Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

OlaM

Det skal endel til. Fikk en god desiliter bensin rett ned på kjørevarm MC-motor og svanehals en gang. Det kommer jo gjerne en ekstra slant hvis man løfter pistolen vekk fra tanken uten å vinkle tuten opp. Den fosskokte nede mellom kjøleribbene, men antente heldigvis ikke. Mulig en eventuell brann kunne blitt dempet noe av min ufrivillige urinering.
'21 3LR

Muffinman

Takk for den. Nå vil jeg aldri mer kunne høre ordet 'kjølevæske' uten å få ufine bilder i hodet.

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

HKS

#5958
Model X kommer på siste plass.... X3 vant testen.

Fra konklusjon:
Sitat3. Tesla Model X - 23/36 poeng.
Tesla er en artig utfordrer med en utrolig suksess i Norge. De er først på banen med lang rekkevidde og innovatører på en rekke områder. Den har mange kule gadgets og noen praktiske løsninger, men overskygges av ulemper. Diverse forum, personlige erfaringer og venner og kjente, forteller oss om tvilsom kvalitet og en policy der kundene tester produktet før det er ferdig. Men: Det er noe helt eget å kjøre en Tesla!
Tesla Model 3 Long Range

Espen Hugaas Andersen

#5959
Aha, høres ut som et svært tvilsomt beslutningsgrunnlag. De burde forholde seg til fakta i stedet for synsing. (Svært glad for at jeg ikke betalte for å lese artikkelen.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

krister461

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 24. juni 2018, klokken 10:47
Aha, høres ut som et svært tvilsomt beslutningsgrunnlag. De burde forholde seg til fakta i stedet for synsing.
Mye tvilsomt i den "testen" der. Tesla får f.eks. minst poeng for "økonomi" til tross for at testbilen er samme pris som Volvo og mye mindre enn BMW. Drivstoffutgiftene har de sikkert glemt å tenke på...

Cobos

Nå har ikke jeg lest testen men hvis jeg forstod rett så vinner altså diesel bilen? Så gjensalgsverdien forventer de er høy på denne?
La oss ikke glemme at X3 er en MYE mindre bil enn MX, så sammenligningen virker litt merkelig.

Er det bare meg eller har Tesla knapt nok noen gang fått en god anmeldelse i norsk presse. Som er litt rart siden folk er dramatisk uenig med journalistene? Salget av MS og MX er jo massivt høyere enn enhver konkurrent. Mistenker nesten at det har noe med at de ikke får sponsede turer til Portugal eller Spania med masse oppmerksomhet?

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

HKS

Jepp, diesel i X3, og plug-in hybrid på XC60.

Synes det er ganske tvilsomt å anbefale en dieselbil i 2018, da følger man ikke særlig med. X3 leveres sikkert med bensinmotor.
Tesla Model 3 Long Range

hELgenen

#5963
Sitat fra: HKS på søndag 24. juni 2018, klokken 13:12
Jepp, diesel i X3, og plug-in hybrid på XC60.

Synes det er ganske tvilsomt å anbefale en dieselbil i 2018, da følger man ikke særlig med. X3 leveres sikkert med bensinmotor.

Enig at det er snodig å anbefale en diesel foran de andre. Men det er ikke synsing dette med problemer for TMX.  Jeg undersøkte dette grundig ifb. Med min bestilling og ble så skremt at jeg trakk bestilling. Tesla har enorme utfordringer med kvalitet og er ikke fungerende mhp. Service pga lav tilgang på deler. Tesla MÅ ta grep her. Jeg synes TMX er en super bil,men dersom feil skulle oppstå vil jeg ha det rettet relativt raskt. Å vente mer enn 2 uker på time avtale er egentlig uhørt og når bilen først kommer inn så bør feil rettes innen 1 uke. Har selv levert bulkede biler til biloppretter og det tar ikke ukevis å fikse disse når deler er tilgjengelig

Espen Hugaas Andersen

Sier ikke at verkstedene fungerer helt feilfritt, men man kan ikke anta at skrekkeksemplene er normalen heller. Like etter jeg tok levering av min Model X i fjor klarte jeg å komme borti en kant, og ødela plastlisten rundt hjulbuen bak og fikk en ripe i lakken. Innen to uker var delen levert til DK og bilen fikset.

Og når jeg skulle bytte frontruten pga steinsprut, så tok det også under to uker for ruten å bli levert og jobben å bli utført.

Skal man vurdere kvalitet/serviceapparat så bør man absolutt være veldig forsiktig med hvilke konklusjoner man trekker, så lenge man ikke har noe håndfast å lene seg på.

Ser man f.eks på statistikken på hvor fornøyde eiere er, så skiller ikke Tesla seg ut negativt: https://elbil.no/samme-bilmerke-%c2%ad-men-elbilistene-er-mest-fornoyd/ Det er vel ganske sikkert at 90+% av Tesla-eiere ikke har hatt noen spesielt negative opplevelser i forbindelse med service-apparatet. Men det kan fint hende at der f.eks 0,1% av kjøpere opplever et mareritt hos en av konkurrentene, så opplever f.eks 2% et mareritt hos Tesla. I så fall er det jo mye verre hos Tesla, men samtidig er det en ikke-sak for de aller fleste kjøperne.

Men dette blir uansett bare spekulasjon så lenge man ikke har mer inngående analyser. For alt jeg vet er Tesla ikke noe dårligere enn konkurrentene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Rolf Gjerdsjø

Testen det er linket til her er utført av Autofil, og jeg som en abonnent har sett mange fryktelig merkelige konklusjoner. Nesegrus beundring for VAG (særlig Skoda) og tildels BMW er gjenganger, såpass at hva som er viktig til enhver tid tilpasses hva disse merkene driver med. Jeg har også sittet med utgaver i hånda hvor jeg er usikker på om jeg er usikker på om jeg leste ei blekke med redaksjonelt innhold eller om det var internavisa til Harald A. Møller...
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Hodetelefoner

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på søndag 24. juni 2018, klokken 16:48
Testen det er linket til her er utført av Autofil, og jeg som en abonnent har sett mange fryktelig merkelige konklusjoner. Nesegrus beundring for VAG (særlig Skoda) og tildels BMW er gjenganger, såpass at hva som er viktig til enhver tid tilpasses hva disse merkene driver med. Jeg har også sittet med utgaver i hånda hvor jeg er usikker på om jeg er usikker på om jeg leste ei blekke med redaksjonelt innhold eller om det var internavisa til Harald A. Møller...

Det er jo faktisk en i Møller som skriver i det bladet. og ja.  De får gode turer og er på lønningslisten ;)
Kvalmt :)

k1

Hva sier PFU til dette da? Blanding av roller i form av konsumeranbefalninger...

georglu

Sitat fra: k1 på mandag 25. juni 2018, klokken 11:26
Hva sier PFU til dette da? Blanding av roller i form av konsumeranbefalninger...

Kan ikke tenke meg at Autofil følger Vær Varsom-plakaten og/eller kan innklages til PFU. Man må nok bare være klar over hvilke bindinger det er til bladet og artiklene deres. Gjør i så fall "anmeldelsene" deres så og si verdiløse.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Oddaa

Sitat fra: Hodetelefoner på mandag 25. juni 2018, klokken 06:08
Det er jo faktisk en i Møller som skriver i det bladet. og ja.  De får gode turer og er på lønningslisten ;)
Kvalmt :)

Hvem i Autofil er lønnet av Møller?

(At fabrikkene/importørene betaler for turer til lanseringer er helt vanlig etter det jeg har fått med meg, og gjelder vel alle bladene skulle jeg tro.)



Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA