Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

turfsurf

I denne saken så ble bilen bestilt med parkeringssensorer og levert med Vision. Så det gjelder kun for en overgangsperiode.

Selv har jeg parkeringssensorer men benytter Tesla Vision siden det gir tilleggsinformasjon man ikke får uten. Men ja, det er mere unøyaktig.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

#8101
Sitat fra: turfsurf på lørdag 28. september 2024, klokken 12:28I denne saken så ble bilen bestilt med parkeringssensorer og levert med Vision. Så det gjelder kun for en overgangsperiode.

Selv har jeg parkeringssensorer men benytter Tesla Vision siden det gir tilleggsinformasjon man ikke får uten. Men ja, det er mere unøyaktig.
Ja som videoen til han viser som fikk 40 tusen av Tesla i erstatning - så er jo ikke i hvertfall denne situasjonen noe særlig bra. En flat gressslette helt uten hindringer og bilen sier full stopp  ;D

Han burde fått dekket alle sine reelle utlegg, ikke bare de 40'. Det er viktig at bilbransjen uansett merke må betale alle de reelle kostnader i erstatning når de lager noe som er feil, mener jeg. 

https://www.motor.no/aktuelt/her-pastar-teslaen-at-den-krasjer/265720

ToWalkOrDrive

Er egentlig gressveier en del av det en bør forvente at Tesla-automatikken takler?

Hadde vært mer sjokkert om samme resultat var gjeldende på en asfaltert slette.
Tesla Model Y                         2021-

turfsurf

Ja, litt tåpelig det der. Gresslette er vel ikke det naturlige miljøet for en Model Y. Hvorfor ikke vise på en parkeringsplass?

Ellers så er Vision for parkering vesentlig bedre nå, har overhodet ikke samme opplevelse som den videoen, selv om jeg parkerer på gress ved hytta.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Apache

Hvordan er det å parkere med summen med bison systemet?
Klarer den like trange plasser som de Teslaene som har god gammeldags sensorer?

What-a-watt

Sitat fra: Apache på mandag 30. september 2024, klokken 12:27Hvordan er det å parkere med summen med bison systemet?

"Summon" og "Vision" gir bedre mening  ;)
__________________________
Tesla Model S - 2018 - FSD

Counterpointer

Summon fungerer nesten ikke på noen Tesla lengre 🤷🏻 Min er blitt totalt ubrukelig og det er med USS.

turfsurf

Fungerer fint på vår, brukte det senest i går. Men er kresen på at man ikke er langt unna bilen.

Men Summon er vel ikke tilgjengelig på biler uten sensorer?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

Jeg har Summon med sensorer. På min gårdsplass må jeg tett inn på bilen, og vente til forbindelsen med bilen er etablert. Gjerne 3-4 forsøk. Så må jeg spasere ved siden av den. Rekorden er 4 meter! Man må ha trang garasje, og masser av tid for at den kanskje kan komme til nytte.
__________________________
Tesla Model S - 2018 - FSD

turfsurf

Jeg bruker Summon til å rygge bilen ut av garasjen jevnlig. Husker ikke sist det feilet (men fotfølger bilen ja).
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Må absolutt fotfølge men kobler ut hele tiden. Kan klare noen meter om det er totalt flatt.
Var hos Tesla og fikk det sjekket, og det er ikke noe teknisk «galt» med bilen. Det er bare blitt elendig.

What-a-watt

I 2018 fungerte Summon ganske bra, men det har sakte og sikkert blitt dårligere. Nå er det ubrukelig. For meg iallfall.
__________________________
Tesla Model S - 2018 - FSD

ToWalkOrDrive

Sitat fra: What-a-watt på mandag 30. september 2024, klokken 19:39I 2018 fungerte Summon ganske bra, men det har sakte og sikkert blitt dårligere. Nå er det ubrukelig. For meg iallfall.

Har du prøvd å stå på andre siden av garasjen? Bare for å utelukke signalfeil?
Tesla Model Y                         2021-

What-a-watt

Har mesh-nettverk med ett punkt 4 meter fra der bilen vanligvis blir parkert. Bruker Summon LTE eller WiFi (når det er tilgjengelig?). Jeg har ikke det store behovet, så klarer meg fint. Men har opplevd å bli innesperret på en byparkeringsplass uten muligheter til å få åpnet noen av dørene.
__________________________
Tesla Model S - 2018 - FSD

turfsurf

Tidligere måtte jeg bruke LTE på tlf for at Summon skulle være pålitelig, men det siste året jar jeg bare brukt WiFi. Kan jo ha med hjemmenettet vårt å gjøre også.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA