Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemning: Skal du fortsatt ha Performance + ?

Startet av jkirkebo, fredag 12. april 2013, klokken 22:23

« forrige - neste »

jkirkebo

Da lager vi en liten avstemning da, for å lodde stemningen her. Avstemingen er KUN for de som hadde tenkt å bestille Performance + om 21" hjul var inkludert i pakken. Formålet er å se hvor mange som evt. fortsatt går for P+ pakken.

For dere som har bestilt Sig: Forutsetningen var at tidligere ble 22.250 trukket ifra de 36.700, altså en netto kostnad på 14.450,-.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RunarBT

For meg gjorde dette at det blir standard.;-(

Vil ha full pupp om eg går for perf. Men når det blir så dyrt, går eg heller for fullpakket standard. Trist men sånn blir det. Lar pengene spart stå i TSLA så kanskje det gir ein gratis tesla perf+ om 3-4 år.;-)

jkirkebo

Supert at du gir en begrunnelse, håper alle kan gjøre dette i tråden. Det gir den mer tyngde og troverdighet.

Selv skal jeg ha det jeg planla fra starten, Performance med grå 21". P+ er verdt 14.450 for meg men absolutt ikke 36.700,-
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Havebigfun

Jeg lurte på om jeg skulle starte en ny sutre- tråd: Når er nok nok??
Jeg ser at en del av svært entusiastiske deltaker har kjølnet en del- det gjelder også meg
Kanskje du kunne flettet det in som en svarmulighet
Her kunne du lagt ved to svarmuligheter til:
Jeg er i tvil og vurderer å hoppe av
Med den informasjonspolitikken har jeg mistet interessen- jeg kjøper ikke bil nå

Da får vi et balansert bilde av stemningen i menigheten ;)

jkirkebo

Mulig folk vil sutre litt, men vi kan fortsatt få det vi så for oss for en uke siden. Jeg tviler derfor på at noen hopper av pga. dette, så jeg tar det ikke med som valg. De som alikevel gjør det får evt. la være å stemme...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nuvolari

Har ikke helt bestemt meg men tror jeg går for Perf plus. Alternativet er vanlig perf med 21". Sammenligner man med andre biler syntes jeg man får mye bil for 700.000,-.

Når det er sagt har entusiasmen min også falt noe etter de siste dagers hendelser.

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

OleJA

Sitat fra: Havebigfun på fredag 12. april 2013, klokken 22:35
Jeg lurte på om jeg skulle starte en ny sutre- tråd: Når er nok nok??
Jeg ser at en del av svært entusiastiske deltaker har kjølnet en del- det gjelder også meg
Kanskje du kunne flettet det in som en svarmulighet
Her kunne du lagt ved to svarmuligheter til:
Jeg er i tvil og vurderer å hoppe av
Med den informasjonspolitikken har jeg mistet interessen- jeg kjøper ikke bil nå

Da får vi et balansert bilde av stemningen i menigheten ;)
Ja, jeg tror en sutretråd med fokus på feilaktig eller mangelfull produktinfo fra Tesla haddevært nyttig.
Gjerne også med 'fikser' etterhvert som ting blir oppklart.

tk74

Jeg syntes i utgangspunktet at Performance Plus pakken så veldig lukrativ ut da jeg trodde som alle andre at 21" Hjul var i pakken. Men jeg kommer helt sikkert til og bestille pakken allikevel hvis jeg kjenner meg selv godt nok :) Og vite at jeg kunne fått en bil med bedre kjøreegenskaper og at jeg ikke gikk for dette kommer til og plage meg i etterkant. Nå er jeg glad i stive sporty bilen så dette er nok et must for meg :) Dyrt syntes jeg det er.
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Kallagtunet

#8
Hvis disse resultatene fortsetter så ser en jo at Telsa har en helt riktig prisingsstrategi. Ta betalt så mye som mulig, folk kjøper uansett i alle fall i Norge.

Hvis dette er representativt for de som er i dialog og bestiller så er er det i alle fall INGEN sjans for at 21 tommers felger vil inngå i en + pakke her i Norge (som jeg faktisk tror var intensjonen frem til at de sjønte at dette irriterte signature eiere at de mått betale for dekkene to ganger (og folk begynte å kansellere signature bestillinger på grunn av det)), verdens rikeste land :-D

Real EoN

Blir vanlig performance her med 21" hjul, den fornuftige meg sa egentlig 19" men vet det er folk rundt her som kjøper 21" så da vil ikkje jeg ha en "styggere" bil  :)
Kjøper nok de andre nye pakkene som har kommet, og syns at nå har jeg strukket meg langt nok. 36000,- for noe man ikkje ser, skjelden har bruk for eller merker ved kjøring, enda dyrere pris for bakdekka og neppe får igjen for ved bruktsalg. Neitakk !
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

ohh

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 12. april 2013, klokken 23:21
Hvis disse resultatene fortsetter så ser en jo at Telsa har en helt riktig prisingsstrategi. Ta betalt så mye som mulig, folk kjøper uansett i alle fall i Norge.

Hvis dette er representativt for de som er i dialog og bestiller så er er det i alle fall INGEN sjans for at 21 tommers felger vil inngå i en + pakke her i Norge (som jeg faktisk tror var intensjonen frem til at de sjønte at dette irriterte signature eiere at de mått betale for dekkene to ganger (og folk begynte å kansellere signature bestillinger på grunn av det)), verdens rikeste land :-D
Litt usikker på hvordan du kommer til konklusjonen din. Av 21 som har stemt, er det kun 4 stk som skal ha Perf+. Og faktisk hele 6 personer som heller velger å nedgradere til standard S i stedet for Performance. Dette gir vesentlig færre inntekter for Tesla - faktisk færre enn om de IKKE hadde annonsert Perf+ pakken. (Om da avstemmingen faktisk stemmer med virkeligheten)

Selv velger jeg å ikke gå for Perf+
Mest fordi jeg overhodet ikke skjønner hva jeg betaler 36.700,- for. Jeg har bedt om teknisk spec, bilder, tegninger eller ett eller annet som kan fortelle hva dette er, men det sitter de tydeligvis ikke med. Da klarer jeg ikke tenke annet enn at de har feilpriset hele pakken - om ikke oppgradering til 21" hjul (dekk og felg) er med i summen.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Lokführer

Hvor har det blitt av Tesla sin "underpromise and overdeliver" innstilling?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Leaffen

#12
Sitat fra: Havebigfun på fredag 12. april 2013, klokken 22:35
Jeg lurte på om jeg skulle starte en ny sutre- tråd: Når er nok nok??
Jeg ser at en del av svært entusiastiske deltaker har kjølnet en del- det gjelder også meg
Kanskje du kunne flettet det in som en svarmulighet
Her kunne du lagt ved to svarmuligheter til:
Jeg er i tvil og vurderer å hoppe av
Med den informasjonspolitikken har jeg mistet interessen- jeg kjøper ikke bil nå

Da får vi et balansert bilde av stemningen i menigheten ;)

Jeg melder meg klart inn i sutremenigheten nå. Har sittet på gjerdet en stund for å se hvordan dette utvikler seg. Jeg vurderer sterkt å hoppe av hele greien. Jo mer kompliserte valg, og jo mer følelsen av å bli lurt melder seg, jo mer melder lysten seg til å finne andre ting å tenke på. Tesla viser helt klart at de ikke er i stand til å tenke på samme nivå som Apple, som de hele tiden liker å sammenligne seg med. Jeg vil mest karakterisere dem som rotete vinglemikler. Uklare spesifikasjoner. Svindyrt vedlikehold. Ikke oppdaterte nettsider. Manuell bestilling av tillegg via epost eller telefon. ikke avklarte priser. Jeg lurer på om produktet deres blir like rotete og vinglete?

Kanskje jeg vil kjøpe Model X om noen år, når (eller hvis) Tesla blir voksen? Kanskje jeg rett og slett kjøper en annen elbil med samme eller lengre rekkevidde om noen år? Kanskje batteriteknologien er kommet mye lengre om noen år?

Vi har behov for 2 biler, så foreløpig beholder jeg Leafen. Men kanskje vi skal kjøpe en billig Leaf til? Eller et annet merke? Det er absolutt et tankekors at man kan få tre billig Leafer for prisen av en Model S. Model S går kanskje tre ganger så langt på en lading, men det bekymrer meg ikke i vårt bruksmønster.

Tesla ser mer og mer ut til å være et eksperiment med et produkt for spesielt interesserte entusiaster med tung høyrefot. Vet ikke helt om jeg vil asossiere meg med et slikt produkt eller en slik gruppe?

Skjerp dere Tesla! Dere har ennå en måned eller to på dere til å fikse opp i rotet. Da er det vinn eller forsvinn for mitt vedkommende. Betydelig forbedring forventes.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Marnet

Dessverre må jeg si meg enig med Modelsen.
Det er nå så stor usikkerhet rundt alle tilvalg, priser og informasjon fra Tesla, at jeg vurderer en utsettelse på mitt bilkjøp.

For meg er dette en dyr bil, uansett avgifter eller ikke.
Da må jeg føle meg trygg på varen jeg kjøper, noe jeg nå ikke har.

Det kan se ut som toget går litt for raskt for Tesla for øyeblikket og at de opplever voksesmerter.

Da kan det bli riktig for meg med en tenkepause og eventuelt se på Tesla igjen neste år, når forhåpentligvis alle detaljer er gjennomarbeidet på en mer forståelig måte for oss kunder.

Har ikke mistet lysten på en Model S, men vurdere sterkt en kanselering av min reservasjon i denne omgang.


Morten Sandvik

Sitat fra: Marnet på lørdag 13. april 2013, klokken 08:31
Dessverre må jeg si meg enig med Modelsen.
Det er nå så stor usikkerhet rundt alle tilvalg, priser og informasjon fra Tesla, at jeg vurderer en utsettelse på mitt bilkjøp.

For meg er dette en dyr bil, uansett avgifter eller ikke.
Da må jeg føle meg trygg på varen jeg kjøper, noe jeg nå ikke har.

Det kan se ut som toget går litt for raskt for Tesla for øyeblikket og at de opplever voksesmerter.

Da kan det bli riktig for meg med en tenkepause og eventuelt se på Tesla igjen neste år, når forhåpentligvis alle detaljer er gjennomarbeidet på en mer forståelig måte for oss kunder.

Har ikke mistet lysten på en Model S, men vurdere sterkt en kanselering av min reservasjon i denne omgang.

P.g.a at de tilbyr denne pakken ?  ::) ::)

Bergen

2891 .... Svart/ svart Performance Plus

5YJSA2DP1DFP19452

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA