Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tir 07. mai 2013, kl. 08:50

« forrige - neste »

snurrehue

Sitat fra: 19quiz76 på tir 14. okt 2014, kl. 10:01
Hm.. Må være en misforståelse - sliker på at han ikke mente eksklusive batteriet? Har flere steder sett 75 kg CO2 pr kWh kapasitet som avtrykk for denne typen batterier..

Da er det jo i tilfelle et "pynte på sannheten"-utsagn. Det er jo ikke noen overraskelse at Model S (eller elbiler generelt) forurenser mer tidlig i deres liv, mens de over livsløpet totalt sett er bedre enn fossilbrennende alternativer.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: snurrehue på tir 14. okt 2014, kl. 10:13
Sitat fra: 19quiz76 på tir 14. okt 2014, kl. 10:01
Hm.. Må være en misforståelse - sliker på at han ikke mente eksklusive batteriet? Har flere steder sett 75 kg CO2 pr kWh kapasitet som avtrykk for denne typen batterier..

Da er det jo i tilfelle et "pynte på sannheten"-utsagn. Det er jo ikke noen overraskelse at Model S (eller elbiler generelt) forurenser mer tidlig i deres liv, mens de over livsløpet totalt sett er bedre enn fossilbrennende alternativer.
Hvor er uavhengig dokumentasjon som kan påvise at elbiler generelt forurenser mer under produksjon?

TÛV analyserte Soul EV vs Soul diesel fra produksjon til opphugging, og dette er ikke basert på norsk vannkraft...
http://www.elbilfakta.no/hjem/kia-soul-ev-earns-whole-life-environmental-certificate/

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil


Eier: Enyaq 85X - after Elon went crazy
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

Mr.Hansen

Sitat fra: Finnøy på tir 14. okt 2014, kl. 10:29
Sitat fra: snurrehue på tir 14. okt 2014, kl. 10:13
Sitat fra: 19quiz76 på tir 14. okt 2014, kl. 10:01
Hm.. Må være en misforståelse - sliker på at han ikke mente eksklusive batteriet? Har flere steder sett 75 kg CO2 pr kWh kapasitet som avtrykk for denne typen batterier..

Da er det jo i tilfelle et "pynte på sannheten"-utsagn. Det er jo ikke noen overraskelse at Model S (eller elbiler generelt) forurenser mer tidlig i deres liv, mens de over livsløpet totalt sett er bedre enn fossilbrennende alternativer.
Hvor er uavhengig dokumentasjon som kan påvise at elbiler generelt forurenser mer under produksjon?

TÛV analyserte Soul EV vs Soul diesel fra produksjon til opphugging, og dette er ikke basert på norsk vannkraft...
http://www.elbilfakta.no/hjem/kia-soul-ev-earns-whole-life-environmental-certificate/

Svar på spm er Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles

Har også lagt ut en ny fakta innlegg på Elbilfakta
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Birger

Sitat fra: Finnøy på tir 14. okt 2014, kl. 10:29
Hvor er uavhengig dokumentasjon som kan påvise at elbiler generelt forurenser mer under produksjon?

TÛV analyserte Soul EV vs Soul diesel fra produksjon til opphugging, og dette er ikke basert på norsk vannkraft...
http://www.elbilfakta.no/hjem/kia-soul-ev-earns-whole-life-environmental-certificate/

Du kan også sjekke Renaults analyse av Fluence bensin/diesel og el versjon.
Referanse finnes på denne siden: http://www.elbil.no/wiki/Debattere_elbil

Uansett kraftmiks kommer El Fluence best ut med tanke på CO2.

Dette er tydeligvis egentlig ment som en intern rapport med tanke på at den er merket "Confidential". Det vil uansett altid være advokater for det ene og andre argumentet , også innad i et konsern.

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Birger

Sitat
Sitat fra: Mr.Hansen på tir 14. okt 2014, kl. 17:46
Hvor er uavhengig dokumentasjon som kan påvise at elbiler generelt forurenser mer under produksjon?

TÛV analyserte Soul EV vs Soul diesel fra produksjon til opphugging, og dette er ikke basert på norsk vannkraft...
http://www.elbilfakta.no/hjem/kia-soul-ev-earns-whole-life-environmental-certificate/

Svar på spm er Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles

Har også lagt ut en ny fakta innlegg på Elbilfakta

Den var drøy. Nesten som "42".

Ett innspill vil jeg si. Jeg tviler sterkt på at de har parametrene for alle produsenter.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Mr.Hansen

Sitat fra: Birger på tir 14. okt 2014, kl. 17:57
Sitat
Sitat fra: Mr.Hansen på tir 14. okt 2014, kl. 17:46
Hvor er uavhengig dokumentasjon som kan påvise at elbiler generelt forurenser mer under produksjon?

TÛV analyserte Soul EV vs Soul diesel fra produksjon til opphugging, og dette er ikke basert på norsk vannkraft...
http://www.elbilfakta.no/hjem/kia-soul-ev-earns-whole-life-environmental-certificate/

Svar på spm er Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles

Har også lagt ut en ny fakta innlegg på Elbilfakta

Den var drøy. Nesten som "42".

Ett innspill vil jeg si. Jeg tviler sterkt på at de har parametrene for alle produsenter.

Jeg hente den fra Do electric cars cause more or less climate pollution than gasoline cars?

Sitat
The study I used to determine the climate pollution from building vehicles is "Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles" from the Journal of Industrial Ecology. I picked this study for two main reasons.

1)    It is an in-depth and "transparent" life cycle inventory. That means all their data and assumptions are public and available for download on their website.

2)    It does not seem to have a bias towards electric vehicles. It has the highest CO2 values for production of electric vehicles and batteries of any study I looked at. In addition it was used to attack electric vehicles as good climate policy by a prominent climate delayer writing in the oil-friendly Wall Street Journal.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

VigdisA

#2811
Sukk, hørte på radio Norge i bilen i sted, og der var temaet "skal vi gi skattelette til de som trener". Folk ringer inn og programleder argumenterer mot, uansett hva den som ringer inn sier. Så kommer det fra PL: "jamen hva med Tesla da, som hadde kostet 1,1 mill om den hadde vært fossil og hett jaguar - er det rettferdig at staten subsidierer dem? "

Jeg hadde aldri kjøpt en jaguar til 1,1 mill
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Car-El

Sitat fra: VigdisA på tir 14. okt 2014, kl. 19:26
Jeg hadde aldri kjøpt en jaguar til 1,1 mill

Nei, æ vil heller ikke kjøre rundt i en billig-Jaguar.  :P

P.S. http://www.ecoscore.be/en/how-calculate-co2-emission-level-fuel-consumption
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

LA-Thing

Sitat fra: Car-El på tir 14. okt 2014, kl. 20:47
Sitat fra: VigdisA på tir 14. okt 2014, kl. 19:26
Jeg hadde aldri kjøpt en jaguar til 1,1 mill

Nei, æ vil heller ikke kjøre rundt i en billig-Jaguar.  :P

P.S. http://www.ecoscore.be/en/how-calculate-co2-emission-level-fuel-consumption

Oops, da ligger min gamle DoubleSix på 390g CO2/km selv med fininnstilt fordeler og overhalte dyser. Hvor langt må jeg kjøre Tesla'n for å gå i null tro....
Drammen, Tesla Model S #2510

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019 (solgt)
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Tønsberg

Sitat fra: NegativeElectrode på tir 14. okt 2014, kl. 21:33
Haakon J. Marthinsen i Autolease Norge har ingen tro på at elbiler er en dårlig investering.
http://www.dn.no/nyheter/2014/10/14/2044/Tesla/-jeg-tror-det-er-flere-enn-meg-som-ristet-p-hodet-over-det-regnestykket
Godt å se en noe mer nyansert artikkel om dagens bruktbil marked for Teslaer
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

LA-Thing

http://www.dt.no/nyheter/suv-er-skaper-parkeringstrobbel-1.8617244
'Bratseth sier de framover vil lage stadig flere skråstilte plasser, slik at populære, store kjøretøy som SUV'er og Tesla Model S kommer seg inn og ut.'
Drammen, Tesla Model S #2510

satheesh.net

Sitat fra: LA-Thing på tir 14. okt 2014, kl. 21:59
http://www.dt.no/nyheter/suv-er-skaper-parkeringstrobbel-1.8617244
'Bratseth sier de framover vil lage stadig flere skråstilte plasser, slik at populære, store kjøretøy som SUV'er og Tesla Model S kommer seg inn og ut.'

Apropos parkering (ref. dårlig). Det nye kjøpesenteret her på Fornebu, kalt Fornebu S, åpnet i dag. Måtte jo selvsagt innom. Trangt. Bare det og kjøre gjennom bommen krevde noe konsentrasjon. Flott parkeringsanlegg og senter forøvrig, bevares. Men at man ikke kan tenke litt nytt er spesielt når det er, vel, nytt! ::)


Philippo10

Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA