Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Havebigfun

Rico

Sitat fra: SigX på onsdag 08. april 2015, klokken 23:21
Kort presentasjon av 70D:
http://www.vgtv.no/#!/video/110651/tesla-lanserer-billigere-firehjulstrekker

"Estimert levering er nærmere nyttår" sier journalisten. Står da vitterlig juni på hjemmesiden til Tesla, når man konfigurerer en 70D der. Dere som har ventet på andre modeller, er det trolig at hvis jeg bestiller nå og det står juni så kan jeg risikere levering nærmere nyttår, eller er det bare journalisten som ikke har sjekket nøye opp?

Øggen

Skal mann noen gang ta alt en journalist skriver for god fisk? I så fall er det nytt for meg.
Fra spøk til alvor, Esben Pedersen har sagt at de første 70'ne kommer mot slutten av mai eller juni. Altså juni-juli ville jeg sagt, sånn erfaringsmessig sett.
Stikkord: 2 teslauker

o.b.lix

Sitat fra: Øggen på søndag 12. april 2015, klokken 12:31
de første 70'ne kommer mot slutten av mai eller juni. Altså juni-juli ville jeg sagt, sånn erfaringsmessig sett.

Når jeg bestilte 85D var beskjeden levering april, men fikk den i mars.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Øggen på søndag 12. april 2015, klokken 12:31
Skal mann noen gang ta alt en journalist skriver for god fisk? I så fall er det nytt for meg.
Fra spøk til alvor, Esben Pedersen har sagt at de første 70'ne kommer mot slutten av mai eller juni. Altså juni-juli ville jeg sagt, sånn erfaringsmessig sett.
Stikkord: 2 teslauker
Ja, her tror jeg de har tatt Teslauker til nye høyder (eller ikke). Den S85D'en jeg bestilte i skutten av nov-14 blir vel levert tidlig juni. Det vil være lett fasinerende om en 70D bestilt 4,5 mnd senere blir levert før
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Tuxedo

Sitat fra: pej på søndag 12. april 2015, klokken 17:07
Huff da, Tesla innvolvert i stygg MC ulykke idag. Håper alt går bra. http://www.f-b.no/MC_f_rer_alvorlig_skadd_etter_ulykke-5-59-106685.html
"– Jobben har også blitt komplisert av en elbil som er involvert i ulykken. På normale bilen kan vi kople fra batteriet, det blir annerledes på en elbil, opplyser fagleder brann, Ole-Christian Torgalsbøen, til HA."

Det er jo enkelt å klippe den oransje kabelen som gjør at hovedbatteriet frakobles.  Med så mange Tesla'er på veien, så burde vel alle brannetater i Norge lese gjennom kurset fra Tesla (eller se videoen på Youtube).  I tillegg kobles vel hovedbatteriet fra nå airbagene utløses (ikke sikkert at de gjorde det i dette tilfellet).

HåkonE

Burde være forsiktig med å spekulere i ulykker, men basert på plassering av bilen, skader på siden av bilen, hvor bremsespor går og svingen bak kan det tyde på at motorsykkelen har i overkant kuttet svingen og møtt på en bred amerikaner som har spist hele sin veibane.

Har en liten MC-drøm, og det går alltid litt kaldt nedover ryggen hver gang jeg ser disse stygge MC-ulykkene i media (dessverre litt for ofte). Håper det går bra med motorsyklisten.

Espen Hugaas Andersen

Bedre og flere bilder her: http://www.ha-halden.no/___Motorsykkel_har_kj_rt_i_en_fjellvegg-5-20-42660.html

For meg virker det som om Teslaen kan ha vært over i feil kjørefelt, utifra bremsesporet og hvor det ligger vrakrester. Men det er vanskelig å si. Ulykken kan ha hendt litt før svingen og så har sykkel og vrakrester blitt slengt utover, og Teslaen deretter blitt dratt over i feil felt med låst forhjul.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Car-El

@Tuxedo

Brannvesenet har oversikt over alle biler om hva de kan og ikke kan gjøre med dem.

Da æ stilte opp med Car-El på brannvakta, så hadde dem allerede papirene på Tesla Model S om hvor og hvordan dem skulle forholde seg til bilen ved en ulykke. Dem ville bare se en slik bil i virkeligheten. I tillegg så var det noen småtriks som ikke står skrevet. Slik som å få opp bakdørene manuelt.

(Tror mest at dem ville se en Tesla Model S.)  ;)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

sn0le

Vanskelig å si, og man skal jo la være å spekulere for mye om hva som har skjedd.
Håper det går bra med alle parter.
Se på panseret, skikkelig herpa. Og det kan se ut som hele forstillinga er herpa også.
Må ha vært en durabelig smell.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

dosmont

Håper det går bra med begge.
Men ser at de påstår det medfører vanskeligheter med utkobling av batteriet siden det var elbil?
Jeg ser på min bil at det er merket på flere steder hvor det skal kappes, og i frunken er det en gul lappe med en ledning som skal kappes for og koble fra batteriet.
ellers vet jeg at brannvesenet der jeg bor har vært på kurs om elbiler, (ikke akkurat den kommunen som investerer mest på slikt) så jeg antar at de fleste brannfolk i Norge er godt skolert på slike oppgaver.
så det må mest sannsynlig være en dramatiker av en journalist som har skrevet denne saken.   
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

BMW850

Fra Hegnar Online: "Tesla Model S P85D er av de beste bilene vi har kjørt - uansett (pris)klasse."

http://www.hegnar.no/motor/artikkel540661.ece
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Brede

Sitat fra: BMW850 på mandag 13. april 2015, klokken 15:19
Fra Hegnar Online: "Tesla Model S P85D er av de beste bilene vi har kjørt - uansett (pris)klasse."

http://www.hegnar.no/motor/artikkel540661.ece

Hva er det som skjer i Hegnar egentlig, de har jo ved flere anledninger den siste tiden skrevet positivt om Tesla. Har de begynt å glippe i korrekturen? Er ledelsen på ferie? Ligger fossilmafiaen på etterskudd med bestikkelsene?

Noen må gå!!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA