Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tir 07. mai 2013, kl. 08:50

« forrige - neste »

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

tomrh

Ser at det nevnes sene leveranser. Kan det tenkes at Teslas kjøpergruppe evt er litt mer utålmodige enn gjennomsnittet av bilkjøpere?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Joachim@sancon.no

Sitat fra: tomrh på ons 04. jul 2018, kl. 16:29
Ser at det nevnes sene leveranser. Kan det tenkes at Teslas kjøpergruppe evt er litt mer utålmodige enn gjennomsnittet av bilkjøpere?

Tipper de fleste krangler om service og utbedring av mangler. Selv ventet jeg 9mnd på å få utbedret lekkasje på takluke på min gamle s85d. Når jeg endelig fikk den fiksa så lakk den igjen. Solgte så bilen..

På min nye inventory 75d som jeg bestilte 2 mai så stod det 14 dagers levering. Den ble levert  7 juni..  Det hører til historien at bilen var på vei til Bergen Når jeg bestilte den, og måtte sendes derifra til Trondheim. Fikk også tilbud om å hente bilen i Bergen, men gadd ikke ta en dag fri og fly ned på egen regning.

Det er helt klart rom for forbedring i Tesla organisasjonen, og jeg tror media trenger å pushe de litt for å få fortgang.

trykkertor

Sitat fra: tomrh på ons 04. jul 2018, kl. 16:29
Når det gjelder service og verksted er Tesla eiere langt over gjennomsnittet av bilkjøpere

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Sveinung1954

-- Mahatma Gandhi

Lepet65

Og så skylder han på godkjenning fra myndighetene, burde heller reise til Norge og sove på verkstedgulvet til 'Service-Hell' er løst!

JorgenM

Anti-Tesla journalist som koser seg ordentlig på en fredag...

Betalingsartikkel og jeg har ikke selv tilgang, men synes overskriften var "spesiell"...  :-1:

- Tyver i Tesla stjal syklene verdt 80 000 kroner i Bymarka
https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2018/07/06/Tyver-i-Tesla-stjal-syklene-verdt-80-000-kroner-i-Bymarka-17068984.ece
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

CaZpaH

Også en anti-Tesla-journalist som kommer med en sensasjonsoverskrift som ikke stemmer helt med innholdet i artikkelen:

https://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2018/07/Gjeldsbombe-av-Tesla-Model-x-eiere

(Og hva i alle dager er dette for et tallgrunnlag? 11 av 15 model x på Finn.no(!) har heftelser? Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av artikkelen)
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Thor2014

Med rentekampanjen som har vært er det eierne av bilene uten lån som kanskje har gjort et dårlig valg. Eller de har kanskje de kjøpte bilen før kampanjen.
Journalisten har vel ikke full oversikt og drar konklusjoner ut i fra dette.

Muffinman

Jepp, å cashe ut en bil med penger fra en sparekonto som gir høyere rente enn kampanjerenten ville indikert økonomisk sjøsyke. Virker som det er litt vanskelig å forstå for enkelte journalister.

arthur

Sitat fra: CaZpaH på lør 07. jul 2018, kl. 09:20
Også en anti-Tesla-journalist som kommer med en sensasjonsoverskrift som ikke stemmer helt med innholdet i artikkelen:

https://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2018/07/Gjeldsbombe-av-Tesla-Model-x-eiere

(Og hva i alle dager er dette for et tallgrunnlag? 11 av 15 model x på Finn.no(!) har heftelser? Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av artikkelen)

Så lenge journalisten klart og tydelig har skrevet premisset for sitt innlegg (kall det gjerne påstand) så er vel det greit? Har du andre data og/eller informasjon så vil du jo være av samfunnsmessig nytteverdi om du legger dette ut.

Øyvind.h

Det er allerede utdebattert tidligere i denne tråden. Å takke nei til et kraftig subsidiert lån hvor man får langt bedre avkastning selv på en bankkontoen er galskap.
Skremmende at en økonomijournalist presterer å skrive noe slikt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

Sitat fra: Øyvind.h på søn 08. jul 2018, kl. 11:01
Det er allerede utdebattert tidligere i denne tråden. Å takke nei til et kraftig subsidiert lån hvor man får langt bedre avkastning selv på en bankkontoen er galskap.
Skremmende at en økonomijournalist presterer å skrive noe slikt.

Mener du å hevde at journalisten har skrevet at det er uklokt å låne penger til en lavere rente enn hva den samme kunden kan få på sine egne sparepenger?
For egen del har jeg ingen ide om hvor mye kontanter/likvider kjøpere av Tesla sitter med og høy inntekt betyr ikke det samme som mye kontanter/likvider, men mulig du her besitter annen kunnskap/data som sikkert vil belyse saken på rette vis, samt sette journalisten på plass med fakta, ikke bare udokumenterte påstander.

Muffinman

Gjesp.

Overskriften inneholder ordet "gjeldsbombe". Innlegget ditt gir ingen mening.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA