Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: SabreMan på torsdag 29. mars 2018, klokken 18:03
Det virker merkelig, siden de tjener mer på å selge S og X enn 3. Med mindre de kan produsere 3 mye raskere enn S og X, slik at det veier opp tapet.

Investorer holder ett argusblikk på Model 3 produksjonstakten, men de vet alt at Tesla er istand til å produsere Model S/X i ønsket/lovet tempo. Regner med at dette først og fremst gjelder for avsluttingen av Q1, slik at de kan rapportere om ett høyere produksjonstempo for TM3 på vei ut av Q1.
Model S 85D

HKS

Sitat fra: SabreMan på torsdag 29. mars 2018, klokken 18:03
Sitat fra: SigX på torsdag 29. mars 2018, klokken 17:51
Tesla stopper produksjonen av Model S og Model X for å øke produksjonen av Model 3:

https://itavisen.no/2018/03/29/tesla-sjef-vi-skal-motbevise-en-gjeng-hatere/

Det virker merkelig, siden de tjener mer på å selge S og X enn 3. Med mindre de kan produsere 3 mye raskere enn S og X, slik at det veier opp tapet.
Egentlig ikke...
Hvis du i motsetning til IT Avisen faktisk leser kilden så ser man at grunnen til at de stopper S og X linjen er at de er foran skjema for produksjon dette kvartalet.

SitatTesla will suspend Model S and Model X production Thursday and Friday because it's ahead of target on building those this quarter, Peter Hochholdinger, vice president of production, wrote to employees in a March 21 email obtained by Bloomberg News.
Tesla Model 3 Long Range

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

daktari

Hvis jeg tolket diskusjonen på TMC rett, så er det bolter som fester servomotoren til det jeg tror er rattaksel eller tannstanga.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/power-steering-falling-apart.100951/
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Amoss

https://www.nrk.no/nyheter/produserer-modell-y-fra-neste-host-1.14003081
Sitat
11. april 2018 kl. 22:31 Produserer modell Y fra neste høst · Bilprodusenten Tesla tar sikte på å starte produksjonen av Tesla modell Y i november 2019. Det melder nyhetsbyrået Reuters. Telsa har varslet at Modell Y vil bli både mindre og rimeligere enn modell S og X.
Model S 85D

Dag A.

Liten frykt for batteriene våre altså :) :) :)

Dette må være ganske ille for alle elbilhatere...

https://www.tek.no/artikler/sa-mye-taper-tesla-batteriet-seg/434964
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

M@rtin

2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Mr Oizo

Ser ut som han glemte å ta med au pairen denne dagen

Elmo

Mange ble nok lurt av at de stor 3-4 steder innover. Mange regner med vel med at har de passert en kontroll så er det fritt fram  :o
Jeg likte særlig han som gjemte seg bak dette treet midt mellom påkjøringen på Blommenholm og lomma før Ramstadsletta :D :D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.3
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km.

o.b.lix

Og det var flere fossile enn elbiler som snek...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

daktari

Av 20 snikere var det 11 fossilbiler og 9 elbiler. Overrepresentasjon av elbiler, men kanskje skyldes noen av dem igjen en misforståelse hos utenbysboere siden kollektivfelt som hovedregel er lov for elbil.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

THE

Jeg tør aldri kjøre i kollektivfelt uansett hvor i landet jeg er lenger, da man må være lokalkjent og oppdatert for å være sikker på hvor det er lov å benytte kollektivfelt. De få gangene i året jeg er så uheldig at jeg må kjøre i så trafikkerte områder at det er behov for eget felt til bussen (her jeg bor er det BUSSEN ja, en gang i døgnet eller noe sånt...), så skal jeg heller stå i køa sammen med fossilistene.

Sist jeg kjørte E18 fra Sandvika innover mot Oslo forsøkte jeg å lese hva som sto på underskiltene til kollektivfeltet, men man må vite hva man ser etter, og helst stå i ro for å klare å lese skiltet, så jeg skjønner godt at mange "går i fella" i god tro. De lokalkjente tar vel bare en kalkulert risiko, og har funnet ut at tiden man sparer hver dag er verdt mer enn de få foreleggene man evt. får for å snike i kollektivfeltet.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Tuxedo

El-biler kan kjøre i kollektivfelt over hele landet. Unntak må være skiltet med underskilt. På E18 inn mot Oslo må man være minst to i bilen mellom 07 og 09, ellers er det fritt fram.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA