Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

lunitiks

Sitat
Sitat
Sitat
Sitat
Sitat
Sitat
Living in a quote

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW


Behage

Noen av dere som har firma leaset en Tesla model S/X?

krister461

Sitat fra: Behage på mandag 10. april 2017, klokken 10:29
Noen av dere som har firma leaset en Tesla model S/X?
Feil tråd, prøv på nytt i en egen tråd.

Thor2014


jazzwheel

Det var gøy så lenge det varte:

http://e24.no/bil/elbil/her-er-vws-tesla-utfordrer/23974553


  • Lang rekkevidde på nivå med dagens bensindrevne biler gjør at den fungerer på lange turer
  • Neste uke presenteres den tredje modellen i serien, som skal være en blanding av en firedørs sedan og et sport- og nyttekjøretøy
  • også denne konseptbilen selvkjørende. Alt som trengs er et lett trykk på VW-logoen på rattet for å aktivere selvkjørende modus

... eller blir det Pulitzer på e24.no?

Cobos

Spesielt gitt VW sitt underbruk kalt Audi som er verdensmester i Tesla-Killer-PP-presentasjoner og ikke i å faktisk lage de. Ville vel jeg sagt "show don't tell". At VW sier de har lyst til å lage en Tesla Killer har jeg fått med meg, om de kan/vil lage den har de igjen å bevise. De får derimot masse fokus for det. På samme måte som han fra AutoNation i USA som sier at Bolt viser hvordan en masseprodusent lager elbiler, og ikke ser ut til å ha fått med seg GM sitt mål om 20 000 i produksjonsmål for 2017. Altså færre biler enn Model S i år...

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

o.b.lix

Sitat fra: Cobos på torsdag 13. april 2017, klokken 11:03
...og ikke ser ut til å ha fått med seg GM sitt mål om 20 000 i produksjonsmål for 2017. Altså færre biler enn Model S i år...

Til nå har de laget nesten 1000 pr måned, klarer de det ut året blir det 12.000 i 2017
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

JorgenM

Synes det er synd at endel Tesla-eiere klager sånn over andre produsenters elbilsatsning. Flere av dem investerer milliarder allerede på tross av mikroskopisk marked.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Cobos

Sitat fra: JorgenM på torsdag 13. april 2017, klokken 13:38
Synes det er synd at endel Tesla-eiere klager sånn over andre produsenters elbilsatsning. Flere av dem investerer milliarder allerede på tross av mikroskopisk marked.
Jeg klager ikke over deres elbilsatsning, jeg klager over deres manglende satsning. I det ligger det også at hvis deres satsning viser manglende vilje er det heller ikke tillitsvekkende når de samtidig skryter av at de kan masseproduksjon. Det sier seg selv at når GM har et produksjonsmål på 20 000 kan hverken de eller andre skryte av at de masseproduserer elbiler. Sånn sett med et mål på kanskje 20 000 biler er VW sin egen e-Golf en bedre løsning. Den er jo mye bedre bruk av et populært chassis enn man har sett med elektrisk Ford Focus f.eks.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Amoss

Jeg ser at flere her referer til at GM har 20k som ett produksjonsmål for Bolt/Ampera-e i 2017. Trodde det var snakk om rundt 30k? (Ikke at det endrer så mye...) Er det kommet noe offisielt fra GM som har redusert dette til 20k?

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 13. april 2017, klokken 11:20
Til nå har de laget nesten 1000 pr måned, klarer de det ut året blir det 12.000 i 2017

Det er greit å kritisere der det er på sin plass, men man må da også tillate å gi GM rom for en "ramp up" periode. Disse "nesten 1000 pr måned" er vel dessuten salg, ikke produksjon? Virker som om GM - nærmest av gammel vane - velger å produsere for lager/dealer-lots fremfor å åpne salget i flere regioner slik at salg kan bli ~= produksjon.
Model S 85D

o.b.lix

tesla rapporterer også kun om solgte og ikke produserte, så tallene er sammenlignbare.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Amoss

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 13. april 2017, klokken 15:20
tesla rapporterer også kun om solgte og ikke produserte, så tallene er sammenlignbare.

Sant nok, men det var du som sa "laget" :p

Men poenget mitt var altså ikke om produksjon og/eller salg var sammenlignbart, mer om oppskaleringen av produksjonen ikke også burde kunne sammenlignes istedet for å statisk regne salgstakten i ett begrenset antall markeder/stater i en begrenset periode som noen indikasjon av hva årsproduksjonen kommer til å være når salget har startet både i resten av  USA/NA og Europa (og kanskje enda flere markeder? Var det ikke også noe snakk om i alle fall Korea?).
Model S 85D

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Cirion på søndag 16. april 2017, klokken 14:31
http://m.nettavisen.no/nyheter/innenriks/na-har-paske-ken-hjem-startet/3423332376.html

Ikke bra med plastpose oppå hattehyllen. Særlig ikke i påsken hvor en haug idioter er ute og låner pappas bil mens pappaene er i syden med den nye sekretæren.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA