Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

hstad

ikke akkurat svada det som ble sagt, men selve artikkelen var dårlig ja!
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

Jejl

Jo, dette var bare svada:

"– Man kan lage en lov der biler bare kan kjøre i 120 kilometer i timen. Da hadde kjøretøyet vært mindre og ettersom motoren hadde vært lettere hadde den brukt 40 prosent mindre drivstoff, sier Anttonen til Business Insider."

Lynet

Spør du meg hadde det vært en glimrende lov, fartsgrenser er det i alle land unntatt Tyskland. Og på lastebil og buss har det vært fartssperre i mange år.
Sperre på 120 på personbil er jeg for.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Jejl

Men tror du at bilene hadde brukt 40% mindre energi av den grunn? Hadde han sagt 4% hadde han kanskje nærmet seg fasiten.

Avh

XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Amoss

https://www.digi.no/artikler/nytt-tesla-hack-chatter-med-bilen-via-slack/376065

Sitat
Nytt Tesla-hack: Chatter med bilen via Slack
...
– Man kan gå inn på en kanal på Slack og spørre bilen om alt mulig rart av statuser, samt også starte klimakontroll eller åpne takluken. Alt som den vanlige appen kan gjøre altså, skriver Burmo i en epost til digi.no.
Model S 85D


lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øggen

Kanskje "fake news"som e populært for tida, men..... Tesla fabrikk i sverige??

http://www.tv2.no/broom/8947988/
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

cra

Hadde vært najs med produksjon hos søta bror. Hadde vært najsere med produksjon her på berget naturligvis siden Norge er/bør være elbil-nasjon nr1, men det er kanskje ikke så mye som ligger til rette sånn uten videre. I sverige står det vel noen fabrikklokaler der de nærmest bare kan slå på lysa og starte produksjon.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Amoss

Sitat fra: Øggen på torsdag 23. februar 2017, klokken 13:56
Kanskje "fake news"som e populært for tida, men..... Tesla fabrikk i sverige??

http://www.tv2.no/broom/8947988/

Nja, nyheten er jo at Sverige "frir" til Tesla, ikke at Tesla har svart ja :)  Så det er nok sikkert korrekt, en rekke andre EU-land har jo alt også gjort seg "gifteklare" overfor Tesla. Vi har jo selv en minister som prøvde å "fri" da Elon var på ett direktesendt event. i Stavanger sist år....

Det morsomme med denne nyheten er at jeg jo trakk frem Saab fabrikkene som ett alternativ for Tesla så snart det begynte å bli spekulert om en Europeisk Tesla fabrikk - som den gang havnet i Tilburg. Problemet idag er vel at NEVS eier fabrikken, noe jeg tviler på at Tesla vil gå med på om de skulle produsere noe der.

SitatPressesjef for Nevs vil ikke kommentere ryktene direkte, men skriver i en mail til P4 Väst at de gjerne vil bygge biler for andre produsenter.

– Vi ser at Nevs og Trollhättan kan være en interessant samarbeidespartner for andre bilprodusenter når det gjelder både produksjon og utvikling. Det er en del av vår strategi å øke kapasiteten på vårt anlegg. Men vi kommenterer ikke dialogen vi fører rundt dette, skriver hun.

NEVS ser tydeligvis for seg at det i så fall skulle være DE som skulle lisensprodusere for Tesla, ikke at det skal bli Tesla som produserer i disse lokalitetene.
Model S 85D

Rollep

Sitat fra: cra på torsdag 23. februar 2017, klokken 14:05
Hadde vært najs med produksjon hos søta bror. Hadde vært najsere med produksjon her på berget naturligvis siden Norge er/bør være elbil-nasjon nr1, men det er kanskje ikke så mye som ligger til rette sånn uten videre. I sverige står det vel noen fabrikklokaler der de nærmest bare kan slå på lysa og starte produksjon.
Og ikke minst finnes det i Sverige ledig arbeidskraft som har erfaring med å produsere biler som holder høy byggekvalitet. Eneste problemet er vel, som sagt, at kineserne eier fabrikklokalene per idag.

gigafactory

Jeg er litt skeptisk til hvor keen Tesla er på å ta i bruk gamle fabrikker. Snakkes mye om "alien dreadnought", mao ikke en konvensjonell produksjonslinje. Tipper de gjør seg en del erfaringer i Fremont nå som de vil ha blanke ark til å kopiere i Europa. Har det ikke også vært snakk om både celle- og bilproduksjon under samme tak? I så fall trenger de "litt" plass og frihet til å gjøre det de vil med bygningsmassen.

turfsurf

Tviler på at Tesla ser seg tjent med å bruke gammelt ræl nei. Var nok greit for å komme i gang, men nå satser de jo på å revolusjonere bilproduksjon.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA