Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Torpedo Ted

Sitat fra: NegativeElectrode på tirsdag 07. april 2015, klokken 12:07
Ny Teslaboom på Finn.no
http://www.tv2.no/a/6766247

Er vel omtrent samme som skjer når nye modeller fra BMW, Audi o.l. er 2 år gamle og det importeres biler over lav sko fra Tyskland. Det er alltid noen som er villig til å ta en risk for å tjene noen kroner. Hvorfor dett er så spesielt med Tesla, at media må skrive om det hele tiden er rarere. Eller kanskje ikke, det generer jo masse annonseklikk. Sukk...

Ehm, jeg er ganske sikker på at dette ikke er normalt at det plutselig ligger nærmere 100 nye bmw-er til salgs på finn.no når en ny modell slippes?

NegativeElectrode

Sitat fra: Torpedo Ted på tirsdag 07. april 2015, klokken 13:36
Sitat fra: NegativeElectrode på tirsdag 07. april 2015, klokken 12:07
Ny Teslaboom på Finn.no
http://www.tv2.no/a/6766247

Er vel omtrent samme som skjer når nye modeller fra BMW, Audi o.l. er 2 år gamle og det importeres biler over lav sko fra Tyskland. Det er alltid noen som er villig til å ta en risk for å tjene noen kroner. Hvorfor dett er så spesielt med Tesla, at media må skrive om det hele tiden er rarere. Eller kanskje ikke, det generer jo masse annonseklikk. Sukk...

Ehm, jeg er ganske sikker på at dette ikke er normalt at det plutselig ligger nærmere 100 nye bmw-er til salgs på finn.no når en ny modell slippes?

En antagelse fra min side, men ville ikke være så merkelig om biler som har vært leaset i Tyskland importeres til Norge. Altså ikke nybiler men "bølger" som følger gunstige tidspunkt for avgiftene i Norge og leasingavtaler i land det er gunstig å importere fra.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Tai

Sitat fra: Torpedo Ted på tirsdag 07. april 2015, klokken 13:36
Ehm, jeg er ganske sikker på at dette ikke er normalt at det plutselig ligger nærmere 100 nye bmw-er til salgs på finn.no når en ny modell slippes?

Den oppgraderingen fra gamle til nye model S har markedet aldri sett maken til så å se etter en normal blir ganske vanskelig.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Haldenser

2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT


Havebigfun


Rico

Sitat fra: SigX på onsdag 08. april 2015, klokken 23:21
Kort presentasjon av 70D:
http://www.vgtv.no/#!/video/110651/tesla-lanserer-billigere-firehjulstrekker

"Estimert levering er nærmere nyttår" sier journalisten. Står da vitterlig juni på hjemmesiden til Tesla, når man konfigurerer en 70D der. Dere som har ventet på andre modeller, er det trolig at hvis jeg bestiller nå og det står juni så kan jeg risikere levering nærmere nyttår, eller er det bare journalisten som ikke har sjekket nøye opp?

Øggen

Skal mann noen gang ta alt en journalist skriver for god fisk? I så fall er det nytt for meg.
Fra spøk til alvor, Esben Pedersen har sagt at de første 70'ne kommer mot slutten av mai eller juni. Altså juni-juli ville jeg sagt, sånn erfaringsmessig sett.
Stikkord: 2 teslauker

o.b.lix

Sitat fra: Øggen på søndag 12. april 2015, klokken 12:31
de første 70'ne kommer mot slutten av mai eller juni. Altså juni-juli ville jeg sagt, sånn erfaringsmessig sett.

Når jeg bestilte 85D var beskjeden levering april, men fikk den i mars.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Øggen på søndag 12. april 2015, klokken 12:31
Skal mann noen gang ta alt en journalist skriver for god fisk? I så fall er det nytt for meg.
Fra spøk til alvor, Esben Pedersen har sagt at de første 70'ne kommer mot slutten av mai eller juni. Altså juni-juli ville jeg sagt, sånn erfaringsmessig sett.
Stikkord: 2 teslauker
Ja, her tror jeg de har tatt Teslauker til nye høyder (eller ikke). Den S85D'en jeg bestilte i skutten av nov-14 blir vel levert tidlig juni. Det vil være lett fasinerende om en 70D bestilt 4,5 mnd senere blir levert før
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Tuxedo

Sitat fra: pej på søndag 12. april 2015, klokken 17:07
Huff da, Tesla innvolvert i stygg MC ulykke idag. Håper alt går bra. http://www.f-b.no/MC_f_rer_alvorlig_skadd_etter_ulykke-5-59-106685.html
"– Jobben har også blitt komplisert av en elbil som er involvert i ulykken. På normale bilen kan vi kople fra batteriet, det blir annerledes på en elbil, opplyser fagleder brann, Ole-Christian Torgalsbøen, til HA."

Det er jo enkelt å klippe den oransje kabelen som gjør at hovedbatteriet frakobles.  Med så mange Tesla'er på veien, så burde vel alle brannetater i Norge lese gjennom kurset fra Tesla (eller se videoen på Youtube).  I tillegg kobles vel hovedbatteriet fra nå airbagene utløses (ikke sikkert at de gjorde det i dette tilfellet).

HåkonE

Burde være forsiktig med å spekulere i ulykker, men basert på plassering av bilen, skader på siden av bilen, hvor bremsespor går og svingen bak kan det tyde på at motorsykkelen har i overkant kuttet svingen og møtt på en bred amerikaner som har spist hele sin veibane.

Har en liten MC-drøm, og det går alltid litt kaldt nedover ryggen hver gang jeg ser disse stygge MC-ulykkene i media (dessverre litt for ofte). Håper det går bra med motorsyklisten.


Espen Hugaas Andersen

Bedre og flere bilder her: http://www.ha-halden.no/___Motorsykkel_har_kj_rt_i_en_fjellvegg-5-20-42660.html



For meg virker det som om Teslaen kan ha vært over i feil kjørefelt, utifra bremsesporet og hvor det ligger vrakrester. Men det er vanskelig å si. Ulykken kan ha hendt litt før svingen og så har sykkel og vrakrester blitt slengt utover, og Teslaen deretter blitt dratt over i feil felt med låst forhjul.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA