Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Jejl på lørdag 28. januar 2017, klokken 00:03
For sjåførens del får jeg håpe at det det var en såpass ekstrem og uventet hendelse i forkant av videoen at han hadde en grunn for denne irrasjonelle tanken om å bare kjøre videre med åpent panser.(Kortvarig hjerneskade?) Tror ikke jeg forsrstår denne handlingen uansett, men det hadde vært kjekt å få sjåførens versjon av denne episoden.
Enig med Jejl her. Sjåføren kjørte saktere enn trafikken ellers, helt til høyere av tre kjørefelter og med nødblinker på, og regner vel med at han/hun ville stoppet på første egnet sted utenfor tunnelen for å lukke frunken. I såfall er ikke dette noe klanderverdig da å stoppe og forårsake potensiell trafikkork kollisjoner og ev. brann i en så trafikkert tunnel som festningstunellen langt farligere. Det kan være at dette er en rasjonell og korrekt adferd fra sjåføren, men det viser ikke videoen noe om. At både VG og NAF kan være så bastante i sine kommentarer uten å kjenne hendelsesforløpet fra start til slutt synes jeg er ganske fjernt.

Videoen er utydelig, men for meg ser det ut som at nummerskiltet er tatt ut og ikke sladdet i etterkant, noe som kan tyde på at det er en planlagt video. Da kan det være PR stunt fra konkurrerende bilmerker/teslahatere for å underminere imaget på Telsaeiere. "What the fuck" og påfølgende sarkastisk latter, er ikke en naturlig kommentar fra nordmenn, men er vel mer skreddersydd for å "gå viralt" verden over. VG vil publisere dette uansett da alt med Tesla er bra "clickbait".
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

tiger`n

Sitat fra: Elbil fundamentalist på lørdag 28. januar 2017, klokken 18:23
Da kan det være PR stunt fra konkurrerende bilmerker/teslahatere for å underminere imaget på Telsaeiere. "What the fuck" og påfølgende sarkastisk latter, er ikke en naturlig kommentar fra nordmenn, men er vel mer skreddersydd for å "gå viralt" verden over. VG vil publisere dette uansett da alt med Tesla er bra "clickbait".
Konspirasjonsteoriene lever i beste velgående på elbilforum. Dette er fanatisme på høyt nivå, helt utrolig.
Det er bare en video som viser en idiot av en sjåfør i en Tesla, intet annet.

Lynet

Får man iheletatt til å åpne panseret i fart? Og man får da iherdige advsrsler hvis man setter bilen i D med panseret ulåst.
Og hvis farten er 70 så vil dette vindfanget brette seg over taket.
Det er noe som skurrer her........
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

gigafactory

Det må være oljeselskapene som har iscenesatt dette. Tesla-salgene vil stupe verden over nå dessverre.

:o

Strøm Tycoon

Sitat fra: Elbil fundamentalist på lørdag 28. januar 2017, klokken 18:23
Sitat fra: Jejl på lørdag 28. januar 2017, klokken 00:03
For sjåførens del får jeg håpe at det det var en såpass ekstrem og uventet hendelse i forkant av videoen at han hadde en grunn for denne irrasjonelle tanken om å bare kjøre videre med åpent panser.(Kortvarig hjerneskade?) Tror ikke jeg forsrstår denne handlingen uansett, men det hadde vært kjekt å få sjåførens versjon av denne episoden.
Enig med Jejl her. Sjåføren kjørte saktere enn trafikken ellers, helt til høyere av tre kjørefelter og med nødblinker på, og regner vel med at han/hun ville stoppet på første egnet sted utenfor tunnelen for å lukke frunken. I såfall er ikke dette noe klanderverdig da å stoppe og forårsake potensiell trafikkork kollisjoner og ev. brann i en så trafikkert tunnel som festningstunellen langt farligere. Det kan være at dette er en rasjonell og korrekt adferd fra sjåføren, men det viser ikke videoen noe om. At både VG og NAF kan være så bastante i sine kommentarer uten å kjenne hendelsesforløpet fra start til slutt synes jeg er ganske fjernt.

Videoen er utydelig, men for meg ser det ut som at nummerskiltet er tatt ut og ikke sladdet i etterkant, noe som kan tyde på at det er en planlagt video. Da kan det være PR stunt fra konkurrerende bilmerker/teslahatere for å underminere imaget på Telsaeiere. "What the fuck" og påfølgende sarkastisk latter, er ikke en naturlig kommentar fra nordmenn, men er vel mer skreddersydd for å "gå viralt" verden over. VG vil publisere dette uansett da alt med Tesla er bra "clickbait".

Du vet, det er faktisk mulig å innse at noe er ganske så dumt gjort selv om vedkommende kjører en bil du liker.

Jeg lurer virkelig på hvordan dette i det hele tatt er mulig, er det ikke sikkerhetslås på frunken?

Hodetelefoner

Alle biler har sikkerhetslås. Men ofte ser man at panseret allikevel kan gå opp. Skjedde meg på en fossil for 2 år siden. Svingete vei i tillegg.. Spennende...
Skjedde med en limousin jeg hadde for noen år siden også.
Det går å åpne frunk via fob i lommen.  Men trodde det var hastighet begrenset et sted

ToWalkOrDrive

Måten det er mulig er vel at Fru Fransen har lagt oppi redningsvestene, og bare tatt frunken litt ned, uten å klikke igjen, fordi Herr Fransen skal jo legge oppi hoddene, men vil ikke at det skal stå helt åpent, men han legger de bare i baksetet, fordi han ikke ser at frunken er åpen. Frunken slår opp, men Herr Fransen sier: ikke vits å stoppe...har jo Autopilot...
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Tuxedo på fredag 27. januar 2017, klokken 23:49
Sitat fra: gigafactory på fredag 27. januar 2017, klokken 17:38
http://www.vgtv.no/#!/video/136414/sjaafoerens-skrekkhandling-hoderystende

;D
Det virker jo helt koko.  Eneste normale adferd ville jo være å sette på nødblinken, bremse rolig til stopp, jumpe ut og lukke frunken.

Ja, ser helt sinnsykt ut. Hadde ikke trodd at panseret ville tålt å stå i den posisjonen uten å brette seg mot vinduet i den farten. Hvis de ikke føler for å gå ut burde de uansett redusert farten til 30....med masse nødvarsler....skulle nesten tro det var laget i et videoredigeringsprogram....
Tesla Model Y                         2021-

Espen Hugaas Andersen

Jeg ser autopilot blir nevnt. En ting er ganske klart, og det er at autopiloten er ikke aktivert. Kameraet er blokkert, så autopiloten kan ikke fungere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 29. januar 2017, klokken 09:10
Jeg ser autopilot blir nevnt. En ting er ganske klart, og det er at autopiloten er ikke aktivert. Kameraet er blokkert, så autopiloten kan ikke fungere.

Hmmmm....bra observasjon....det tenkte jeg ikke på :-)
Tesla Model Y                         2021-

Hyperstress

Sitat fra: tiger`n på lørdag 28. januar 2017, klokken 18:58
Sitat fra: Elbil fundamentalist på lørdag 28. januar 2017, klokken 18:23
Da kan det være PR stunt fra konkurrerende bilmerker/teslahatere for å underminere imaget på Telsaeiere. "What the fuck" og påfølgende sarkastisk latter, er ikke en naturlig kommentar fra nordmenn, men er vel mer skreddersydd for å "gå viralt" verden over. VG vil publisere dette uansett da alt med Tesla er bra "clickbait".
Konspirasjonsteoriene lever i beste velgående på elbilforum. Dette er fanatisme på høyt nivå, helt utrolig.
Det er bare en video som viser en idiot av en sjåfør i en Tesla, intet annet.

De eneste som er idioter her er NAF som henger ut en person på syltynt grunnlag. Kanskje er sjåføren en av deres medlemmer også, og kanskje en som kommer til å be NAF om juridisk støtte ifm hendelsen. Lavmål. Nesten like lavt som Tesla. De kommer vel snart på banen de også, og sier at deres data viser at det var føreren som kjørte av gårde med åpent panser.

Om jeg hadde hatt "nok" sikt under panseret, noe jeg tror en har, så hadde jeg aldri stoppet i tunnelen - det skaper en mye farligere situasjon enn å kjøre videre til egnet stoppested.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Øyvind.h

Ta en titt på NAFs undersøkelse av dieselforbudet. Tragisk om DinSides artikkel om den er korrekt  ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Hodetelefoner

Det er nok sikt under panseret.  Problemet i Oslo trafikken er som regel at folk uten problemer med panseret kjører inn i folk som står stille.

Amoss

https://www.digi.no/artikler/na-fjernstyrer-han-varmen-i-teslaen-sin-via-kalenderen-i-outlook/375651
Sitat
Nå fjernstyrer han varmen i Teslaen sin via kalenderen i Outlook

...

Han kan nemlig starte oppvarmingen av bilen automatisk ved hjelp av kalenderoppføringer i Outlook. Løsningen fungerer slik at enhver kalenderoppføring som starter på «Tesla:», fører til at oppvarmingen av bilen starter 20 minutter før det angitte tidspunktet. Dette er tiden han antar at det tar å ha varm bil på en kald vinterdag.

... men det står ingen ting om at han kan fjernstyre panseret på denne måten ;)
Model S 85D

frankofobia

Det er jo det reneste vås. Om du faktisk mener at det er trygt å fortsette på den måten håper jeg du leverer fra deg førerkortet ASAP. Trenger ikke flere tullinger på veien. Det er nesten daglig noen som får problemer i tunnelen og det er så vidt meg bekjent enda ikke registrert en personskade som følge av motorstopp eller lignende i Operatunnelen.

Sitat fra: Hyperstress på søndag 29. januar 2017, klokken 10:11
De eneste som er idioter her er NAF som henger ut en person på syltynt grunnlag. Kanskje er sjåføren en av deres medlemmer også, og kanskje en som kommer til å be NAF om juridisk støtte ifm hendelsen. Lavmål. Nesten like lavt som Tesla. De kommer vel snart på banen de også, og sier at deres data viser at det var føreren som kjørte av gårde med åpent panser.

Om jeg hadde hatt "nok" sikt under panseret, noe jeg tror en har, så hadde jeg aldri stoppet i tunnelen - det skaper en mye farligere situasjon enn å kjøre videre til egnet stoppested.
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA