Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

OddB

Sitat fra: Real EoN på lørdag 01. februar 2014, klokken 21:14
Noen her som jobber i TV2 som kan gi en rett høyre til klipp og regi i TV2 nyhetene ?

Den negative klippingen ut av sammenheng på 21:00 sendingen er provoserende  :)
Negative nyheter, gjerne med en klar konflikt selger bedre enn "kosenyheter" :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

jorkus

Min mor på 82 ringte etter å ha sett nyhetene og spurte om jeg hadde problemer med ladingen.... Er vel ikke noe å lure på hvordan mediene vinkler sakene om Model S... Når det er sagt er det vel ikke noe å si på at det kommer fram at det er utfordringer med lading, om det så gjelder levering av adaptere eller variasjoner i spenning på strømnettet..  Men er det litt skadefryd man kan se? Mye snakk om luksusbil og problemer. "Fin" heading på tv2: "angrer kjøp av luksusbil" men i reportasjen klager han på bilen, men  sier at han ikke angrer...
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Harlex

Sitat fra: Real EoN på lørdag 01. februar 2014, klokken 21:14
Noen her som jobber i TV2 som kan gi en rett høyre til klipp og regi i TV2 nyhetene ?

Den negative klippingen ut av sammenheng på 21:00 sendingen er provoserende  :)
Lar meg ikke provosere mer. Vet hvordan media er... Det henter drit der de kan ( blant annet her på forumet) og vinkler det AKKURAT SOM DE VIL.... Det som er trasig er at jeg må forsvare dette på mandag morgen på jobb.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Lille Lance

Bad news are good news ... "Akersgata" kan dra dit pepper'n gror ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

jorkus

Syns det bare er stas at alle er så interessert i min bil, jeg kan jo bare fortelle at jeg ikke har problemer, jeg vet om problemene, men at fordi jeg vet om det kan jeg unngå å komme i situasjoner som gjør at jeg får problemene, og at dette kommer til å bli bra siden Tesla jobber med sakene.. At jeg synes det tar tid med adaptere legger jeg ikke så mye vekt på når jeg snakker med "Ikke TMS eiere"  :)
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4


OddB

Ja han må vel prøve å opparbeide seg et miljøvennlig image...

Sent from my GT-I9100 using Forum Fiend v1.1.5.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Foleson

#1072
Sitat fra: OddB på mandag 03. februar 2014, klokken 10:08
Ja han må vel prøve å opparbeide seg et miljøvennlig image...

Sent from my GT-I9100 using Forum Fiend v1.1.5.

Jeg synest Jens kunne funnet seg en annen bil... Jeg ønsker på ingen måte å bli assosiert med den mannen, og gudene skal vite at jeg nå kommer til å bli fortalt nok ganger at jeg kjører samme bil som Stoltenberg.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Tai

Nå må en slappe littegranne av. Fordi at man kjører samme bil som en politiker burde vel ikke gi grobunn for misnøye? Snarere tvert imot, mannen har fattet samme avgjørelse som deg, det må da være bra?
Det er faktisk enda dummere enn de her i bergen som nekter å ha SV registrering på bilene sine..... ::)

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin


Tai

Sitat fra: Meringdal på mandag 03. februar 2014, klokken 13:46
http://www.na24.no/article3751005.ece

Han er bare en oppvigler som sprer edder og galle uten å kjenne fakta.
Bilen koster ikke den norske stat 1,2 millioner per bil. De tjener ikke 1,2 på avgifter. På den andre side belaster ikke elbiler miljøet på samme måte som en fossilbil, så kan de lærde regne på det hva forskjellen er. For øvrig hadde jeg aldri kjøpt en Tesla hvis den hadde koster over en million. Da hadde det blitt en familiebil til 300 000.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

OleJA

#1076
Sitat fra: Meringdal på mandag 03. februar 2014, klokken 13:46
http://www.na24.no/article3751005.ece

Jens Stoltenberg har med andre ord skaffet seg en bil som ville ha kostet rundt 1,4 milliarder kroner for 700.000 med avgifter.

Er ikke lett for en stakkars journalist når det blir så mange nuller at man blir helt svimmel

cairnz

1000 fat olje, men hvor mange gram CO2 og NOX unngår vi hvis hele bilparken var elektrisk?
Elbilist

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

arnkl

S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA