Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Havebigfun



kos

Sitat fra: Sven-E på søndag 13. september 2015, klokken 22:43
Sitat fra: kos på torsdag 03. september 2015, klokken 17:44
Sitat fra: Sven-E på torsdag 03. september 2015, klokken 06:49
Sitat fra: kos på onsdag 02. september 2015, klokken 08:55
Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 01. september 2015, klokken 20:07
Folk kjører fra Oslo til Lier for å lade bilen siden de ikke har nok strøm til å komme seg til Lillehammer.
Ikke alle vet at det finnes ladere rundt omkring.
Er det noen som gjør det? . Det er ingen problemer å kjøre fra Oslo til Lillehammer. Om de samme kjører til Drammen for å lade snakker vi om TULLING
Så du mener altså folk er tullinger fordi de lader når de ikke har nok strøm?  :o

Det er ikke særlig smart å kjøre fra Oslo til Drammen om man skal til Lillehammer - om dette ikke er et engangstilfelle så er jeg enda mer forundret. Om dette er et gjentagende problem så er det andre lademuligheter med tesla enn å kjøre til drammen når man skal til Lillehammer. Om man har ordnet seg slik med lading i Oslo at man ikke har andre muligheter enn å kjøre til Drammen når man skal til Lillehammer snakker vi om tulling. Har du ikke strøm da, så er det fluss med muligheter som er like rask som å dra til Drammen. Og prisen med en tesla er ikke noe å si på - koster deg mindre enn en Leaf og med kapasiteten til en tesla så snakker vi om langt lavere pris. ( PS stor soc)

Om dette fortsatt er uklart så har man kjøpt feil bil til over en halv mil. og samtidig spart på mulighetene å lade som følger med bilen, deriblant å lade på SC slik som tesla har beskrevet ved langkjøring , samt alle adaptrene som man får med om man bestiller. Jeg har kjøpt alle og er mer og mer forundret over de som ikke har gjort det samme og samtidig har ladeproblemer. Så Ja - har du ordnet deg i den køen så er Tulling et bra begrep.
Beklager kos men det var litt vanskelig å forstå hva du mente.
- du mener altså at folk er tullinger fordi de lader når de ikke har strøm nok.
- og du er enda mer forundret, og folk er enda mer tullinger dersom de ikke har fått satt opp hurtiglading i Oslo hvis de skal til Lillehammer flere ganger.

Så nevner du fluss-muligheter til hurtiglading, men hvor er de?
Og så forsto jeg ikke helt det med at en tesla er billigere enn en Leaf fordi den har større soc?
Mener du bilen er billigere, eller at det er billigere å lade en Tesla, eller hva mener du egentlig?

Og det siste avsnittet ditt klarer jeg vertfall ikke å finne noen sammenheng i.
I beste fall tolker jeg det dit hen at du mener det er bortkastet å kjøpe en bil til en halv mill. dersom man ikke bruker SC for å lade bilen.  Men hvorfor sider du da at folk er tullinger dersom de lader på SC (i Lier)?
Og alle adapterne som følger med bilen om man bestiller, - er ikke det bare blått- og rødt adapter?
Om du har fått kjøpt flere adaptere og er forundret over de som ikke har kjøpt de?
Og står folk i kø for å kjøpe flere adaptere?

Okei skal prøve å være presis - Om du skal kjøre til Lillehammer så kjører man ikke via Drammen - en kjempeomvei  - men kommer du gjennom Drammen så er det selvsakt OK


Som du ser så er det flere muligheter å hurtiglade for en tesla - CHAdeMO adapter får du kjøpe av tesla, og for å si det enkelt, da kan du lade på stort sett alle ladestasjoner som er hurtig i kongerike. jeg har det + rød + blå + overganger industri.

Samt at jeg har 22 kw AC

Når man kjøper en så kostbar bil som tesla så mener jeg at det ikke er særlig smart å ikke kjøpe alle lademulighetene bilen har.

Når du lader på en CHAdeMO så er det rikelig med soc på en Tesla så det renner inn på den kontra en Leaf, som ender med at man ikke får samme effekten over tid grunnet batteriets størrelse.  Dermed blir tiden på CHAdeMO billigere per KW siden det lades fortere inn.

For å si det litt enklere - teslaen har så stor kapasitet at den bøtter på fordi at batteriet er kjempestort i forhold til kapasiteten til CHAdeMO. For Leaf er batteriet så lite at den må trappe ned for å kunne balansere batteriet osv.

Samtidig så er det slik at tar man tiden fra Oslo til Drammen og så til bake igjen til Oslo for å setter nesen mot Lillehammer, isteden bruker man på en 22 kw semi ladestasjon så har du godt med strøm til Lillehammer og der kan du lade på en SC. Da virker det tullete med turen til Drammen , for ikke snakke om det er rush trafikk.
Jeg tror faktisk ingen gjør det.

Håper at dette var litt oppklarende.

Thor2014

Vel, jeg har snakket med noen som gjør det.
Er vi egentlig ikke lang nok unna topic nå?

kos

Sitat fra: Thor2014 på mandag 14. september 2015, klokken 00:42
Vel, jeg har snakket med noen som gjør det.
Er vi egentlig ikke lang nok unna topic nå?

Jo men dette begynte med et innlegg Artikkel om begrensning i bruk av SC. Der de var avsatt til langkjøring.
- og så baller det på seg. Beklager.



satheesh.net

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 16. september 2015, klokken 13:37
Tesla møte akselerasjonskritikk med oppdatering:

http://e24.no/bil/tesla-moeter-akslerasjonskritikk-med-en-ny-oppdatering/23525636

Vi (TOCN) kommer med en offisiell uttalelse i morgen etter møte med Tesla Norge. Dialogen så langt med dem har vært bra, bare så det er sagt. Artikkel vil bli publisert på våre hjemmesider.

BMW850

Enda mer bensin til bålet for el.bil hatere  ::) Vi er med på å gjøre verden tom for mat!

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/09/16/194872364/verden-kan-ga-tom-fosfor-og-mat

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cairnz

Sitat fra: BMW850 på onsdag 16. september 2015, klokken 19:17
Enda mer bensin til bålet for el.bil hatere  ::) Vi er med på å gjøre verden tom for mat!

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/09/16/194872364/verden-kan-ga-tom-fosfor-og-mat

forskjellen er vel at de kiloene? med fosfor vi har i batteriene kan relativt? lett hentes tilbake når batteriene resirkuleres.
Elbilist

Havebigfun

Sitat fra: cairnz på torsdag 17. september 2015, klokken 11:48
Sitat fra: BMW850 på onsdag 16. september 2015, klokken 19:17
Enda mer bensin til bålet for el.bil hatere  ::) Vi er med på å gjøre verden tom for mat!

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/09/16/194872364/verden-kan-ga-tom-fosfor-og-mat
forskjellen er vel at de kiloene(?) med fosfor vi har i batteriene kan relativt(?) lett hentes tilbake når batteriene resirkuleres.
-mens forsforet som brukes i landbruket overgjødsler elver og sjøer etter å ha vært innom åkrene.
Det er uansett landbruket som bruker mest og hvis forbruk ikke er bærekraftig- fordi fosforressursene er begrensede. Omstillingen er en nødvendighet og den kommer da litt raskere pga. andres behov.

HåkonE


Tai

To Tesla biler med på Street Legal race i Bergen. SKal visstnok ha gjort det brukbart:-)

http://www.ba.no/motorsport/regnet-hindret-ikke-borning/s/5-8-160105
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Amoss

Dreier seg egentlig om utslippsskandalen til VW, men det har sneket seg med ett lite avsnitt om Tesla og elbiler også....

http://www.aftenposten.no/dagens_avis/lordag/Det-er-sprott-Juks-med-utslipp-har-vart-et-tema-i-Europa-i-20-ar_-uten-at-myndighetene-har-grepet-fatt-i-det-8180225.html

Sitat- Jeg tror ikke folk så for seg at det var Tesla-biler proppfulle av litiumbatterier som skulle fikse den grønne revolusjonen. Teslaen blir fraktet fra California til Europa på fraktbåter som går på dårlig bunkersolje. Ingen har regnet på hvor langt en utslippsfri Tesla må kjøre for å utligne den møkka som er lagt igjen over Atlanterhavet. Selv mener jeg at alle fordelene for elbiler er drevet for langt.
Model S 85D

Trønderleaf

Sitat fra: Amoss på fredag 25. september 2015, klokken 23:38
Dreier seg egentlig om utslippsskandalen til VW, men det har sneket seg med ett lite avsnitt om Tesla og elbiler også....

http://www.aftenposten.no/dagens_avis/lordag/Det-er-sprott-Juks-med-utslipp-har-vart-et-tema-i-Europa-i-20-ar_-uten-at-myndighetene-har-grepet-fatt-i-det-8180225.html

Sitat- Jeg tror ikke folk så for seg at det var Tesla-biler proppfulle av litiumbatterier som skulle fikse den grønne revolusjonen. Teslaen blir fraktet fra California til Europa på fraktbåter som går på dårlig bunkersolje. Ingen har regnet på hvor langt en utslippsfri Tesla må kjøre for å utligne den møkka som er lagt igjen over Atlanterhavet. Selv mener jeg at alle fordelene for elbiler er drevet for langt.

Hva er alle andre bilmerker da? Alle fraktes rundt jorden på bilbåter som går på tungolje, men disse forurenser ikke så mye med tanke på hvor store tonnasje med frakt de har ombord.
Og de bilene som er produsert i europa har som regel deler som er produsert over hele verden som må fraktes
til fabrikken likevel, så det var tynne argumenter i grunn!
Leaf tekna 2014 solgt
Model S P85 2014 solgt
Model 3 AWD LR 2019 med EAP

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA