Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tir 07. mai 2013, kl. 08:50

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: joda på man 19. sep 2016, kl. 21:55
Ser det er bil med AP, lurer på om den var aktivert..
Uansett skal man ikke sitte å trykke på telefonen! Håpløst!  :'(
Hvordan ser du at det er bil med AP? Har sett andre kommentarer om at det er rwd, gammel kromlist på bakluke og annet som tyder på liten sannsynlighet for AP.

Uansett førerfeil uavhengig av hvilke hjelpesystemer som var aktivert eller ei.
Xpeng G6 AWD Performance

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2023, VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trustno1

Jeg tror ikke det er en AP bil. På bildet i vg ser det ikke ut til å være front kamera. Ser heller ikke ut som noen radar bak fangeren.

aness

Sitat fra: Trustno1 på tir 20. sep 2016, kl. 08:46
Jeg tror ikke det er en AP bil. På bildet i vg ser det ikke ut til å være front kamera. Ser heller ikke ut som noen radar bak fangeren.

Ser du på bildet i dagbladet-linken over så kan du såvidt se kameraet over speilet.

joda

Her er årsaken til at jeg tror at dette er en AP bil..

1) Kamera \ved speil

2) Radar foran nede
TMS 85D

HåkonE

Hehe, misunnelsen og inkompetansen i kommentarfeltet.....  ;D

Thor2014

jazzwheel

"– Elbilar bør bli nekta over fjellet"

Sensasjonsjournalistikk.. NRK skriver det som om det er et sitat, men verken i video, eller i intervjuet sier Vegvesenets representant at de vil "nekte"

Muffinman

Hørte dette på radio i går. Fikk da et bestemt inntrykk av at han mente at elbiler ikke burde tillates å kjøre over fjelloverganger vinters tid?

lunitiks

Jeg synes at de i stedet bør påby oss å ha en slik i bilen

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

ToWalkOrDrive

Sitat fra: lunitiks på ons 21. sep 2016, kl. 06:28
Jeg synes at de i stedet bør påby oss å ha en slik i bilen

Ja, det bør egentlig alltid være påbudt å ha en sånn dame i bilen ;-)
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: Muffinman på ons 21. sep 2016, kl. 05:17
Hørte dette på radio i går. Fikk da et bestemt inntrykk av at han mente at elbiler ikke burde tillates å kjøre over fjelloverganger vinters tid?
Er inntrykket jeg får også avartikkelen.

Men mellomeuropeiske vogntog eller elendig vedlikeholdte fossiler er greit????
Lukter fordommen og uvitenhet lang vei!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dampmaskin

Sitat fra: knut.aulie på ons 21. sep 2016, kl. 10:19Men mellomeuropeiske vogntog eller elendig vedlikeholdte fossiler er greit????
Hvis bremsene brenner varmt nok, kan de lede kolonnen. Så sparer de en brøytebil. Helt genialt!  :P

cra

Sitat fra: Tuxedo på tir 20. sep 2016, kl. 22:54
Vil nekte elbiler kolonnekjøring:

https://www.nrk.no/telemark/_-elbilar-bor-bli-nekta-over-fjellet-1.13142607

Dette var tema i fjor også. Og året før, om jeg husker riktig. Kanskje enda tidligere også. Det er bare gjenbruk av click-bait artikler og opphaussing av elbil-fordommer, hverken mer eller mindre.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA