Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

hgs

"Kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland svarer følgende i en e-post til Tønsbergs Blad.

«Vi har ingen kommentar utover informasjonen som fremgår av nettsidene våre. Vi kommenterer aldri planer eller rykter»"

Det må da være en enkel jobb å aldri kommentere noe, bare henvise til nettsidene  ::)
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Motorwatt

SitatVi kommenterer aldri planer eller rykter
Kan neppe være noe "Company policy" når vi ser hvordan sjefen hans opererer...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Muffinman

https://www.tv2.no/broom/10765814/

Tesla-eiere klager på lakkproblemer. Vår finske venn i rampelyset. Men bilen hans ser jo virkelig ikke ut i måneskinn, og dessverre har jeg observert mye av det samme på de få utstillingseksemplarene jeg har sett så langt.  Tenker vi venter med å anbefale TM3 til den får en vinter her i Norge på baken  ;)

svarteper

Det at tesla sier garanti bortfaller ved rustbehandling, høres helt idiotisk ut.min bil er tektylert ,ser bare fordeler med det.
Tesla model s 75 d 2017

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"


Muffinman

Ikke sjekket så nøye, men finner ikke norsk på vår 2013 etter oppdateringen. Nøkkeloppdatering fant jeg heller ikke, men har ikke lett så grundig.

1000kwh

https://www.motor.no/artikler/elbil-den-store-lade-og-rekkeviddetesten-sommer-2019/

Motor.no har testet lading av elbiler. I 2019 er forspranget større enn noensinne og det er i praksis bare Tesla som har et velfungernde ladesystem.

For alle andre merker gjelder fortsatt lav effekt, ladekøer, ødelagte ladere, betalingsproblemer osv osv

Klykken

Så den der. Virket ikke særlig bra. Desperate folk i køen som kjefter fordi du går bort fra bilen mens den lader og greier....
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Wibla

2018 Tesla Model S 75D

1000kwh

#6985
Galskapen illustreres av flere ting, men kanskje best av denne linja:

"Alle på NAF og Motors testlag lastet i forkant ned seks apper for å dekke alle de store operatørene og andre nyttige oversikter over ladestasjoner: Fortum, Grønn Kontakt, Circle K, PlugShare, Ionity og BKK. "

Altså, jeg tror folk hadde blitt forbanna hvis du ble avkrevd app eller eget kort avhengig om man fyllte bensin på Circle K, Shell, Unox osv..

Det må komme en føring fra myndighetene på hvordan ladestasjonene skal driftes. Det må starte med at man forholder seg til en forbanna app eller betaler med kort der og da.

Edit: Denne bør jo også fremheves:
"10 minutter etter at vår lading hadde startet, kom det en sms om at ladingen var avbrutt. Vi gikk ut igjen til ladestasjonen for å starte prosessen på nytt. En sørlending med armene i kors og en BMW i3 i køen, tok oss imot med ordene «du kan ikke gå inn på senteret mens du lader»."

Totalt uaktuelt med noe annet enn Tesla med dette marerittet her..

Thomas Parsli

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 04. september 2019, klokken 08:20
https://www.motor.no/artikler/elbil-den-store-lade-og-rekkeviddetesten-sommer-2019/

Motor.no har testet lading av elbiler. I 2019 er forspranget større enn noensinne og det er i praksis bare Tesla som har et velfungernde ladesystem.

For alle andre merker gjelder fortsatt lav effekt, ladekøer, ødelagte ladere, betalingsproblemer osv osv

Etter mer enn ti år med ladeproblemer fikk vi nok og kjøpte Tesla.
Vi bruker fortsatt Leafen til småkjøring, men skyr hurtiglading som pesten!
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Øyvind.h

Virker som Ionity er de eneste som har litt kontroll på kundeopplevelsen og brukbar kapasitet pt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

#6988
Kjenner meg veldig godt igjen fra E-golf-tiden med et 24kwt-batteri. Virker laderen når vi kommer frem, hvor lang er køen? Var aldri kjedelig å lade...Hadde jo heller ikke noen form for batteri-oppvarming, så den ene gangen når det var -10/-12 var det jo mer enn bensinpris på de få kilowattene >:(

De som kjøper elbil for første gang, forstår ikke hva et Tesla-ladenettverk er verdt!

Edit; Hurtigladet ikke så ofte, siden man unngikk jo de lange turene :-\ Derfor gadd jeg heller ikke legge inn mer enn ett par APPer. Sms var egentlig mest ladesikkert, men da er man jo en dropp-inn-kunde..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OhmPaPa

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 04. september 2019, klokken 08:20
https://www.motor.no/artikler/elbil-den-store-lade-og-rekkeviddetesten-sommer-2019/

Motor.no har testet lading av elbiler. I 2019 er forspranget større enn noensinne og det er i praksis bare Tesla som har et velfungernde ladesystem.

For alle andre merker gjelder fortsatt lav effekt, ladekøer, ødelagte ladere, betalingsproblemer osv osv

Problemet er vel at det ikke er bilprodusentene som står bak de fleste av laderene. Så det blir satt opp for få ladere. Og det er betalingskrøll.

Strømselskapene får inntekter kun fra ladingen. Men ikke inntekt fra flere solgte biler. Den får Nissan, Jaguar, VAG og co. Men de setter ikke opp ladere.

Unntakene er Tesla og Ionity. Får virkelig håpe Ionity øker kraftig på også.

Slik det er nå syns jeg det er vanskelig å anbefale e-Tron til mine gamle foreldre. De er ikke teknisk interesserte og vil garantert kløne det til på ladestasjonene. Og TM3 syns de blir for skummel uten vanlige instrumenter i dashen. Får vel leie en og ta de med på langtur...

Men hyggelig med god omtale av Tesla da!  :laugh:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA