Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Klykken

#7575
Knust glass er ikke garanti. Reklamasjon om f.eks innfesting er feil, spesielt om det er Tesla som har utført jobben, eller om f.eks glass er skjevmontert fra fabrikk (bevisproblematikk). 
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Klykken på torsdag 24. mars 2022, klokken 08:43
Knust glass er ikke garanti. Reklamasjon om f.eks innfesting er feil, spesielt om det er Tesla som har utført jobben, eller om f.eks glass er skjevmontert fra fabrikk (bevisproblematikk).

Hvordan kan du kategorisk si at knust glass ikke er garanti? Er det Tesla som har definert det, eller er det Norges Lover?
Tesla Model Y                         2021-

hELgenen

https://www.motor.no/aktuelt/viser-fram-teslas-hemmelige-avtale/221061

Denne saken er ille synes jeg. Tesla Norge burde snarest begynne å levere ALT av informasjon osv. på norsk - og de må begynne å følge norske lover og sedvane. 

Jeg ville blånketet selv å skrive under på en avtale på engelsk - og denne "hemmelig" klausulen er noe man burde få forbud mot i Norge når det er snakk om forbrukerkjøp. Tesla Norge eier ikke baller og underkaster seg helt og holdent et system laget av amerikanere for amerikanere. Jeg venter i spenning på hva som vil skje i kjølvannet av at Tesla nå har etablert seg i Berlin - før eller siden vil de bli møtt med problemstillinger relatert til ulik kultur og lovforståelse.

alagerqv

Jeg fikk min avtale på norsk i 2020 da de kjøpte tilbake min Model S.

Counterpointer

Sitat fra: alagerqv på fredag 01. april 2022, klokken 16:26
Jeg fikk min avtale på norsk i 2020 da de kjøpte tilbake min Model S.

Det var vel ikke en hemmelig avtale med NDA (non disclosure)?

alagerqv

Joda, det er nok standard praksis med strenge klausuler...

Counterpointer

Sitat fra: alagerqv på fredag 01. april 2022, klokken 20:35
Joda, det er nok standard praksis med strenge klausuler...
The home of the free..... Amerikanere er desverre ekstremt gode i dobbeltmoral.
Tydeligvis også på norsk

4Matic Fanatic

Sitat fra: hELgenen på fredag 01. april 2022, klokken 15:36
https://www.motor.no/aktuelt/viser-fram-teslas-hemmelige-avtale/221061

Tesla Norge har derimot svart. De skriver i en epost:
– Takk for henvendelsen. Tesla ønsker ikke å kommentere saken.


Den stillingen der må være Norges enkleste jobb.
mvh, Arne :)

2023 ID.3 SELGES 
2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB

hELgenen

Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 02. april 2022, klokken 21:34
Sitat fra: hELgenen på fredag 01. april 2022, klokken 15:36
https://www.motor.no/aktuelt/viser-fram-teslas-hemmelige-avtale/221061

Tesla Norge har derimot svart. De skriver i en epost:
– Takk for henvendelsen. Tesla ønsker ikke å kommentere saken.


Den stillingen der må være Norges enkleste jobb.

Mulig den er enkel - jeg leser dette som :
"Vi driter i dere fordi vi vet at dere bare må ha bilene våre"

hELgenen

Det intressante i saken lenket under er jo hvordan Tesla snakker med media :

https://www.tv2.no/broom/14738549/

Counterpointer

Har lurt på en ting om Tesla og covid, som ikke er i media nå.

Når Freemont måtte stenge i noen dager under det værste trykket av covid så gikk jo nærmest Elon bananas og skulle flytte ledelsen til Texas (noe han vel gjorde også). Dette var det store oppslag på.

Nå har Shanghai fabrikken vært stengt en måned av samme grunn og det er tyst som graven fra Elon. Han er tydeligvis veldig opptatt med Twitter og ytringsfrihet, men å kritisere Kina er tydeligvis ikke en ytring som prioriteres?

hELgenen

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 23. april 2022, klokken 10:25
Har lurt på en ting om Tesla og covid, som ikke er i media nå.

Når Freemont måtte stenge i noen dager under det værste trykket av covid så gikk jo nærmest Elon bananas og skulle flytte ledelsen til Texas (noe han vel gjorde også). Dette var det store oppslag på.

Nå har Shanghai fabrikken vært stengt en måned av samme grunn og det er tyst som graven fra Elon. Han er tydeligvis veldig opptatt med Twitter og ytringsfrihet, men å kritisere Kina er tydeligvis ikke en ytring som prioriteres?

Jeg tror det er så enkelt at "money talks" i vid betydning.
Ellers er det flott å se at Tesla Norge har en så frittalende, åpen og dedikert kommunikasjonssjef som virkelig vet hvordan man skal orientere pressen.




alagerqv

Ja, det er nok Norges beste kommunikatører i Tesla.

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 23. april 2022, klokken 10:25

Nå har Shanghai fabrikken vært stengt en måned av samme grunn og det er tyst som graven fra Elon. Han er tydeligvis veldig opptatt med Twitter og ytringsfrihet, men å kritisere Kina er tydeligvis ikke en ytring som prioriteres?
Hva skal han gjøre da? Ledelsen er jo i Texas, hadde den vært i Shanghai hadde han sikkert flyttet den. Fabrikker er ikke så lette å flytte på.

Og så skjønner han sikkert det at å kritisere et totalitært diktatur ikke vil gjøre noe annet en å skape trøbbel. I motsetning til i USA hvor konsekvensene er få.

Det som er verdt å diskutere er det å faktisk ha produksjon i Kina i det hele tatt.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på lørdag 23. april 2022, klokken 11:06
Sitat fra: Counterpointer på lørdag 23. april 2022, klokken 10:25

Nå har Shanghai fabrikken vært stengt en måned av samme grunn og det er tyst som graven fra Elon. Han er tydeligvis veldig opptatt med Twitter og ytringsfrihet, men å kritisere Kina er tydeligvis ikke en ytring som prioriteres?
Hva skal han gjøre da?
Være konsekvent

Det er kanskje for mye å forlange.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA