Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tir 07. mai 2013, kl. 08:50

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: jlan på søn 29. jan 2017, kl. 20:24
Det forundrer meg at folk uttaler seg så bombastisk om dette uten å ha sett hvordan det ser ut fra førersetet.
Tror det dekker med enn en steinsprut i synsfeltet...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Hyperstress

Sitat fra: frankofobia på søn 29. jan 2017, kl. 16:14
Det er jo det reneste v�s. Om du faktisk mener at det er trygt � fortsette p� den m�ten h�per jeg du leverer fra deg f�rerkortet ASAP. Trenger ikke flere tullinger p� veien. Det er nesten daglig noen som f�r problemer i tunnelen og det er s� vidt meg bekjent enda ikke registrert en personskade som f�lge av motorstopp eller lignende i Operatunnelen.

Sitat fra: Hyperstress på søn 29. jan 2017, kl. 10:11
De eneste som er idioter her er NAF som henger ut en person p� syltynt grunnlag. Kanskje er sj�f�ren en av deres medlemmer ogs�, og kanskje en som kommer til � be NAF om juridisk st�tte ifm hendelsen. Lavm�l. Nesten like lavt som Tesla. De kommer vel snart p� banen de ogs�, og sier at deres data viser at det var f�reren som kj�rte av g�rde med �pent panser.

Om jeg hadde hatt "nok" sikt under panseret, noe jeg tror en har, s� hadde jeg aldri stoppet i tunnelen - det skaper en mye farligere situasjon enn � kj�re videre til egnet stoppested.
Hadde du virkelig stoppet midt i veibanen inne i tunnelen, og gått ut av bilen og lukket panseret? Det er i hvert fall ikke trygt.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Lynet

Men uansett mener jeg noe skurrer her. Hvis panseret spretter opp i 70km/h vil det da ikke bli stående rett opp, det vil garantert brette seg bakover.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Amoss

Sitat fra: Lynet på søn 29. jan 2017, kl. 22:36
Men uansett mener jeg noe skurrer her. Hvis panseret spretter opp i 70km/h vil det da ikke bli stående rett opp, det vil garantert brette seg bakover.

Hvordan vet vi at bilen faktisk holdt 70km/t?  Så vidt jeg vet så er det fartsgrensen i tunnelen, og bilene kjører så vidt jeg kan se forbi Teslaen. Godt mulig at de andre bryter fartsgrensen, eller så er det mulig at Teslaen har lagt seg på en lavere fart.

Som nevnt av andre her så er det en reell risiko for at panseret skulle brette seg bakover i den hastigheten. Har selv fått panseret på en bil (nei, ikke en Tesla, og ikke ett aluminiums panser) blåst opp i fart, rett nok i noe nærmere 100km/t og det brettet seg pent og umiddelbart etter frontruta (som heldigvis holdt) og inn over taket på bilen.
Model S 85D

Lynet

Det var vel NAF som nevnte 70km/h.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

spirrevipp

Se på de andre bilene som kjører foran Teslaen (ca 30 sek uti videoen). Det ser ikke ut som den holder lavere fart enn øvrig trafikk (bortsett fra bilen som kjører forbi).

2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Dag A.

Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Hyperstress

Tynneste «tesla i norske medier» so far :) lol.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

JorgenM

Så den jeg også, ved å myse skikkelig og skru opp brightness på max  ;D
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

TorAtle

Fake news!  ;)

BMW leder an

Lederne fikk også spørsmål om hvem de som ser på som ledende i utviklingen for elektrisk mobilitet og autonome biler, og der utmerket BMW seg. På elektrisk mobilitet tok de førsteplassen (16%) så vidt foran Tesla (14%) og Honda (10%). Men på autonom teknologi var BMW fullstendig overlegen, og hele 27 prosent av lederne mener BMW leder utviklingen der. Ingen av de andre merkene scorer over 10 prosent, med Tesla på andreplass med 9 prosent.

Men selv om Tesla scorer høyt på utviklingen, stoler ikke de spurte lederne på Tesla i samme grad som de tyske premium-merkene. På spørsmålet «Hvem ville du stolt mest på hvis du satt i et autonomt kjøretøy?», svarte 49 prosent Premium-merker (som f.eks BMW og Mercedes-Benz), mens 37 prosent svarte de vanlige merkene (f.eks Honda, Toyota, VW). Kun 14 prosent svarte nykommerne fra Silicon Valley, som Google og Tesla.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Kvark

Hva kjører ledere i andre land enn Norge?
S85D

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Chris Aurora

Sitat fra: Rio på tir 07. feb 2017, kl. 02:11
BMW og Google gruser Tesla og Mercedes her:

https://www.tu.no/artikler/for-hver-gang-google-foreren-overtok-rattet-matte-tesla-foreren-gripe-inn-1600-ganger/376085

Tja, det er vel en sannhet med visse modifikasjoner, når man tenker på at denne kjøringen sannsynligvis kun var gjort i forbindelse med demonstrasjonsvideoene til AP2 - avdukingen i høst, og dermed ikke som et reelt ledd i R&D - det er det de har Shadow Mode til :)
https://electrek.co/2017/02/01/tesla-self-driving-model-x-prototypes-autonomous-miles/
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

JorgenM

Ingen overraskelse at BMW leder an, de har 2000 ansatte som kun jobber med autonomi og betydlige økonomiske ressurser.

Hyggelig å se at min arbeidsgiver Google gjør det bra også ;)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA