. Bilen kan jo selvfølgelig være stjålet, det sier historien ingenting om.

Når man ikke stopper for politiet etter å ha blitt målt til 96km/t i 80-sonen er det vel mye som tyder på at enten stjålet bil eller rus er inne i bildet ja...

...
2025 R5 E-Tech Techno+ (2025-)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-2025)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

emurof

Sitat fra: alagerqv på man 04. mai 2020, kl. 15:42
Flere som krangler med Tesla, denne gangen Amerikanske myndigheter:
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/qLakRL/derfor-krangler-tesla-og-amerikanske-myndigheter-om-145-kilometer

Litt merkelig av EPA å "krangle" med et selskap som faktisk sitter på detaljerte logger over hva som har foregått med bilen, kanskje?

alagerqv

De mente vel at dokumentasjonen ikke holdt. Kan jo være at Tesla sin dokumentasjon ikke var i henhold til myndighetenes standard?

Motorwatt

Stoler ikke på noen av dem...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Sitat fra: alagerqv på tir 05. mai 2020, kl. 09:29
De mente vel at dokumentasjonen ikke holdt. Kan jo være at Tesla sin dokumentasjon ikke var i henhold til myndighetenes standard?

Dokumentasjon på at noen hos ansatte hos EPA har tabbet seg ut, løyet om det for å beholde jobben, og glemt at Tesla sitter på detaljerte logger over bilene?

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på tir 05. mai 2020, kl. 09:30
Stoler ikke på noen av dem...
Det tryggeste valget

Men her er jeg faktisk enig. Tesla har stor egeninteresse i dette og EPA er styrt av en administrasjon som gir svært blandede signaler. Og EPA rating på Tesla vs Taycan inngir ikke noe grunnlag for å stole blindt på dem.

alagerqv

Jeg vet jo ikke hva som er bakgrunnen, men vi må vel anta at det dreier seg om mangel på dokumentasjon. At nøkkelen skal ha ligget i bilen over natten høres jo litt underlig ut.

Counterpointer

Sitat fra: alagerqv på tir 05. mai 2020, kl. 10:00
At nøkkelen skal ha ligget i bilen over natten høres jo litt underlig ut.
Det høres ikke underlig ut i det hele tatt spør du meg.
Før i verden var det mest vanlige på steder som har flere biler inne, på en egen parkering, å legge nøkler på solskjermen/midtkonsoll/under matta.

Samt at en testperson glemmer en nøkkel er veldig menneskelig.

Espen Hugaas Andersen

Man må nesten anta at bilen sto inne i en testlab, der de kjørte testene. Da er det ikke unaturlig at man lar bilen stå ulåst.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Thomas Parsli

Sitat fra: Motorwatt på tir 05. mai 2020, kl. 09:30
Stoler ikke på noen av dem...

Heller ikke hvis Tesla viser logger og EPA bare sier det ikke stemmer?

Fysiske bevis slår som regel løse påstander, selv om man ikke liker avsender...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Motorwatt

Sitat fra: Thomas Parsli på tir 05. mai 2020, kl. 21:52
Sitat fra: Motorwatt på tir 05. mai 2020, kl. 09:30
Stoler ikke på noen av dem...

Heller ikke hvis Tesla viser logger og EPA bare sier det ikke stemmer?

Fysiske bevis slår som regel løse påstander, selv om man ikke liker avsender...
Mye prestisje fra begge parter, og det må noen uhildede eksperter inn for å avgjøre, men så viktig er vel ikke denne saken? Er forresten loggene offentliggjort?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Det er en skikkelig liten sak. Litt motvind og eller kulde lager større variasjon i km.

Tesla selv har også underrapportert EPA rating og EPA sin rating av Taycan er jo ekstrem underrapportering.

Move on

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA