Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på søndag 25. mars 2018, klokken 14:32
https://www.hitra-froya.no/nyheter/2018/03/24/Bileier-parkerte-inn-drivstofftankene.-Oljeselskapet-frykter-for-bensinmangel-for-b%C3%A5tfolket-16355322.ece

Model X blokkerer fyllepunkt for bensin.
Typisk tulling.  Slike ting ordner man opp i gjennom rettsvesenet, dersom man ikke blir enige på tomannshånd. Her er det vel bare å sette opp et skilt om parkering forbudt etter privatrettslige regler, vente 24 timer og deretter taue vekk bilen.

trykkertor

Vi kjenner ikke saken godt nok.
For alt vi vet er det eier av bilen som eier tomten.
Vil da tro hvis han er ulovlig parkert, så blir det lett å få fjernet bilen.
Men her virker det til at han faktisk står "lovlig" parkert. Kanskje til og med på egen grunn. Og da kan ikke noen begjære han fjernet.

Hvis jeg skal tippe, så er fyllepunktet på bileiers tomt. Det finnes en avgjørelse om at fyllepunktet skal flyttes. Nå har det gått lang nok tid, og han velger å parkere på en måte for å presse frem handling på en avtale som tilsynelatende ser ut til å være inngått.

Igjen. Jeg tipper og fantaserer vilt her, men siden den bilen ikke er tvangsfjernet, så har nok bileier mer rettigheter enn vi får vite i saken.

Amoss

Sitat fra: trykkertor på søndag 25. mars 2018, klokken 20:16
Igjen. Jeg tipper og fantaserer vilt her, ...

Tja, gjør du nå det?  Er vel mer eller mindre akkurat det som står i artikkelen...

Sitat
- Bilen står parkert der den gjør på grunn av en konflikt mellom to huseiere. Jeg kjenner ikke mer til bakgrunnen enn det, forteller Geir Blakstad i Blakstad Olje AS til lokalavisa Hitra-Frøya lørdag kveld.

...

Sverre Haraldson Utseth er eier av den omtalte bilen i saken.

Han forteller at de for to måneder siden opplyste Børøysund marina om at påfyllingspunktet ikke kunne brukes lenger.
- Dette etter at det for fire og et halv år siden ble reist krav om at punktet skulle flyttes og vi opplevde en aksept for det, forteller Utseth.

- Vi er innstilt på å tillate fylling på punktet umiddelbart om vi får telefon eller melding fra marinaen om at de vil opprettholde sin innstilling og flytte punktet. Vi er ikke i en konflikt med Blakstad Olje og har bedt dem om å henvende seg til sin samarbeidspartner Børøysund marina.
Model S 85D

Boomerang

Det du siterer der Amoss ble lagt til i artikkelen på et senere tidspunkt, men viser vel at Trykkertors fantasi ikke er helt vill  8)

Muffinman

Sitatet leste jeg i artikkelen før jeg postet linken....

Amoss

Sitat fra: Boomerang på mandag 26. mars 2018, klokken 08:13
Det du siterer der Amoss ble lagt til i artikkelen på et senere tidspunkt, men viser vel at Trykkertors fantasi ikke er helt vill  8)

Godt mulig det ble lagt til på ett senere tidspunkt, men artikkelen ble sist redigert kl. 10:29 i går, og  trykkertor postet samme dag kl. 20:16. Så antar den endringen ble lagt til før han leste artikkelen.  Og ja, jeg sjekket akkurat dette før jeg svarte...
Model S 85D

trykkertor

Sitat fra: Amoss på søndag 25. mars 2018, klokken 23:41
Sitat fra: trykkertor på søndag 25. mars 2018, klokken 20:16
Igjen. Jeg tipper og fantaserer vilt her, ...

Tja, gjør du nå det?  Er vel mer eller mindre akkurat det som står i artikkelen...

Sitat
- Bilen står parkert der den gjør på grunn av en konflikt mellom to huseiere. Jeg kjenner ikke mer til bakgrunnen enn det, forteller Geir Blakstad i Blakstad Olje AS til lokalavisa Hitra-Frøya lørdag kveld.

...

Sverre Haraldson Utseth er eier av den omtalte bilen i saken.

Han forteller at de for to måneder siden opplyste Børøysund marina om at påfyllingspunktet ikke kunne brukes lenger.
- Dette etter at det for fire og et halv år siden ble reist krav om at punktet skulle flyttes og vi opplevde en aksept for det, forteller Utseth.

- Vi er innstilt på å tillate fylling på punktet umiddelbart om vi får telefon eller melding fra marinaen om at de vil opprettholde sin innstilling og flytte punktet. Vi er ikke i en konflikt med Blakstad Olje og har bedt dem om å henvende seg til sin samarbeidspartner Børøysund marina.
Står ingenting der om hvem som eier grunnen bilen står på. Det er derfor jeg leser mellom linjene og spekulerer. Men står ikke svart på hvitt.

Amoss

Sitat fra: trykkertor på mandag 26. mars 2018, klokken 12:56
Står ingenting der om hvem som eier grunnen bilen står på. Det er derfor jeg leser mellom linjene og spekulerer. Men står ikke svart på hvitt.

Sant nok, men det sto rimelig tydelig "mellom linjene" i og med at det ble påpekt at det var en konflikt mellom 2 huseiere. Bileieren må da nødvendigvis være en av disse, og siden borttauing tydeligvis ikke var ett alternativ så sier det seg strengt talt selv at bileier enten eier tomten han står på eller i det minste har rett til å stå parkert der han står. Er rimelig sikker på at oljeselskapet/marinaen hadde vurdert borttauing heller enn å risikere å ikke kunne levere dersom det var ett alternativ.

Model S 85D

Tuxedo

Teslaer får egne parkeringsplasser på Kongsberg skisenter:
https://www.tv2.no/nyheter/9765237/

Sandvika

Sitat fra: Amoss på mandag 26. mars 2018, klokken 13:13
Sitat fra: trykkertor på mandag 26. mars 2018, klokken 12:56

Sant nok, men det sto rimelig tydelig "mellom linjene" i og med at det ble påpekt at det var en konflikt mellom 2 huseiere. Bileieren må da nødvendigvis være en av disse, og siden borttauing tydeligvis ikke var ett alternativ så sier det seg strengt talt selv at bileier enten eier tomten han står på eller i det minste har rett til å stå parkert der han står. Er rimelig sikker på at oljeselskapet/marinaen hadde vurdert borttauing heller enn å risikere å ikke kunne levere dersom det var ett alternativ.
rask sjekk på seeiendom.no. Påfyllingen står ikke på tomta til marinaen, men på en boligtomt. Ingen tinglyste rettigheter på denne eiendommen. Tipper det er en sånn klassisk uformell avtale mellom opprinnelig eier som ikke ny eier er blitt gjort kjent med.

SigX

Tesla stopper produksjonen av Model S og Model X for å øke produksjonen av Model 3:

https://itavisen.no/2018/03/29/tesla-sjef-vi-skal-motbevise-en-gjeng-hatere/

SabreMan

Sitat fra: SigX på torsdag 29. mars 2018, klokken 17:51
Tesla stopper produksjonen av Model S og Model X for å øke produksjonen av Model 3:

https://itavisen.no/2018/03/29/tesla-sjef-vi-skal-motbevise-en-gjeng-hatere/

Det virker merkelig, siden de tjener mer på å selge S og X enn 3. Med mindre de kan produsere 3 mye raskere enn S og X, slik at det veier opp tapet.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA