Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

lunitiks

Mellom linjene kjenner man på seg selv
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

ToWalkOrDrive

Sitat fra: lunitiks på mandag 17. april 2017, klokken 18:50
Mellom linjene kjenner man på seg selv

Veien var for smal for linjer...pappagutten hadde forøvrig ligget bak denne pensjonisten (som lå 10 under fartsgrensen) i flere kilometre. Når han endelig mannet seg opp til å kjøre forbi ble det for mye å tenke på, verken speil eller dødvinkel ble sjekket.

Judge not, and ye shall not be judged: condemn not, and ye shall not be condemned: forgive, and ye shall be forgiven.

...så de linjene går nok en annen vei...
Tesla Model Y                         2021-

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

JorgenM

Trodde i et lite øyeblikk at 3. verdenskrig var igang da jeg sjekket Dagbladet.no nettopp ja...  Lenge mellom de bruker så store bokstaver :laugh:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

lunitiks

Føkk bytte av parkbremsen mistenker jeg kan være en omstendelig affære. Ikke som "setebelte-sjekken" vi hadde for litt siden... Noen som vet hvilken arbeidsoperasjon som er involvert?

Egen tråd på dette, forresten?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Knut Røe

What, er det ikke en OTA fiks dette her?

Avh

XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

jcnorway

Ikke nevnt bilmerke på bilen som foretar forbikjøringen her men ser vel ut som en TMS?

https://www.nrk.no/sognogfjordane/_-eg-sag-doden-i-kvitauget-1.13483763

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Muffinman

Oi, den var stygg. Mindre enn 0,5 sekunder fra dusten var ute av motgående kjørefelt til møte.

Omtrent som min opplevelse i helga på Høgkjølen. Her var det 0,7 sekunder  :-[

OlaM

Definitivt TMS. Hvis du som kjørte den leser dette, slå deg selv hardt i trynet. Det fortjener du.

edit: den kom litt for kjapt fra levra. Sjåføren anerkjenner jo tabben. Det med å blinke forbi er en uting. Tenker på hvor mange ganger en grei buss- eller lastebilsjåfør har blinket meg forbi på ukjent vei , ofte på MC og jeg har stolt blindt på dem. Veldig kjedelig den ene gangen de skal inn til siden og et vogntog kommer i mot...
'21 3LR

Muffinman

Fortjener fik uansett. Å overlate til andre å vurdere om man risikerer å sette liv og helse i fare er ikke akkurat ansvarlig adferd.

OlaM

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 25. april 2017, klokken 19:11
Fortjener fik uansett. Å overlate til andre å vurdere om man risikerer å sette liv og helse i fare er ikke akkurat ansvarlig adferd.

Var mye mer vanlig før. Har ikke reflektert så mye over det, men ser det absolutt sjeldnere nå. Å blinke noen forbi bør definitivt gå på historiens skraphaug. Hvis man vil slippe noen forbi er en busslomme eller bred skulder beste alternativ.
'21 3LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA