Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: Kimpala på fredag 27. mars 2015, klokken 21:38
"Jeg kjørte Tesla med sånn California-varmeapparat" sa Gunnhild Stordalen på Skavlan nå. (Hu frøys på finga lett pga sykdom) Jøss åssen bil har hu som varmer bedre??

Roadster


Kimpala

X
3

sjokomelk

Dette er litt sent, men Elon Musk er med i Simpsons som startet klokken 20:30 på Viasat 4  :D
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Leif1

Konvertitt fra S til X

SR

Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

Sjøhyene

Blir veldig spennende å se da om Model 3 rekker å komme til landet før momsen kommer. Håper virkelig det for hvis ikke blir den nok for dyr, spesielt hvis dollaren holder seg på dagens nivå.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

NegativeElectrode

Sitat fra: Leif1 på søndag 29. mars 2015, klokken 20:55
http://e24.no/bil/bilgigantene-i-strupen-paa-tesla/23425336

Nå sammenligner de ihvertfall med Model 3. Fortsatt mangler det i sammenligning at Tesla har SC-nettverk, de andre har ikke det.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

NegativeElectrode

Sitat fra: SR på mandag 30. mars 2015, klokken 07:19
Momsfritak til 2017 bekreftet av FrP!

http://www.nrk.no/norge/beholder-momsfritak-pa-elbil-til-2017-1.12287544

Momsfritak den første fordelen som ryker? Det tror ikke jeg. Da har jeg mer tro på bruksrelaterte kostnader som veiavgift, bompenger og fergebilletter.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

cirys1

Det første som forsvinner er nok kollektivfelt, så kommer det andre.

Å ta FRP på ordet er vell ikke det smarteste man kan gjøre, de har allerede lovt langt mer enn de kan holde..

Cobos

Sitat fra: cirys1 på mandag 30. mars 2015, klokken 08:46
Å ta FRP på ordet er vell ikke det smarteste man kan gjøre, de har allerede lovt langt mer enn de kan holde..
Jeg er vel hovedsaklig enig med deg i det utsagnet, men når Frp framstod som den ivrigste for økte bilavgifter av alle partienel, og de andre sier de er imot, virker det sannsynlig at det ikke skjer noe før 1.1.2018 som de sier.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

P85D


Sitat fra: cirys1 på mandag 30. mars 2015, klokken 08:46
Å ta FRP på ordet er vell ikke det smarteste man kan gjøre, de har allerede lovt langt mer enn de kan holde..
Jeg er vel hovedsaklig enig med deg i det utsagnet, men når Frp framstod som den ivrigste for økte bilavgifter av alle partienel, og de andre sier de er imot, virker det sannsynlig at det ikke skjer noe før 1.1.2018 som de sier.

Cobos
[/quote]
Akkurat det der gjelder alle regjeringspartier i dagens samfunn. Så lenge de må leve i koalisjon er det gi og ta på alle saker de skal fremme.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

kos

Sitat fra: P85D på mandag 30. mars 2015, klokken 11:15

Sitat fra: cirys1 på mandag 30. mars 2015, klokken 08:46
Å ta FRP på ordet er vell ikke det smarteste man kan gjøre, de har allerede lovt langt mer enn de kan holde..
Jeg er vel hovedsaklig enig med deg i det utsagnet, mens når Frp framstod som den ivrigste for økte bilavgifter av alle partienel, og de andre sier de er imot, virker det sannsynlig at det ikke skjer noe før 1.1.2018 som de sier.

Cobos
Akkurat det der gjelder alle regjeringspartier i dagens samfunn. Så lenge de må leve i koalisjon er det gi og ta på alle saker de skal fremme.
[/quote]

Elbilene kommer og nå er ikke tesla alene flere kommer og det kritisk med Elbilene batteriet er det konkurransen står om gigafabrikken til tesla får fart på sakene.Resten av elbilen er allerede langt beder enn en fossil

finn_roen

Dette er jo meget gode nyheter, kanskje det blir en x100 eller s100 til neste år  :)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA