Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tir 07. mai 2013, kl. 08:50

« forrige - neste »

Hodetelefoner

Bremsene forsvinner på alle biler.  Hvis du ikke bruker dem.

MODERATOR

Personangrep slettet.

Poster som med rette har imøtegått personangrepet etter denne posten er også slettet,
da de ikke lenger har noen funksjon.

MVH
Moderator

1000kwh

Sitat fra: OlaSpakmo på ons 25. sep 2019, kl. 23:25
Sitat fra: o.b.lix på ons 25. sep 2019, kl. 12:23
Sitat fra: emurof på ons 25. sep 2019, kl. 10:41
Det jeg reagerer på er at den måtte over 20 ganger på verksted.

Han ble jo idømt erstatning på 80.000 eller 4000 pr gang han var på verksted?

Bilen er kjørt 129.000 over fem år og da er nok det et argument at han har god nytte av bilen?

Anken vil vise fasit.

Et tankekors: At jeg (når bilen er operativ) kjører langt med masse vindsus og ikkefungerende radio med det jeg trodde var en premiumbil er jo neppe gøy. Og at man samtidig argumenterer og sier «se så langt du har kjørt - denne må du jo ha mye nytte og glede av» - ja det er direkte småprovoserende...
Jeg skal prøve å ikke provosere, men kunne du ikke bruke internettradioen i mellomtiden? :O (det gjorde en i famlien da bilen ble levert med ikkefungerende DAB.. tror DAB er noe som ettermonteres for EU)

Du har nok all rett i å være forbannet og kreve avslag/omlevering. Likevel, kan være greit å finne omveier for problemer.. for din egen del.. særlig hvis Tesla faktisk forsøker å utbedre feilene..

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Joachim@sancon.no

Sitat fra: JorEl på lør 12. okt 2019, kl. 19:49
Fine ord om modelS (Raven) :)
https://www.nettavisen.no/livsstil/test-tesla-model-s-long-range-2019-oppgradering/3423852176.html

Selv hadde jeg en test tur på ca 6 mil med en Raven P med særdeles lavt forbruk. Nå var del vel ca 20 grader i luften Og tørre og fine veier. Samt at jeg kjørte på AP i 80-90 sone fra trondheim til Stjørdal og retur.

Under test turen ble det foretatt 2 stk launch fra 0 til 100ish og etter ca 1 mil resette jeg trip for å se forbruk på normal langkjøring. Resultatet ble 132wh/km. Absolutt en stor forbedring. P modellen har vel også litt høyere forbruk enn LR. Mektig imponert.

0-100 på P modellen er på grensa til fysisk vondt..

Tiger123

Er dette nå i oktober i Trondheim? Deilig vær da. Og lavt forbruk..

Hvordan var bilen skodd? Jeg ligger på over 200wh/km med min P, 2018. Mest motorveikjøring.

Joachim@sancon.no

Det var I midten av august. Sommerdekk selvsagt. Tror det var 19 toms.

Forbruket viser vel hvor mye bedre Raven modellene er på forbruk.

Sandvika

ifølge en foreløpig forklaring fra sjåføren, ha «oppført seg rart og ikke respondert som forventet».
https://www.budstikka.no/sandvika/tre-bragt-til-legevakt-etter-trafikkulykke-i-sandvika/546825!/

emurof

TeslaModelX

Vedkommende kan vel bare innrømme at autopilot var på og at han/hun ikke var oppmerksom.

o.b.lix

Tesla-sjåfør nekter å betale:
Her dropper politiet farts­kontroller for å slippe diskusjoner

Sitat50-skiltet ble fjernet for flere år siden, og er fortsatt ikke på plass.

Kjøringen fant sted i Indre Arna-vegen den 3. september i fjor. En Tesla-fører ble da målt til en hastighet av 94 km/t.

Høyeste tillatte hastighet på stedet er 50 km/t.

Er betalingsmur, men artikkelen handler om en sidevei i Bergen som mangler et 50-skilt og en billist har gått til retten for å unngå å miste førerkortet. Han tapte fordi det ikke var "opphevet 50-skilt", og burde derfor skjønt at det fortsatt var 50-sone. Men politiet synes det er så uggent at de ikke har kontroller der til det manglende skiltet kommer opp igjen.

Det som gjør meg mest trist er at det var viktig å presisere at vedkommende kjørt Tesla.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jlan

Sitat fra: o.b.lix på tir 29. okt 2019, kl. 11:42
Tesla-sjåfør nekter å betale:
Ja, det så faktisk enda verre ut på hovedsiden til ba.no:
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Jejl

Det trenger ikke være noe skiltet opphevelse av 50- skiltet. Dersom en kjører forbi et veikryss, og det er utenfor tettbebygd strøk blir fartsgrensen 80 dersom ikke annet er skiltet.

DagfinnN

Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA