Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Counterpointer

Som sagt UNCE eller ikke, dritdårlig av Tesla og andre fikser det.

Min bil har blitt like mye nedgradert som oppgradert siden jeg fikk den og summon er det som var mest praktisk da en faktisk ofte blir parkert inne og parkeringsplassen på jobb er jevnlig en svær vanndam

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 08. august 2023, klokken 19:02Som sagt UNCE eller ikke, dritdårlig av Tesla og andre fikser det.

Min bil har blitt like mye nedgradert som oppgradert siden jeg fikk den og summon er det som var mest praktisk da en faktisk ofte blir parkert inne og parkeringsplassen på jobb er jevnlig en svær vanndam
Enig i at det er dårlig at de ikke gidder å fikse det, skulle tro de har blandet fot og meter. Men det er ikke umulig å bruke da, jeg bruker det jevnlig selv.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Vet ikke om sosiale medier kvalifiserer til denne tråden, men hva f... har denne Model Y-en drevet med? Navigate on autopilot? 😆😂

Counterpointer

Sitat fra: geear på tirsdag 19. september 2023, klokken 21:56Vet ikke om sosiale medier kvalifiserer til denne tråden, men hva f... har denne Model Y-en drevet med? Navigate on autopilot? 😆😂

Det der er en god gammeldags FFRF (full fart rett frem).

Den går aldri av moten 😬

geear

Den har fått en ny vår etter AP. Hyppig praktisert av AP både på rundkjøringer og i avkjøringsfelt på navigate on autopilot. 😂

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Counterpointer

Sitat fra: geear på tirsdag 19. september 2023, klokken 23:26Den har fått en ny vår etter AP. Hyppig praktisert av AP både på rundkjøringer og i avkjøringsfelt på navigate on autopilot. 😂
Såkalt «machine learning» 🤪

Electric cars in Norway

Er det slik det skal være da eller har Tesla ulik praksis ut fra hvilket sted du benytter. Mener flere fikk byttet lyktene tidligere...eller roter jeg nå? Er vel mange VW eiere som også har oplevd vann i frontlykter og betalt for det selv fordi Møller mente det ikke ble dekket.... eller roter jeg som sagt? En annen ting er om det er god nok kvalitet på de NAF testene? Jeg vet ikke men har sett noen fra de Auksjonen.no bruker og de ser ganske så generiske ut og lite detaljert noen av de....men kan hende jeg er i overkant kritisk her nå...... når jeg fordeler skyld til alle sammen, kreti og pleti  ;D

https://www.motor.no/aktuelt/tesla-avviste-naf-testen/258764

Kopi:

"XXX ønsket å få skiftet lykteglassene på nybilgarantien på venstre og høyre baklys, som begge har sprukket eller krakelert, på sin Tesla Model S.
Dette problemet har mange Tesla-eiere. De hevder kvaliteten på glassene er for dårlig. Men XXX XXX fikk i stedet beskjed om at hun selv må betale. Prisen er ca. 10.000 kroner.

For NAF er det helt nytt at et merkeverksted ikke «godkjenner» tester fra tredjepart.

– Jeg synes dette er en merkelig holdning. NAFs tester skal være objektive, sier XX XX, leder for NAF Advokat.

Counterpointer

Facebook posten nedenfor har dukket opp hos flere jeg kjenner i det siste. Dette er jo en gammel sak som er full av feil.
Har søkt etter en «debunking» av denne, men det er ekstrem spredning av den så trenger en link til en troverdig kilde som plukker denne fra hverandre.

Søk på forumet ga ikke meg noe svar.

Mener jeg har sett den her, men finner den altså ikke.

Noen som kan hjelpe? Har lyst til å rettlede de jeg kjenner som sprer denne pånytt med saklig og etterettlig info.

geear

Her er en artikkel om innlegget du refererer til:

https://electrifynews.com/featured/busting-the-lies-about-big-trucks/

Bare å rapportere innlegget på FB.

Forøvrig så er vedlagt bilde av West Hercules, en 6. generasjons flytende og selvgående borerigg som brukes til leiteboring og produksjonsboring (men ikke produksjon) for å bidra til at fossilbilene våre har diesel og bensin å gå på. Den alene bruker 60 000 til 100 000 liter marindiesel i døgnet. En typisk brønn er 30-100 dager avhengig av type jobb. Det er også et stort apparat i drift for å holde disse gående, ofte to supplybåter, daglige helikopter, crew på 100-130 mann som roterer og de aller fleste flyr også til heliporten de skal ut fra. Det er også en enorm logistikk på land. En del av brønnene som blir boret er tørre og øker altså forbruket per senere produsert liter, og de som blir satt i produksjon har påfølgende utslipp via plattformer/transport, raffinering, ny runde med transport, og alt som hører til for det apparatet. Du kan kontre med det, om du vil.  ;D

Counterpointer

Sitat fra: geear på lørdag 28. oktober 2023, klokken 09:35Her er en artikkel om innlegget du refererer til:

Forøvrig så er vedlagt bilde av West Hercules, en 6. generasjons flytende og selvgående borerigg som brukes til leiteboring og produksjonsboring (men ikke produksjon) for å bidra til at fossilbilene våre har diesel og bensin å gå på. Den alene bruker 60 000 til 100 000 liter marindiesel i døgnet. En typisk brønn er 30-100 dager avhengig av type jobb. Det er også et stort apparat i drift for å holde disse gående, ofte to supplybåter, daglige helikopter, crew på 100-130 mann som roterer og de aller fleste flyr også til heliporten de skal ut fra. Det er også en enorm logistikk på land. En del av brønnene som blir boret er tørre og øker altså forbruket per senere produsert liter, og de som blir satt i produksjon har påfølgende utslipp via plattformer/transport, raffinering, ny runde med transport, og alt som hører til for det apparatet. Du kan kontre med det, om du vil.  ;D

Tusen takk😃👍🏼

Akkurat det jeg trengte!

ToWalkOrDrive

Sitat fra: geear på lørdag 28. oktober 2023, klokken 09:35Her er en artikkel om innlegget du refererer til:

Kan vel og legge til at Hercules (som har mistet "West" i omdøpingen) nå er på vei til Namibia, etter å ha vært i Aberdeen....og etter en stund i Namibia på leting skal den til Canada....bruker sikkert ekstra mye CO2 og drivstoff / utslipp på de turene...

(Får håpe Namibia klarer å bruke den kommende rikdommer mer sosialistisk enn det mange andre land i den verdensdelen har valgt.)
Tesla Model Y                         2021-

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 02. november 2023, klokken 17:47

Kan vel og legge til at Hercules (som har mistet "West" i omdøpingen) nå er på vei til Namibia, etter å ha vært i Aberdeen....og etter en stund i Namibia på leting skal den til Canada....bruker sikkert ekstra mye CO2 og drivstoff / utslipp på de turene...

(Får håpe Namibia klarer å bruke den kommende rikdommer mer sosialistisk enn det mange andre land i den verdensdelen har valgt.)
Ja, dessverre er det mye unødvendig flytting av rigger, som med så mye annet i verden klarer vi ikke samkjøre og velge lokale rigger, i stedet blir det rate/kontraktsbasert, og man ender med å flytte rigger fra en ende av verden til den andre, og samme motsatt. COSLProspector er på vei fra Kina til operasjon i Norge, og Transocean Endurance er på vei fra Norge til operasjon i Australia. De vil møtes på veien rundt Afrika, og ratene er ikke veldig ulike, ganske absurd. Og ja, det går ekstremt mye fuel på transit. Millioner av liter på noen uker, for å gjøre det litt mer relaterbart for folk flest. Men igjen, ikke veldig ulikt mye annet, sende laks fra Norge for bearbeiding i Kina og i retur igjen, biler fra Kina og USA til Europa i stedet for lokalprodusert osv.

Elmo

Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.14.1
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA