Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Klykken

Går vel an å registrere elbilforeningens ladebrikke hos de fleste tilbyderne såvidt meg bekjent. Det forenkler det litt i det minste.
Har gjort det hos Fortum, for å greie å komme meg til BMW-service med vår i3.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

https://elbil.no/historisk-test-naer-140-mil-med-tre-elbiler-og-campingvogn/

Utrolig at beistet Model X er så mye mer effektiv enn konkurrentene.

Den er i tillegg størst og tyngst!!

4Matic Fanatic

Sitat fra: 1000kwh på fredag 06. september 2019, klokken 14:20
Utrolig at beistet Model X er så mye mer effektiv enn konkurrentene.
Den er i tillegg størst og tyngst!!
Synes da at EQC kom greit ut her, og TMX er da vitterligen ikke tyngst men lettest om vekta i testen stemmer?

1000kwh

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 06. september 2019, klokken 14:31
Sitat fra: 1000kwh på fredag 06. september 2019, klokken 14:20
Utrolig at beistet Model X er så mye mer effektiv enn konkurrentene.
Den er i tillegg størst og tyngst!!
Synes da at EQC kom greit ut her, og TMX er da vitterligen ikke tyngst men lettest om vekta i testen stemmer?
Oi, det var en blemme. Har hele tiden hatt for meg at TMX var tyngst. Men størst og lettest gjør jo ikke saken værre for Tesla  :D

Må jo være fossilarven som gjør Etron og EQC tyngre da.. 

4Matic Fanatic

Sitat fra: 1000kwh på fredag 06. september 2019, klokken 14:35
Må jo være fossilarven som gjør Etron og EQC tyngre da..
EQC er jo bare en GLC med batteri under, så at den er tung er vel som forventet.
Ting som støydemping og generelt høyere kvalitetsnivå på interiør gir kanskje også noen kilo ekstra vs TMX?     ;)

jlan

#6995
Sitat fra: 1000kwh på fredag 06. september 2019, klokken 14:20
Utrolig at beistet Model X er så mye mer effektiv enn konkurrentene.
Det har nok en klar sammenheng med den nye PMSynRM motoren fra Model 3. De to andre har to induksjonsmotorer, slik Model X også hadde originalt.  Det forbruket jeg har erfart med original Model X og campingvogn ligger omtrent der de andre to havnet.

Det er nok ikke lenge før Etron kommer med én VW ID motor og én asynkronmotor  . En av hver er den opplagte løsningen. Asynkronmotoren er mindre effektiv, men har den fordelen at den kan kobles helt ut uten å bremse.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

jkirkebo

Sitat fra: 1000kwh på fredag 06. september 2019, klokken 14:35
Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 06. september 2019, klokken 14:31
Sitat fra: 1000kwh på fredag 06. september 2019, klokken 14:20
Utrolig at beistet Model X er så mye mer effektiv enn konkurrentene.
Den er i tillegg størst og tyngst!!
Synes da at EQC kom greit ut her, og TMX er da vitterligen ikke tyngst men lettest om vekta i testen stemmer?
Oi, det var en blemme. Har hele tiden hatt for meg at TMX var tyngst. Men størst og lettest gjør jo ikke saken værre for Tesla  :D

TMX hemmes dog av unødvendig store og brede sommerdekk (20" med 275-bredde bak). Jeg har fått tak i et ekstra sett 19" Cyclone nå som jeg har kjøpt inn GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV dekk på i dimensjon 235/55-19. Disse har rullemotstand A og er oppgitt til kun 68dB på støy. Skal bytte i morgen, forventer å få ned forbruket mellom 5 og 10%. På normal blandet sommerkjøring uten henger bruker min X75D normalt mellom 190 og 195Wh/km. Håper å komme ned mot 180Wh/km.

Planlegger å gå for samme dimensjon neste gang jeg bytter vinterdekk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sveinung1954

https://www.tv2.no/broom/10832507

Anders har gitt opp Teslaen – nå tar annonsen hans helt av.

«Meget interessant Tesla Model S75D selges. Har hatt ønske om å bli kvitt mandagsbilen lenge. Men siden den har vært belemret med feil har jeg ikke kunne selge den før. Tesla mener nå at den er så bra den kan være. Kanskje jeg kan lykkes med å bli kvitt den nå,»

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=156275617
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Motorwatt

Denne er kommentert i en annen tråd. Ikke for ivrig nå, Geirr  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Sveinung1954

Den er nå omtalt på et av de mer kjente motor-nettstedene, som vel er "norske medier". Ergo hører den til her.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Cned86

Sitat fra: jkirkebo på fredag 06. september 2019, klokken 16:58
Sitat fra: 1000kwh på fredag 06. september 2019, klokken 14:35
Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 06. september 2019, klokken 14:31
Sitat fra: 1000kwh på fredag 06. september 2019, klokken 14:20
Utrolig at beistet Model X er så mye mer effektiv enn konkurrentene.
Den er i tillegg størst og tyngst!!
Synes da at EQC kom greit ut her, og TMX er da vitterligen ikke tyngst men lettest om vekta i testen stemmer?
Oi, det var en blemme. Har hele tiden hatt for meg at TMX var tyngst. Men størst og lettest gjør jo ikke saken værre for Tesla  :D

TMX hemmes dog av unødvendig store og brede sommerdekk (20" med 275-bredde bak). Jeg har fått tak i et ekstra sett 19" Cyclone nå som jeg har kjøpt inn GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV dekk på i dimensjon 235/55-19. Disse har rullemotstand A og er oppgitt til kun 68dB på støy. Skal bytte i morgen, forventer å få ned forbruket mellom 5 og 10%. På normal blandet sommerkjøring uten henger bruker min X75D normalt mellom 190 og 195Wh/km. Håper å komme ned mot 180Wh/km.

Planlegger å gå for samme dimensjon neste gang jeg bytter vinterdekk.
Jeg har tenkt på det samme selv , hvilke cyclon felger kjøpte du ? Funka det greit å bruke tms sine 19"?( Tenker da på vekt godkjenning)

Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk


jkirkebo

Sitat fra: Cned86 på tirsdag 10. september 2019, klokken 10:36
Sitat fra: jkirkebo på fredag 06. september 2019, klokken 16:58
TMX hemmes dog av unødvendig store og brede sommerdekk (20" med 275-bredde bak). Jeg har fått tak i et ekstra sett 19" Cyclone nå som jeg har kjøpt inn GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV dekk på i dimensjon 235/55-19. Disse har rullemotstand A og er oppgitt til kun 68dB på støy. Skal bytte i morgen, forventer å få ned forbruket mellom 5 og 10%. På normal blandet sommerkjøring uten henger bruker min X75D normalt mellom 190 og 195Wh/km. Håper å komme ned mot 180Wh/km.

Planlegger å gå for samme dimensjon neste gang jeg bytter vinterdekk.
Jeg har tenkt på det samme selv , hvilke cyclon felger kjøpte du ? Funka det greit å bruke tms sine 19"?( Tenker da på vekt godkjenning)

I følge Tesla selv så tåler ikke Cyclone fra Model S vekten av en X. Dessuten er offset feil, de vil komme 5mm lengre inn i hjulbuen enn Model X-utgaven av felgene. Bredden er også smalere, 8" mot 8,5" (akkurat det spiller neppe noen rolle).

Jeg har mao. Model X utgaven av felgene. Det er stadig folk som vil oppgradere til 20" på vinterhjulene, så de er ikke alt for vanskelige å få tak i.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lynet

Jeg har lett etter 19" til X siden mai, men ikke sett noen på finn. Så at de er lett å få tak i er jeg ikke enig i. Så hvis noen skal selge sine 19" til X så send meg en PM.
Står ikke noe i felgene om hvor mye vekt de tåler, at noen i Tesla mener de ikke holder vekten er mulig men da må de dokumentere det.
5mm lengre inn er bare en fordel, hiver da mindre langs siden på bilen, og fortsatt lovlig.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

1000kwh

https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-hater-tesla-sjaforer/71593615

Erling Borgen (vet ikke helt hvilket trivelig menneske dette er) HATER visst alle Teslaeiere og Tesla.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA