Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Foleson

Sitat fra: laumb på torsdag 20. november 2014, klokken 16:36
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/tesla-med-store-motorproblemer-i-norge/a/23340013/

"VG har tatt kontakt med den nevnte eieren på forumet, men ikke fått respons. Vi har kontaktet flere av dem som har skrevet innlegg i forumet, uten å få respons."

Bra! Like greit å ikke få alt man sier radbrukket av tabloidjournalister  ;D
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Muffinman

Yep, kommer det en henvendelse på PM denne veien fra pressen blir det ingen kommentar herfra. Har eksempelet med han som solgte bilen sin til fordel for en Audi mens han ventet på ny Tesla friskt i minnet, og tar ikke sjansen på å bli utsatt for det samme.

mj

Mange idiotiske kommentarer under artikkelen,men er vel ikke annet å forvente. En annen ting i artikkelen er henvisning til ''rammet av flere bilbranner'' Det var vel 3-4 stk.
Men dette må vel gjøre at Tesla  nå kommer til å få løst dette ganske raskt for vi håpe.  Jeg vil aldri mer kjøpe fossilt hvis jeg kan unngå det.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 20. november 2014, klokken 16:35
http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/11/20/1608/Tesla/norske-teslabiler-rammet-av-havari-og-klunkelyder

Sitat fra: laumb på torsdag 20. november 2014, klokken 16:36
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/tesla-med-store-motorproblemer-i-norge/a/23340013/

Litt overrasket over hvordan de kan slå opp så stort så å si kun på basis av hva som skrives i ett nettforum (selv ett kvalitets-forum som dette ;) ). Joda, greit å ta det som ett utgangspunkt, men å ikke selv en gang få noen uttalelse i det minste i fra Tesla Norge synes jeg er litt dårlig journalistikk. Samme må sies om å sitere flere brukere her som de tydeligvis ikke har snakket med selv.
Model S 85D

kjølholdt

Bra at dette kommer frem. Pleier å hjelpe når riksavisene skriver om problemet. Men nå blir det jo en endeløs strøm av kommentarer fra bekjente om bilen min har motortrøbbel, de neste 2 mnd >:(
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

eldanz

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 20. november 2014, klokken 18:19
Bra at dette kommer frem. Pleier å hjelpe når riksavisene skriver om problemet. Men nå blir det jo en endeløs strøm av kommentarer fra bekjente om bilen min har motortrøbbel, de neste 2 mnd >:(

Da skal du svare at Tesla-eiere er med på utviklingen av fremtiden; Tesla-eiere bidrar til kostnadene med å kjøpe Tesla. Det er det ingen fosildrevne bil-eiere som gjør. De bare sinker utviklingen.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

jazzwheel

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Tesla-ma-bytte-ut-motorer-i-norske-biler-7794652.html

NTB sak på ap.no som henviser til vg.no som henviser til elbilforum.no, hehe :)

Lite kildehenvisninger og de skriver blant annet at: "Motorproblemene er større i Norge enn i øvrige markeder, opplyser Tesla.", men det er da sannelig sakset fra TOCN også virker det som.

Øggen

Sjøhyene

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Kallagtunet

Istemmes! Nå begynner det å smake fugl!

Cato76

Måtte poste denne kommentaren fra ScienceFTW i Dagbladet - godt skrevet!

http://www.dagbladet.no/2014/11/20/nyheter/industri/tesla/elbil/elon_musk/36343299/

Det som forundrer meg med dette kommentarfeltet er at de med flest "likes" har de dummeste og de mest irelevante kommentarene her inne, som : " HAHA der ser dere, dere forbanna Tesla-elskere". Enten så er det mye folk som jobber innen oljeindustrien her eller som er nylig utdannet bilmekaniker, eller så er det ren sjalusi.

Jeg kjører bensin bil og har snart spart opp til en El-bil, ja Tesla. Jeg er villig til å satse mine penger på denne Ny-teknologien fordi jeg vill ha en bedre fremtid for meg selv, mine fremtidlig barn og barnebarn. Det at folk der ute er villig til å legge sine lommebøker i hendene på denne nye-teknologien er modig gjort, man vet aldri utfallet,men man er villig til å bidra og utvikle denne teknologien.

Jeg er villig til å innse at, ja kanskje El-bilene ikke er så miljøvennlig som de fremstår ,men de er uansett bedre enn et fossilt brensel leketøy. Hver enkelt person kan forstå at dette ikke er bra for oss, det forstår man lett ved å stille seg bak en bil med motoren i gang, det er ikke akkurat behagelig å puste. Man trenger ikke forskning for å forstå dette.

Man kan bare ta en titt i kina, hvor det årlig dør over 670.000 mennesker av Smog-relaterte utslipp. http://www.scmp.com/news/china....

Er dette en fremtid vi vill ha? Er det viktigere med en bromme-lyd enn helsa? Det er som å si at man driter i helsa si og kjører på med Mcdonalds hver dag. Vi vet det ikke er bra for oss, men vi fortsetter uansett.

Det er synd å se at samfunnet har blitt til en 40 graders vinklet nakke som stirrer ned i telefonen, hvor penger,materialisme og status har blitt et "større problem" i hverdagen enn tanken på vår og planetens helse, og ikke minst generasjonene som kommer etter oss. Det virker som jeg peker fingeren på dere, som om at det er dere som har skyld mens jeg står her som et prakt- eksemplar på hvordan man skal være,men det er bare å legge i fra seg, for det er ikke budksapet i denne kommentaren. Jeg har mine uvaner jeg å, jeg er tross alt et menneske. Men det er bare det at jeg er villig til å bidra og gjøre noe med det.

Det at dere flirer over at Tesla fant en feil, er jo bare humoristisk, ta en titt på historien til Mercedes, Bmw, Audi, Volvo, og alle de merkene vi nordmenn kaster pengene våre etter. De har alle hatt sine feil opp gjennom årene, og det vi alle vet er at vi lærer av feil. Fossilt brensel biler har eksistert i over 150 år og har et stort forsprang i forhold til El-teknologien, Tesla har jo kun drevet på i 3-4 år og har allerede skapt konkurranse i markedet. Dere må jo begynne å se tegninga når de største merkene i bil industrien begynner å ta etter Tesla?

Det jeg heller ikke kan forstå er, hva er det som er så galt med en grønnere fremtid?
Bedre luft? Mindre støy?slipper å gå med filter-maske for å puste? Slutter å ødelegge for andre skapninger på denne jordklatten? Rent økonomisk sett er det jo bevisst at fornybar energi teknologi er også biligere å produsere. Høres ut som en forferdelig fremtid spør du meg.

Igjen så vill jeg bare takke dere som satser på denne nye teknologien. Dere bidrar til en bedre hverdag for meg og min fremtidlige generasjon, dere skaper historie. Jo flere brikker som blir satt på plass, jo klarere blir bildet,

" Greed has poisoned men's souls"

Peace

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Tai

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA