Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

LED

En fordel EL bilen har som hydrogen bilen aldri får: Du lader den hjemme.

Ser for meg at hydrogen kan få større gjennomslag i andre land enn EL Norge.
Tipper det ikke er lenge til rekkevidden på EL biler vesentlig bedre enn dagens uansett.
Blir spennende å se hva som skjer når Tesla lanserer Model III med 322km rekkevidde til 200 000 kr. Da må Leaf og de andre hoppe hurtig etter.

HKS

Flere medier tar nå opp resultatene av Norsk Elbilforening sin undersøkelse...
Selvsagt brukes Tesla som illustrasjon for å provosere.

http://www.side3.no/motor/nesten-ingen-ville-kjpt-elbil-uten-avgiftsfritak/8466527.html
Tesla Model 3 Long Range

sn0le

http://e24.no/bil/kinesere-hacket-tesla-s/23256257
SitatUniversitetslag vant pengepremie etter å ha avslørt den populære el-bilens svakheter.

Er en ganske stor faktafeil i artikkelen.
SitatTeslas Model S har blitt populær hos bilkjøpere både i utlandet og Norge, og ble i våres landets mest kjøpte bil her hjemme. Totalt ble det solgt 9.349 stykker i første halvår i det norske markedet, ifølge Norsk Elbilforening.
Pr Juni 2014 er det vel 3.136 solgte TMS?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Thor2014

De sikter kanskje til antall el biler totalt?

Amoss

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 19. juli 2014, klokken 21:57
De sikter kanskje til antall el biler totalt?

Det kan nok stemme det. Har registrert 10 811 nyregistreringer av elbiler første halvår, men det inkluderer også bruktimport.
Model S 85D

sn0le

http://ofvas.no/bilsalget/bilsalget_2014/bilsalget_i_juni/
SitatDet er hittil i år registrert 9 349 elektrisk drevne personbiler, ingen med hydrogendrift.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

arv

Det var en klok mann som sa: Hydrogen er framtiden, har alltid hvert framtiden og kommer alltid til å være framtiden
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

stianrod

Sitat fra: arv på lørdag 19. juli 2014, klokken 22:31
Det var en klok mann som sa: Hydrogen er framtiden, har alltid hvert framtiden og kommer alltid til å være framtiden
ARV

En annen klok mann sa også dette, da han ble spurt om hvordan det var å være verdens klokeste mann: "Det vet ikke jeg, du får heller spørre Nikola Tesla" ---- (Sitat: Albert Einstein)
Tesla Model S P85 2014

Birger

Fra DN i dag.

Kan det være at det nå er en organisering av motstand på vei mot el-bilene? Her er igjen Toyota på gang.

http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/07/20/0943/Miljo/staten-bruker-4-milliarder-pa-elbilklimatiltak
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Thor2014

Sitat fra: Birger på søndag 20. juli 2014, klokken 12:20
Fra DN i dag.

Kan det være at det nå er en organisering av motstand på vei mot el-bilene? Her er igjen Toyota på gang.

http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/07/20/0943/Miljo/staten-bruker-4-milliarder-pa-elbilklimatiltak

Det jo en helt naturlig reaksjon når de ikke har ett produkt som passer profilen.
Nå er jo ikke hybrid med bensin noe dårlig valg dersom kjøringen stort sett utføres i bynære områder, så kan jo forstå at de klager litt.

Øggen


Øyvind.h

Trist at Toyota har sunket så lavt, men skjønner det jo når de har gått så tydelig ut med sin påstand om at elbiler ikke er noe å satse på. Og i tillegg går de for hydrogen :)
Da faller det dem nok tungt for brystet at folk elsker elbiler, at hydrogen ser ut til å falle mellom to stoler, og hybridkapittelet er noe et økende antall vil hoppe over.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Olatho

En sjeldent interessant artikkel i Finansavisen i dag (ikke på nett) om at et norsk selskap driver og lager en "app" til Tesla.

Det er litt uklart ut fra infoen i artikkelen om de har tilgang til noe mer enn det semi-åpne APIet som "alle andre" bruker.  Det KAN se sånn ut, men det er selvsagt mulig at de bare gjør det samme som f.eks. VisibleTesla og andre allerede gjør.

afitch80

#2188
BT (og andre) har testet misvisningen på speedometeret til 430 biler. Blant annet TMS. Det var kun to biler som visste helt rett. Og det var TMS og Audi Q5 hybrid.

http://bil.bt.no/bil/Speedometeret-stemmer-nesten-aldri-70523.html#.U804jI1_svU

Den verste var fra merket som det skrives en del om i de siste postene, Toyota. Når deres Auris Hybrid viser 100 km/t på speedometeret, så kjører den egentlig bare i 89 km/t!
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

sigurdi

Må bare si WOW fra artikkelen om Hydrogen biler og Hyops planer. :-)

Dette er Hyops planer:


  • Hydrogenstasjon i Bergen innen sommeren 2015
  • Stasjon i Bærum med daglig kapasitet til 200-300 biler innen 2016
  • Hydrogenstasjon for taxier i Oslo-regionen innen 2016
  • Kapasitet til 500-600 biler i Oslo innen 2016
  • Hydrogenstasjon i Trondheim innen 2017

- Målet er 25 stasjoner helt opp til Trondheim slik at du kan kjøre hvor du vil i hele Sør-Norge, sier Hafseld.

Men fikk ikke med meg om målet er 25 stasjoner til 2017, eller om det er lengre frem. :-)

Tesla ser ut til å klare 21-22 SC stasjoner på 1.5 år, siden første bil kom til norge.
Da kan en kjøre i hele sør norge opp til Tromsø og jaggu både i Sverige, Danmark og nedove på continentet.
(Litt lavere pris en 9kr mila er det for drivstoffet også.)

Samtidig kan alle lade hjemme og må ikke bruke halve rekevidden på å komme seg til en av de 25 stasjonene for å ha nok hydrogen til å kjøre frem og tilbake til butikken. he he he

Glemte jeg å si at Tesla ikke har fått støtte fra Transnova?

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA