Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: gr på tirsdag 21. mai 2019, klokken 21:00
Tesla Model S som har kjørt av veien og inn i en hage, uten at Tesla nevnes en eneste gang - for en gangs skyld!

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/K3G7x5/Bilist-kjorte-inn-i-hus-i-Sandnes
Sandefjords blad: Tesla-eier tatt for tjuvfiske i Lågen!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Trykker man på feil pedal i en Tesla så får man veldig fort høy hastighet..  :(

RonnyØ2

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 22. mai 2019, klokken 09:49
Trykker man på feil pedal i en Tesla så får man veldig fort høy hastighet..  :(

Heldigvis :)

Muffinman

Sitat fra: gr på tirsdag 21. mai 2019, klokken 21:00
Tesla Model S som har kjørt av veien og inn i en hage, uten at Tesla nevnes en eneste gang - for en gangs skyld!

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/K3G7x5/Bilist-kjorte-inn-i-hus-i-Sandnes
Vi har også elektrisk plenklipper.

cra

Sitat fra: RonnyØ2 på onsdag 22. mai 2019, klokken 09:53
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 22. mai 2019, klokken 09:49
Trykker man på feil pedal i en Tesla så får man veldig fort høy hastighet..  :(
Heldigvis :)

?? Det må du nesten forklare.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

geear

Alle Teslaer er raske, og har vanvittig mye bedre gassrespons, i forhold til en ordinær personbil. Noen av oss er glad for dette. Er det noe å forklare? ;)

Muffinman

Det er jo ikke bra at man får denne effekten når man trykker på feil pedal. Det er derimot bra at man får den når man trykker på rett pedal.

Godt gammeldags ordkløyveri  8)

Thor2014

Effekten skal reduseres når bilen merker at det er noe rett foran. Det var det kanskje ikke i dette tilfellet

geear

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/2Gjk5B/Stale-Aartun-fikk-en-bil-dundrende-inn-i-hagen-og-garasjen

Tar visst litt av dette her ja, fortsatt er ikke Tesla nevnt, kun at det er en elbil. Fører på 70 år, kjørt over en mur, gjennom et par hekker og en kompostbinge før den er godt kollidert mot en garasje. En person alvorlig skadet. I en 40-sone midt i sentrum på en stor by..

Sitat fra: Thor2014 på onsdag 22. mai 2019, klokken 12:57
Effekten skal reduseres når bilen merker at det er noe rett foran. Det var det kanskje ikke i dette tilfellet
Kun hvis du har obstacle aware accelleration påslått. Det er et fører/profilvalg. Forutsetter kanskje også at man har bil med radar? Eller er det ultralydssensorene den bruker? Føler den har mer rekkevidde enn ultralydssensorene...

Espen Hugaas Andersen

Ganske sikker på at den bruker de ultrasoniske sensorene. Men obstacle aware acceleration vil bare hjelpe i visse situasjoner. F.eks om man står rett foran en vegg og forsøker å akselerere inn i den.

Det er ingenting som stopper sjåføren fra å f.eks gi full gass inn mot en sving og deretter ikke klare å holde svingen. Har man da kommet opp i 100 km/t på 3-4 sekunder, så kan det bety ganske store skader.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Elmo

Obstacle aware acceleration er en setting som må velges. Kanskje den ikke var satt ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Hodetelefoner


SurSnasen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 22. mai 2019, klokken 09:32
Er ganske utrolig at 2 av 3 er nærmest helt uskadd når en ser skadene på bilen. Jeg begynner jo å tenke litt på folk i USA som har sagt at den gasser på av seg selv....og om det kan være tilfellet at det har vært opplevelsen her...

Jeg vil jo heller si at det er ganske utrolig at en person er alvorlig skadd i den ulykken. Det lukter enten manglende bilbeltebruk, eller sykdom, eller flygende last i bilen som har truffet en av passasjerene.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: StianSoppsan på torsdag 23. mai 2019, klokken 07:55Jeg vil jo heller si at det er ganske utrolig at en person er alvorlig skadd i den ulykken. Det lukter enten manglende bilbeltebruk, eller sykdom, eller flygende last i bilen som har truffet en av passasjerene.
Tja. Utifra bildene ser det ut som ulykken inntraff ved relativt høy hastighet. Da er det ikke uvanlig at folk blir skadd. Jeg ville kanskje anta at det har kommet en gren eller noe inn ruten foran på passasjersiden. Det ser ut som det er blod på airbagen, og bilen ser ut som den har fløyet sideveis gjennom en hekk eller noe...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

o.b.lix

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 22. mai 2019, klokken 09:32
Er ganske utrolig at 2 av 3 er nærmest helt uskadd når en ser skadene på bilen. Jeg begynner jo å tenke litt på folk i USA som har sagt at den gasser på av seg selv....og om det kan være tilfellet at det har vært opplevelsen her...

Alle tilfeller av at bilen gasser av seg selv har vært at folk ville trykke på bremsen, men trykket på gassen i stedet, og da skjer ting veldig fort i en Tesla. (Tesla logger jo alt som skjer)

I andre biler høres det når du gasser så der er det ikke like enkelt å skylde på bilen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA