Når får man bilen hvis man bestilte i mars/april 2013?

Startet av DonPedro, ons 10. apr 2013, kl. 17:02

« forrige - neste »

kjølholdt

Fikk telefon fra tesla i dag! De bekreftet levering til meg september har nr 2659. Spurte om CHAdeMO adapter men de visste heller ikke . Mener det var justin jeg snakket med.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

RunarBT

Sitat fra: frskby på man 20. mai 2013, kl. 16:49
Sitat fra: jsu224 på ons 15. mai 2013, kl. 14:27
Sitat fra: laumb på ons 15. mai 2013, kl. 11:46
1. Gå inn på Teslamotors.com
2. Klikk reserver.
3. Fyll ut informasjonen de ber om.
4. Betal regningen på 31'000kr i depositum
5. Vent på finalize knapp.
5b. Lek deg masse i Design Studio og på forumet.
6. Få finalize knapp, trykk på den.
7. Fyll ut informasjonen de ber om.
8. Trykk fullfør og finn ut at prisen ble lavere enn du trodde siden du har betalt inn depositum, vurder en pakke til.
9. Be om å få lagt til en ekstra pakke.
10. Vente på bilen og informer kjerringa om kjøpet.
11. Betale for bilen.
12. Motta bilen.

Jeg kjenner at jeg liker svaret  ;D

Punkt 10 har jeg allerede gjort unna..dvs jeg venter på bilen selv om jeg ikke har bestilt og har informert kjerringa ( dog ikke at prisen blir 660' istedet for 600'....  :o )

Flere som har gått i denne "fella". Min også kosta 600' ovenfor kjerringa, mens papirene sier 695'. Den tid den sorg om hun skjønner det...  ;)

Det samme her, heilt til P+ kom hadde eg ikke inforimert kona om den 'nøyaktige' prisen sjølv om det var finalized.:-P men p+ gjorde at eg ombestemte meg og fekk (kjipt men ok) endret til standard. Så da slipper eg fortelle at bilen et par uker var 80k dyrere enn eg hadde fortalt... No sitter eg detimot og angrer litt på at eg endret fra p til standard... Jaja;-) familiefreden er på litt tryggere grunn i det minste.

Muffinman

Synes virkelig at man skulle kunne velge + understell på standard. Den er godt nok motororisert, og alle er vel enige i en _generell_ betraktning om at oppgraderinger man bør prioritere foran mer motorkraft er bremser og understell.

Nå har jeg valgt P og prøvekjøringen forteller meg at den i og for seg har veiholdning så det holder for min del, men ser ikke bort fra at jeg ville moderert meg til standard med pluss understell om det var mulig.

mrm

Sitat fra: Maartensommer på man 20. mai 2013, kl. 15:45
Jeg sliter med å se fakturanummeret på fakturaen.  Jeg går ut i fra at fakturaen er det samme som "Bestillingsskjemaet"?

Nei, det er ikke det samme som bestillingsskjemaet. 
Hvis du har signert papirene, vil du på MyGarage/MyTesla siden, under reservasjonsnummeret finne en link "invoice".  Der finner du en norsk pdf faktura på reservasjonsbeløpet.
Tesla Model S P85 mars 2014 * solgt *
Citroen C-Zero 2014
Tesla Model S 70D mars 2016

jkirkebo

Sitat fra: RunarBT på man 20. mai 2013, kl. 18:46
Det samme her, heilt til P+ kom hadde eg ikke inforimert kona om den 'nøyaktige' prisen sjølv om det var finalized.:-P men p+ gjorde at eg ombestemte meg og fekk (kjipt men ok) endret til standard. Så da slipper eg fortelle at bilen et par uker var 80k dyrere enn eg hadde fortalt... No sitter eg detimot og angrer litt på at eg endret fra p til standard... Jaja;-) familiefreden er på litt tryggere grunn i det minste.

Jeg fikk nettopp bekreftelse på endring fra P til P+, så det er ennå ikke for sent å ombestemme seg ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Havebigfun

Sitat fra: jkirkebo på man 20. mai 2013, kl. 19:54
Jeg fikk nettopp bekreftelse på endring fra P til P+, så det er ennå ikke for sent å ombestemme seg ;)
Før jeg evt ombestemmer meg til P+ vil jeg se noen seriøse tester som sier at P+ er vesentlig bedre enn P - det skal være verdt 60K for meg. I praksis blir det enda dyrere fordi 21" felgene snart er herpet :o... Regner med at jeg har en del uker på meg før det er for sent- det skal lages ihvertfall 1300-1500 euro-biler før det er min tur (#1547)

Nuvolari

Sitat fra: jkirkebo på man 20. mai 2013, kl. 19:54
Sitat fra: RunarBT på man 20. mai 2013, kl. 18:46

Gratulerer! Blir nok morro :)
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Trondns

Sitat fra: Øyvind.h på tir 14. mai 2013, kl. 18:45
Sitat fra: Havebigfun på tir 14. mai 2013, kl. 18:19
Sitat fra: Lanber på tir 14. mai 2013, kl. 18:14
Havebigfun.  Faktura nr er akkurat det, hvilken rekkefølge du har kjørt finalize. Da først lages fakturaen på de 31.000,-
Jeg skjønner- jeg bare finner ikke noe slik nummer i mine papirer. Kan hende jeg leter feil sted. Jeg signerte 2304 og burde fått denne fakturaen. Beløpet er anført uten nummer hos meg. ???
Gå inn på my Tesla, bla ned til bilen du har bestilt, klikk på invoice og se øverst i høyre hjørne på fakturaen. Der tipper jeg det står er fakturanummer?

Er ikke den fakturaen på kr 31.000.- bare en kopi av det beløpet som vi innbetalte for å prøvekjøre bilen i desember?
Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

jkirkebo

Sitat fra: Nuvolari på man 20. mai 2013, kl. 22:09

Får håpe det siden prisen nå spratt opp til 708k + vinterdekk ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Nuvolari

Sitat fra: jkirkebo på man 20. mai 2013, kl. 22:19
Sitat fra: Nuvolari på man 20. mai 2013, kl. 22:09

Får håpe det siden prisen nå spratt opp til 708k + vinterdekk ;)

Høres ut som vi har ganske lik konfig da :)
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

OleJA

Sitat fra: mrm på man 20. mai 2013, kl. 13:55
Fikk #957 i dag 20 mai.

Nærmer seg mao 1000 finalized, hvis man kan lese det ut av faktura nummeret.

#982, også idag

kimlillebo

Reserverte 11.nov.
Betalte til US konto noen uker etterpå.
Er nummer P1693
Finalize 30.04
Fakturanummer 317

K.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Foleson

Noen som vet om disse fakturanummerene er løpende for hele EU eller bare for Norge? Antar EU, men hadde vært kjekt å vite.

Fikk forøvrig 933 den 17. mai.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

mrm

Sitat fra: Foleson på man 20. mai 2013, kl. 23:25
Noen som vet om disse fakturanummerene er løpende for hele EU eller bare for Norge? Antar EU, men hadde vært kjekt å vite.

Fikk forøvrig 933 den 17. mai.

Siden fakturaen er stilet fra Tesla Motors Norway, ville jeg anta at det er en norsk serie, og at de første sifferene "67" betyr "Norge".
Tesla Model S P85 mars 2014 * solgt *
Citroen C-Zero 2014
Tesla Model S 70D mars 2016

Harlex

Sitat fra: kjølholdt på man 20. mai 2013, kl. 17:45
Fikk telefon fra tesla i dag! De bekreftet levering til meg september har nr 2659. Spurte om CHAdeMO adapter men de visste heller ikke . Mener det var justin jeg snakket med.
Sier du det :D Da vil vel jeg også få Tesla på tunet i september tenker eg.... #2120 ;D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA