Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 08. mai 2019, klokken 10:55
De tok reklamasjon på en stor motorskade på en bil som var 4år11mnd gammel gått 115.000km uten å mukke,

Ja det har de sluttet med. Hjalp svoger med å sloss mot de på motorskade på 2 gammel VW, fordi han hadde etterfylt olje selv (riktignok original olje). Han har fagbrev som bilmekaniker forresten.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Counterpointer

Sitat fra: Geirr på tirsdag 07. mai 2019, klokken 21:27
– Så dette er et faresignal?
Selvfølgelig er dette et faresignal! Et stort et.

Dette er jo også noe de bør være smertelig klar over. Det tror jeg de er også, men de klarer ikke snu dette veldig fort.

En annen ting er at både produktene og Tesla har en tiltrekning og ytelser som gjør at folk velger dem likevel. Foreløpig så er ikke konkuransen fra andre produsenter spesielt truende.

emurof

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 07. mai 2019, klokken 21:39
Sitat fra: Geirr på tirsdag 07. mai 2019, klokken 21:27
Elbilprodusenten Tesla faller dramatisk i omdømmeoversikten til Norsk Kundebarometer. – Det er en katastrofe, sier leder av undersøkelsen Pål Silseth.

Illudert av en kunde som er sur fordi Tesla reduserte prisene etter at hun hadde bestilt...

Det virker kanskje "smålig", men det er jo faktisk slik at Teslas kommunikasjon i alt dette har vært helt elendig. Folk får aldri klare svar på noe som helst, og plutselig endrer prisene seg flere ganger. Det fremstår som kaotisk, og kundene sitter der uten å ane hva som skjer.

Thomas Parsli

Sitat fra: emurof på onsdag 08. mai 2019, klokken 21:15
Det virker kanskje "smålig", men det er jo faktisk slik at Teslas kommunikasjon i alt dette har vært helt elendig. Folk får aldri klare svar på noe som helst, og plutselig endrer prisene seg flere ganger. Det fremstår som kaotisk, og kundene sitter der uten å ane hva som skjer.

Jeg skjønner jo hvor kjipt det føles, men dette er jo ikke unikt for Tesla.
Kommunikasjonen er riktig nok litt mer "rørete", men i motsetning til de fleste konkurrenter er Tesla utrolig greie med kansellering og tillater faktisk retur på Model 3!

Og i motsetning til andre merker slipper du også å betale mer hvis prisen stiger (f.eks pga. endringer i valutakurser).
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

JorEl

Opp i det hele, så vil jeg påpeke at det ikke hadde vært skikkelige elbiler uten Tesla. 8)
Det er fint at Tesla selger biler over nettet, men jeg kunne tenkt meg flere service-verksteder.
Men de har i hvert fall Tesla-Rangers, og jeg så en i HGSD i dag :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

kakemiks

Hmmm, burde ikkje radaren på Teslaen oppdaga den stilleståande varebilen framfor den andre bilen?

Edit: men for all del, kjempebra at han kom så og seie uskada ut i frå det!
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

Klykken

Den gjorde sikkert det og bremset ned. Men såvidt jeg vet vil ikke en slik sak forhindre kollisjon på motorvei, men heller bremse ned så mye som mulig før det smeller. Kanskje AP 3.0 ville gjort det?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

Dette er vel samme type dødsulykke som vi så for noen år siden? Semitrailer som krysser motorvei. I 110km/t kjørte han inn i lastebilen fra siden. Tilsynelatende kjørt under slik at taket ble revet av.

På den ene siden helt vilt at de har kryss der folk ligger i 110. På den annen side er det 100% selvforskyldt når man aktiverer et slikt system og så gjør noe helt annet enn å følge med. Hadde jeg visst det kunne komme kryssende trafikk på E6 i 110-sonen kunne det ikke falt meg inn å ikke følge spesielt nøye med i slike kryss.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Ikke bare har de slike kryss, men i tillegg har de ikke deformasjonssoner under lastebilhengerne slik man har i europa. Bare for å sørge for at man bli halshugget om man skulle krasje med en lastebil. Galskap.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Lynet

Det er ikke deformasjonssoner i Europa heller, det er underkjøringshinder og de er beregnet på syklister.
Ta å se på både aluminiumsskinnene og festene til dem så skjønner du at de ikke bremser opp en personbil som kommer rett inn fra siden.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Lynet på torsdag 16. mai 2019, klokken 21:17Det er ikke deformasjonssoner i Europa heller, det er underkjøringshinder og de er beregnet på syklister.
Ta å se på både aluminiumsskinnene og festene til dem så skjønner du at de ikke bremser opp en personbil som kommer rett inn fra siden.
Jeg sjekket opp dette og det ser ut som du har rett. Det er beregnet på syklister og motorsykler. Det var jeg ikke klar over.

Grunnen til at vi ikke har særlig med slike dødsulykker i Europa må være at vi har ikke veier der trafikken flyter i 110 km/t, og det krysser lastebiler uten noen slags lysregulering e.l.

Men sidehindrene (underkjøringshindret er bak, og er beregnet på å stoppe en bil) hjelper fortsatt en del på sikkerheten. For det første er noen beskyttelse bedre enn ingen beskyttelse. Et slikt hinder kan sakke ned en bil nok til at A-stolpene klarer å holde igjen, selv om det ikke er sikkert. For det andre hjelper disse sidehindrene radaren i autobremsystemene til å detektere faren. Risikoen er at radaren bare ser åpen vei under hengeren.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA