Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Hodetelefoner

Jeg liker at de spesifiserer svartfargen

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013


Øyvind.h

Model Y kommer nok ikke før om 2-3 år.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Sitat fra: Hodetelefoner på lørdag 09. juni 2018, klokken 21:47
Bilen (AP)mistet veien og dro til siden, mest sannsynlig. Tviler på at en sjåfør bare svinger brått til siden
Løpt ultrabirken på 6 mil, utslitt og sovnet?
Den veien er såpass bra merket at AP1 burde klare å holde seg på veien, men man må følge med også med Autopilot.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

daktari

Forresten de rumlefeltene har min AP2 hatt trøbbel med før.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Øyvind.h

Kjørt der flere ganger bare siste par måneder pga hyttebygging. AP1 kjører pent og feilfritt der. Sjåføren har nok sovnet.
Rumlestriper vises som heltrukne striper.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Strøm Tycoon


Hodetelefoner

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 10. juni 2018, klokken 08:06
Kjørt der flere ganger bare siste par måneder pga hyttebygging. AP1 kjører pent og feilfritt der. Sjåføren har nok sovnet.
Rumlestriper vises som heltrukne striper.
Men i disse dager må man være på vakt. Bilen følger nye "tiles".
Min bil prøver å komme seg på et gult skrevert felt. Selv med gode linjer, og i dag, prøvde den med en bil foran seg. Den har derimot tullet før, men 2 ganger sist uke. Og motsatt vei på samme sted i dag

Hodetelefoner

Kan noen legge ut lengde og breddegrad. evt et screenshoot på google map. akkurat hvor dette skjedde?

Hodetelefoner

Ser på kartene at bilene absolutt ikke liker å kjøre på egenhånd der. 4% "Confidence" . Merkelig lite.
over brua etc så har den 99% hele veien.
Så de kan ha gjort endringer i kartet. som gjør at bilene oppfører seg helt "mongo"

Hodetelefoner

Det er faktisk et stort område hvor den har 0% også.. autopilot har fungert helt perfekt der før. så noe har skjedd

Øyvind.h

#5908
Hvor finner du confidence?
Og du snakker om AP1, ikke ap2?

Fungerte fint i slutten av mai i hvert fall. Og det er et jevnt og fint område å kjøre i. Selvfølgeligh med hendene på rattet. Men godt avslappende.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MrBacardi

Sitat fra: Hodetelefoner på mandag 11. juni 2018, klokken 08:07
Ser på kartene at bilene absolutt ikke liker å kjøre på egenhånd der. 4% "Confidence" . Merkelig lite.
over brua etc så har den 99% hele veien.
Så de kan ha gjort endringer i kartet. som gjør at bilene oppfører seg helt "mongo"

Autopilot svinger vel etter hva kamera(ene) ser, og ikke hva som er lagret av detaljer om veien i kartdataene? Så hva slags confidence-level som finnes på aktuell strekning i tiles-dataene er vel ikke relevant?

MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA