Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Svartebørshandel med reservasjoner

Startet av DonPedro, lørdag 13. april 2013, klokken 22:21

« forrige - neste »

DonPedro

Hvis man ikke vil ha plassen sin i køen, er det da greit å selge den for et mellomlegg?

(For ordens skyld: Min plass er ikke til salgs.)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Lanber

Som #3000 + er det vel neppe særlig attraktivt heller

fredag

Sitat fra: DonPedro på lørdag 13. april 2013, klokken 22:21
Hvis man ikke vil ha plassen sin i køen, er det da greit å selge den for et mellomlegg?

Tesla har vært helt klare på at reservasjon ikke kan overdras til andre.

Personlig synes jeg også det er feil å overdra køplass til andre. Hvis jeg hadde stått i kø for å komme inn på konsert, så hadde jeg ikke akseptert at noen kjøpte seg inn i køen foran meg. Det er sånn det bare blir kvalm av.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

laumb

Hvis noen byr meg 100k for min plass, så hadde jeg tatt de pengene. Sånn sett må jeg jo si at det er greit.
Det er jo en fri vilje i dette - og hvis noen vil bruke sine penger på å kjøpe seg fram, så kommer ikke de andre lenger bak uansett. Så lenge ikke Tesla selger mellomplasser og køen er den samme - tut og kjør.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA