Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Løve

En må i alle fall hate TSLA og hate EM for å ikke kjøpe Tesla. Det har en blitt fortalt mang en gang. Sånn at alle du ser i i-Pace, e-Tron, kona, Niro osv er alle sammen Tesla-hatere ;)

SoftwareGeek

Sitat fra: Motorwatt på fredag 08. februar 2019, klokken 00:06
Må man være løgner for ikke å kjøpe Tesla??

Ja, når man ikke nevner pris som en årsak. Det er bare å påpeke det åpenbare, gigantisk prisforskjell på en nissan og en tesla x/s

cra

Størrelse er da gyldig nok grunn det? Det er årsaken til at fruen enda ikke har kjørt vår Tesla etter at vi har hatt TMS i 5 år. Og jeg kan skryte av at "kona vil ikke, hun sier den er for stor"!  ;D ;D. (Beklager infantil humor, men det er freddan!)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Motorwatt

Eller at det var for liten plass i garasjen (obs. Dette var ikke fredags-humor)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

SoftwareGeek

Like dumt som at «jeg bor på 50 kvadrat fordi 100 kvadrat blir for stort».

I podcasten kom det tydelig frem at de så på Tesla som statussymbol.

hgs

Sitat fra: SoftwareGeek på fredag 08. februar 2019, klokken 10:03
Like dumt som at «jeg bor på 50 kvadrat fordi 100 kvadrat blir for stort».

I podcasten kom det tydelig frem at de så på Tesla som statussymbol.

Helt uenig. Kjører man mye i de store byene og må forholde seg til trange parkeringshus og pplasser hver dag er stor bil noe herk. Ofte har man også som nevnt over trange garasjer om man i det hele tatt har det. Erikstad var generelt positiv til elbiler, og kunne godt tenke seg Model 3 da Models var større enn behovet. En helt gyldig og god grunn. At Jensen var negativ oppfattet jeg som mer gammelkonservativ gubbetenking og lite kunnskap om elbiler generelt, ikke at han så på Tesla som et statussymbol.   
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

SoftwareGeek

#6441
Ok, skjønner retningen vi går i.. Har man behov for bil i Oslo i det hele tatt? Dette med størrelsen er bare tull. Folk tråler oslo i svære varebiler, bmwer, benz stasjonsvogner, store amerikanere...

Det snakkes om «folkelige model 3». Da betyr det at Model S er ikke-folkelig, dvs kaksete

tornaldo

For deg betyr størrelsen tydeligvis ikke noe og er bare tull, men for andre har det stor betydning. Det kan virkelig ikke være så vanskelig å forstå at vi mennesker har ulike preferanser.

Model 3 er mer folkelig, bl.a for den er billigere, og dermed innenfor rekkevidde for nettopp flere folk.

Forøvrig mange som kjøper bolig i den størrelsen som egner seg best for de, selv om de har råd til noe større.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

emurof

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 07. februar 2019, klokken 13:08
SitatWe're doing everything we can to get there. It's a super hard grind.

Ingen garanti i dette svaret! Han pleier å være mer presis enn dette med løfter som aldri har materialisert seg.

Svaret endrer ingenting. Det står at de jobber for å klare det. Altså jobber de fortsatt mot 35K-varianten, og venter å nå det med litt jobb.

Motorwatt

"Vi gjør alt vi kan for å komme dit. Det blir et hardt strev/kamp/slit" er det han sier. Står ikke noe om at de "venter å nå det med litt jobb", men kan, hvis man legger masse godvilje til, kanskje tolkes slik. Hvis den rimligste versjonen kommer, vil det være med en rekkevidde på rundt 350 kilometer. Da får den skikkelig konkurranse av biler med større rekkevidde og plass. Sedan er vel heller ikke en biltype nordmenn først vil ha hvis de kan velge.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

mthoring

Wot? Er vel igjenting som kan måle seg med Model 3 til under 400.000? Har kjørt Model 3, Leaf, Ioniq og e-Golf, og de bilene er overhodet ikke i samme liga som Model 3, full stopp. Bare MCU og superladernettverk alene er jo mer enn god nok grunn til å velge Model 3.

Har riktignok ikke prøvd Kona (ikke mulig å få tak i og m/latterlig lite bagasjerom) og Kia e-Niro (ikke mulig å få tak i, og fortsatt en framhjulstrekker fra Korea).
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Motorwatt

Nå tror jeg man skal se på den store massen som skal kjøpe elbil fremover. Disse  nødvendigvis ikke veldig opptatt av MCU. rask akselerasjon, og Superladere. CCS finnes nesten over alt, og mesteparten av ladingen foregår allikevel hjemme. Tror heller at et skikkelig servicenettverk, fungerende opsjoner (!), og god tilgang til deler er vel så viktig. Men hvis det siste kommer på plass, har jeg mye større tro på Y.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

mthoring

Jeg tror at brukervennlighet har noe å si, derfor jeg trakk fram MCU og superladernettverk.

Etter å ha balet med car-net, lading og knapper og menyer på 2018 e-golf, så kan jeg i hvertfall si at det VAG leverer på den bilen ikke er brukervennlig i det hele tatt.

Enig i at Tesla-service må bli bedre. Får håpe det blir bedre fremover nå som til og med sjefen sjøl har vært på besøk.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Øggen

Sitat fra: Motorwatt på søndag 10. februar 2019, klokken 15:16
Nå tror jeg man skal se på den store massen som skal kjøpe elbil fremover.

Vi får ingen til å kjøpe elbil om Tek.no og VG fortsette å spre oppgulp og negativ skremselspropaganda. Det e jo så hinsides feil for majoriteten av bilistane. Kjenne meg ikkje igjen iallefall.

https://www.tek.no/artikler/undersokelse-elbiler-mister-41-prosent-rekkevidde-i-kulden/457594

https://www.tek.no/artikler/ny-test-avslorer-stort-rekkeviddetap-med-takboks-for-elbil/457633
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Motorwatt

#6449
Ja, fatter ikke hva de mener de skal oppnå med en slik vinkling. Lurer ofte på om avlønningen for dagens journalister beregnes utifra antall klikk.

For å få annonseinntekter, er nettmediene avhengig av at publikum klikker seg inn på sakene. Noen ganger publiserer mediene saker som kan ha nokså lav nyhetsverdi, men som likevel har den egenskapen at de genererer mye klikk.

https://www.medielabben.no/artikkel/70286

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA