Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tir 07. mai 2013, kl. 08:50

« forrige - neste »

daktari

Det de mente var "Tesla sjokkerer, elendig svingradius". "Tesla måtte rygge flere ganger da den snudde i kø". "Trailersjåfør som lekte politi gråt - selv trekkvogna min snur raskere, jeg synes synd på Tesla-eierne".
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Øggen

Sikkert viktig å få med at det va en Tesla, men sakens kjerne e likevel viktigere.
E du usikker på føre, la bilen stå!!!

https://www.tv2.no/nyheter/10116518/
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Molteni

#6317
Kan ikke finne "Tesla" i TB-artikkelen som omtaler samme ulykke:  :+1:

https://www.tb.no/nyheter/e18/larvik/to-trafikkulykker-samtidig-pa-glatt-e18-ved-larvik/s/5-36-654005
'21 TM3 LR
'18 S75D FSD Solgt
'15 eGolf Solgt

What-a-watt


Tuxedo

#6319
Ouch:
https://www.dinside.no/motor/elbiler-odelagt-pa-ladestasjon/70336846#_ga=2.196442152.505000123.1540175932-426459367.1540175932

Det løste seg jo til slutt, etter at pressen var koblet inn.

Edit: Mener å huske at Elon i sin tid twitret at batterigarantien på 8 år gjaldt uansett hvem som hadde skylden, inkludert brukerfeil? Noen som gidder å gjenfinne den tweeten?

JorEl

Er jo en kjip sak for Tesla om det er Fortumladeren som er grunnen til feilen. Jeg vil tro pressen er grunnen til at Tesla skjærer igjennom...men hvor er feilen? Når dette har skjedd 3 Teslaer på samme Fortumlader, så virker det jo som om feilen ligger hos Fortum? Eller?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Spinner

Sitat fra: Tuxedo på man 22. okt 2018, kl. 21:26Edit: Mener å huske at Elon i sin tid twitret at batterigarantien på 8 år gjaldt uansett hvem som hadde skylden, inkludert brukerfeil? Noen som gidder å gjenfinne den tweeten?
Mulig du tenker på brann-garantien: https://twitter.com/elonmusk/status/402850950500474881
Eller har han sagt noe lignende om batteriet?

turfsurf

Sitat fra: JorEl på man 22. okt 2018, kl. 23:05
Er jo en kjip sak for Tesla om det er Fortumladeren som er grunnen til feilen. Jeg vil tro pressen er grunnen til at Tesla skjærer igjennom...men hvor er feilen? Når dette har skjedd 3 Teslaer på samme Fortumlader, så virker det jo som om feilen ligger hos Fortum? Eller?
Spørsmålet er jo hva som er utenfor spec. Skulle jo tro at adapteret kunne beskytte bilen mot en dårlig lader. Likeså burde ikke en defekt lader kunne skade en bil. Hvis dette er ett problem med CHAdeMO så ser jeg for meg mye diskusjon rundt ansvarsforhold. Best å holde seg til SuC...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Hyperstress

Sitat fra: Tuxedo på man 22. okt 2018, kl. 21:26
Ouch:
https://www.dinside.no/motor/elbiler-odelagt-pa-ladestasjon/70336846#_ga=2.196442152.505000123.1540175932-426459367.1540175932

Det løste seg jo til slutt, etter at pressen var koblet inn.

Edit: Mener å huske at Elon i sin tid twitret at batterigarantien på 8 år gjaldt uansett hvem som hadde skylden, inkludert brukerfeil? Noen som gidder å gjenfinne den tweeten?
Hentet fra Teslas egne hjemmesider:

Skaper verdens beste service- og garantiprogram

Elon Musk, Chairman, Product Architect & CEO26. april 2013



Batterigaranti
The battery pack in your car is obviously very important and expensive to replace. In developing the Model S, we took great care to ensure that the battery would protect itself, always retaining a few percent of energy. If something goes wrong, it is therefore our fault, not yours.
Except in the cases of a collision, opening of the battery pack by non-Tesla personnel or intentional abuse (lighting the pack on fire with a blowtorch is not covered!), all damage is covered by warranty, including improper maintenance or unintentionally leaving the pack at a low state of charge for years on end. The battery will be replaced at no cost by a factory reconditioned unit with an energy capacity equal to or better than the original pack before the failure occurred.
The intent is to provide complete peace of mind about owning your Model S even if you never read or followed the instructions in the manual.
Elon
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Tuxedo


o.b.lix

Men i følge Tesla var det ikke en feil på batteriet.

Skal visstnok være noen Leafer som er svidd på denne lader, noen som vet noe om det?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

fonberg

Virker smått utrolig om ikke Fortum tar ned denne laderen hvis den har forårsaket havari på flere biler.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

OlaM

En boligannonse passer vel kanskje litt bedre her enn i Finn-tråden.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=132392468

Sjekk bilde 40. Max vekt 2000 kg.  :o
'21 3LR

cra

Sitat fra: OlaM på ons 24. okt 2018, kl. 14:25
Sjekk bilde 40. Max vekt 2000 kg.  :o

Heiser har alltid rikelig med sikkerhetsmarginer, så rent praktisk burde det ikke være noe problem. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OlaM

Sikkerhetsmarginer er til for å brukes?
'21 3LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA