Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Havebigfun

selv om det ikke er Tesla i fokus her er det i forlengelsen av diskusjonen vi nettopp hadde her :(:
http://www.hegnar.no/motor/artikkel517449.ece

Amoss

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 11. september 2014, klokken 14:21
selv om det ikke er Tesla i fokus her er det i forlengelsen av diskusjonen vi nettopp hadde her :(:
http://www.hegnar.no/motor/artikkel517449.ece

Denne biten var ny for meg i alle fall:
SitatForfatterne kan imidlertid bekrefte overfor Finansavisen at artikkelen er fagfellevurdert på vanlig måte.
Model S 85D

Espen Hugaas Andersen

Tror de fagfellene var fulle. Eller kanskje de mener med "fagfelle" noen som har som yrke å angripe elbiler til like stor grad?

Uansett, denne vurderingen hadde tydeligvis veldig liten verdi. En mulighet er at "Environmental Science & Policy" er ganske så jalla og publiserer hva som helst.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

krister461

"Finansavisen kan fortelle at en fersk vitenskapelig artikkel i det vitenskapelige tidsskriftet Environmental Science & Policy gir norsk elbilpolitikk som miljøtiltak det glatte lag."

Flott at Finansavisen kan fortelle oss ting, men basert på tidligere informasjon derfra hadde jeg satt mer pris på en link til denne artikkelen...

Amoss

Sitat fra: krister461 på torsdag 11. september 2014, klokken 14:47
Flott at Finansavisen kan fortelle oss ting, men basert på tidligere informasjon derfra hadde jeg satt mer pris på en link til denne artikkelen...

Nei, det tok de nok ikke sjansen på, da kunne jo leserene se hvor dårlig fundert rapporten var da jo ;)
Model S 85D

Espen Hugaas Andersen

#2496
Om det er noen som ikke har fått det med seg, så er det snakk om samme artikkel som før. Det var der Skonhoft fikk publisert artikkelen.

Jeg antar de ikke nevner navnet hans fordi de innser at et vitenskaplig tidsskrift har mer troverdighet enn professoren. Men når de sier det på denne måten så slår det ganske tilbake på tidsskriften - hvem er disse tullingene som har akseptert artikkelen? Har de ingen krav til det som er skrevet?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

granskauen

#2497
Så Environmental Science & Policy tror miljø bare handler om karbondioksid - jaja, på tide å fjerne partikkelfiltere, katalysatorer og eksospotter også da, siden disse som kjent reduserer motoreffekt og dermed øker karbondiokosidutslipp (men gjør sånn at litt færre folk dør i byene).

Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg misliker slik "forskning" som ikke ser hele bildet.

OleT

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1462901114001208
Jobben er abonnent, så jeg fikk lest artikkelen. De (Holtsmark & Skonhoft) har plukket de unersøkelsene som passer dem, som for eksempel en fra 2009 som viste at 90% av elbileiere hadde minst en bil til. Så ekstrapolerer de det til dagens elbiltetthet...
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Mr.Hansen

#2499
Jeg fikk se den men ikke lest den pga bullshit filteret slo inn.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"


schweitzeren

Leste dette på dinside.no:

Først var det de søkkrike, risikovillige og såkalte «first movers», som kjøpte bilen for å snike forbi køen i kollektivfeltet. Samtidig kunne de glise rått ved tanken av å ha snytt staten for avgiftskroner. Men etter hvert har langt mer alminnelige og sympatiske kunder funnet ut at de kan strekke seg opp til å kjøpe en Tesla Model S

Da er jeg en av de søkkrike ikke så sympatiske kunder  :o

Må dog si at de til vannlig skriver positivt om Tesla og da også kåret den til årets bil siste år  ;)

Fortsatt god dag
/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

RE

Sitat fra: maxmekker på fredag 12. september 2014, klokken 08:08
60 kw 'test'.. nok en 'mehhh' fra dinside.

http://www.dinside.no/930361/vi-har-testet-budsjettutgaven-tesla-model-s-60#/

Denne var faktisk ikke det verste jeg har lest. Marginal krisemaksimering på enkelte punkt (lading, 21 tommere på 60KWh versjonen...), men hovedessensen (om bilen) mener jeg egentlig var ganske grei...
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit


NegativeElectrode

#2504
Sitat fra: RE på fredag 12. september 2014, klokken 08:52
Sitat fra: maxmekker på fredag 12. september 2014, klokken 08:08
60 kw 'test'.. nok en 'mehhh' fra dinside.

http://www.dinside.no/930361/vi-har-testet-budsjettutgaven-tesla-model-s-60#/

Denne var faktisk ikke det verste jeg har lest. Marginal krisemaksimering på enkelte punkt (lading, 21 tommere på 60KWh versjonen...), men hovedessensen (om bilen) mener jeg egentlig var ganske grei...

Journalisten skriver at man kommer langt på 13.800 kr i en dieselbil. I en dieselbil av samme størrelse så er er vel det ca 20000 km med dagens pris, ca et års kjøring med mitt forbruk. Skal bilen stå i garasjen resten av bilens levetid?

Det har ikke gått opp for journalister og andre hva tilgang til superladenettverket egentlig innebærer.

Ser at journalisten kommenterer under ett av bildene at Tesla ikke er kompatible med alle ladeplasser på kjøpesentre.
http://www.dinside.no/pub/imgviewer/imgviewer.php?albumid=5172913
Skyldes dette at han ikke hadde nødvendig adapter?
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA