Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 19. juni 2019, klokken 09:45
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 19. juni 2019, klokken 09:39
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 19. juni 2019, klokken 09:29
Du ser jo bare allerede hva som skjer her. De som elsker å hate Tesla er allerede inne her og kommenterer hvor ille ting er ;)
Men de som elsker Tesla er jo raske med å fortelle hvor dårlige alle andre er?  ;D
At sannsynligheten for dårlig service eller feil på bil er høyere hos Tesla enn andre merker tror jeg dog ikke så mange er uenige i.
Statistisk sett gjør merket det ganske dårlig i undersøkelser mtp. feil. Hvilken retning Model 3 vil dra dette gjenstår å se.
Personlig har jeg vært fornøyd med ventetid på service. Den gikk opp for en stund siden, men virker nå å være på vei ned igjen. Oppfølging på service har vært bra. Kvalitet på arbeidene verkstedet leverer har derimot tidvis vært så dårlig at jeg er usikker på om de ansatte gjør servicekøen kortere eller lenger. Og det er jo strengt talt det artikkelen som nå diskuteres omhandler.

Se det! :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Nå som aksjekursen til Tesla går opp og ikke fortsatte nedover, så er det jo noen som må fyre løs i en annen tråd.


Balanse i resonnementer er mangelvare. Redelighet i måten å argumentere eller begrunne påstander er og sterkt varierende.

Det er «litt» sånn med noen andre merker også. Det var flere som prøvde å lage krise om at Audi tilbakekaller E-tron for en mulig lekkasje i batteriet. Storm i et vannglass. Og så langt bare ett tilfelle.

Denne tråden alene er full av eksempler på «Tesla eier tatt for tyvfiske» osv osv
Dette er en trend som noen påpeker, som ingen andre opplever. Dette unnskylder ikke hverken dårlig service generelt eller grelle eksempler, men det må da være lov å påpeke grelle eksempler hos andre også for balansen sin skyld.

Sveinung1954

https://www.dn.no/motor/tesla-pa-klagetoppen-har-hatt-bilen-pa-verksted-11-ganger-pa-under-ett-ar/2-1-619753

Tesla på klagetoppen: Har hatt bilen på verksted 11 ganger på under ett år
Klagene på Tesla strømmer inn til Forbrukerrådet. Kristian Svindal hadde bilen på verksted 11 ganger på ni måneder etter å ha rapportert inn en haug med feil.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

JorEl

#6828
Betalingsmur ::)

Burde ikke denne utålmodige taxisjåføren ha samlet opp feilene sine til ett verkstedbesøk? ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Ja, helt klart en feil fra taxisjåføren, og ikke fra Tesla.... 8)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Jon65

Så du mener at når man får en feil på en Tesla er det ikke noe vits i å kontakte verkstedet for det kommer snart en feil til så da kan man likesågodt vente?

Motorwatt

#6831
Hmmm. Det var en (tydelig?) ironi fra min side.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Sveinung1954

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 29. juni 2019, klokken 18:41
Hmmm. Det vare en (tydelig?) ironi fra min side.

I rettferdighetens navn; det er jaggu ikke godt å vite her inne av og til...
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

JorEl

Sitat fra: Geirr på lørdag 29. juni 2019, klokken 18:43
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 29. juni 2019, klokken 18:41
Hmmm. Det vare en (tydelig?) ironi fra min side.

I rettferdighetens navn; det er jaggu ikke godt å vite her inne av og til...
Det kommer ann på hvor gammel du er. Man forstår mer etter hvert som man blir eldre ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"


Muffinman

Kjører med AP på vei uten midtdeler. "Nå har jeg hatt selvkjørende bil i mange år, faktisk".

Bare jeg som reagerer mer enn bare litt på dette?

GOS

Sitat fra: Muffinman på mandag 01. juli 2019, klokken 21:27
Kjører med AP på vei uten midtdeler. "Nå har jeg hatt selvkjørende bil i mange år, faktisk".

Bare jeg som reagerer mer enn bare litt på dette?

Ikke bli for mye politi nå da i forhold til det som var sagt opprinnelig. Det er vel ingenting som idag sier at AP kun skal brukes der hvor det er midtdeler. Jeg bruker den uhorvelig mange andre steder, stort sett alle plasser utenfor byen hvor det er god merking og ikke for krappe svinger, men følger hele tiden med. Tror folk flest bruker den på veier uten midtdeler.

(På veier hvor den blir stacato fordi det er for svingete så slår jeg den av, men ellers så fungerer den ganske greit)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Muffinman

#6837
Ikke noe i siste versjon av brukerhåndbok om det lenger nei. Men jeg er nå uansett skeptisk når noen er av oppfatningen av at de har en "selvkjørende" bil og har hatt det i flere år når det faktisk ikke er tilfelle. En slik holdning kombinert med at man bruker det på relativt små og svingete veier hvor systemet ikke alltid fungerer særlig bra gjør at jeg blir ganske skeptisk. Når det havner i media som her bidrar det også til å spre uriktig informasjon ovenfor andre (potensielle) eiere som i sin tur kan finne på å bruke AP på en måte det ikke er tiltenkt.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Geirr på lørdag 29. juni 2019, klokken 14:41
Tesla på klagetoppen: Har hatt bilen på verksted 11 ganger på under ett år
Skjønner ikke at det klages på lang ventetid mot serviceapparatet, her har han jo fått verkstedtime oftere enn en gang i måneden?  :-)

Klykken

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 02. juli 2019, klokken 08:23
Ikke noe i siste versjon av brukerhåndbok om det lenger nei. Men jeg er nå uansett skeptisk når noen er av oppfatningen av at de har en "selvkjørende" bil og har hatt det i flere år når det faktisk ikke er tilfelle. En slik holdning kombinert med at man bruker det på relativt små og svingete veier hvor systemet ikke alltid fungerer særlig bra gjør at jeg blir ganske skeptisk. Når det havner i media som her bidrar det også til å spre uriktig informasjon ovenfor andre (potensielle) eiere som i sin tur kan finne på å bruke AP på en måte det ikke er tiltenkt.
Enig med dette.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA