New options for Europe

Startet av tk74, tir 09. apr 2013, kl. 13:54

« forrige - neste »

ELbilist1

Jeg har nr 282, IKKE Performance. Og trykka samme dag som jeg fikk knappen.
- Da fikk jeg opp August / September, men men, blir nok gøy uansett.
Håper på NYDELIG HØSTVÆR 8) 8) 8)
:) Ren nytelse, hvær dag!

kimlillebo

Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

glaserud

Sitat fra: glaserud på tor 25. apr 2013, kl. 18:32
Endring på options-sida:

Vinterpakka har ikke lenger "Batterivarmer" listet som en del av innholdet.

Sendt mail og spurt hva det betyr.

Da var den endret igjen, til:

En batterivarmer inngår som standardutstyr i alle biler.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Kallagtunet

Sitat fra: glaserud på fre 26. apr 2013, kl. 20:23
Endring på options-sida:

Som den har gjort hele tiden :-D

Bra de begynner å "get their shit together" :-D

TW838

Sitat fra: TW838 på tir 23. apr 2013, kl. 11:40
Ang. vinterpakken er det forresten interessant å lese den tyske Tesla-siden. Der står det i tillegg at "pakken anbefales for regioner der temperaturen jevnlig går mot null grader". Burde nesten vært selvfølgelig i Norge da?!

Interessant å sjekke samme info en uke senere. Batterivarmer har jo blitt standard og infoen om kuldegrader er fjernet. Morsomt nok får du nå også en vaskemaskin med på kjøpet. Google translate er herlig!  ;)
ID. Buzz GTX 2025

Øyvind.h

Endring på options-sida:

Forsterket batterivarmer var etter mitt syn det viktigste poenget med å bestille vinterpakken (at bilen hadde batterivarmer som standardutstyr har jeg hele tiden vært klar over). Nå skriver de at alle bilene har (samme) batterivarmer uansett? Da ble vinterpakken etter mitt syn veldig dyr. Oppvarmede vindusviskere har jeg aldri hatt, og ser ikke behovet. Varme i baksetet er kjekt å ha, men ikke viktig. Og oppgraderte luftdyser regner jeg med alle bilene leveres med, da standard luftdyser sliter med å fjerne dugg på siden av frontvinduet.

Flere enn meg som vurderer å be om at vinterpakken fjernes fra bestillingen?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på man 29. apr 2013, kl. 08:36
Endring på options-sida:

Forsterket batterivarmer var etter mitt syn det viktigste poenget med å bestille vinterpakken (at bilen hadde batterivarmer som standardutstyr har jeg hele tiden vært klar over). Nå skriver de at alle bilene har (samme) batterivarmer uansett? Da ble vinterpakken etter mitt syn veldig dyr. Oppvarmede vindusviskere har jeg aldri hatt, og ser ikke behovet. Varme i baksetet er kjekt å ha, men ikke viktig. Og oppgraderte luftdyser regner jeg med alle bilene leveres med, da standard luftdyser sliter med å fjerne dugg på siden av frontvinduet.

100% enig i det du skriver. Kommer ikke til å ta vinterpakken.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Epleskreller

Sitat fra: Øyvind.h på man 29. apr 2013, kl. 08:36

Ja, avventer svar på hva bedre batteriytelse betyr og hva som er forskjellen i defrosting av frontrute. Resten av pakken er ikke verd så mye for meg.

Lurer på om kostnaden ved batterivarmeren er regnet inn i de 8500,-.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Cirion

Sitat fra: Øyvind.h på man 29. apr 2013, kl. 08:36Flere enn meg som vurderer å be om at vinterpakken fjernes fra bestillingen?
Her blir det fortsatt full pakke ;) Jeg har lyst på både avising av vindusviskere og setevarmere bak. Når jeg ser på bilder av Model S, kan jeg heller ikke se spylerdysene... Hvis de er skult i visker armen eller under panseret der viskerene parkeres, er det vel digg at de også er oppvarmet.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Muffinman

Hvis dysene ligger i viskerarmen kan det jo tenkes at oppvarmingen av disse faktisk utgjør den "oppvarmede vindusviskeren" også?

Magefølelsen min tilsier etterhvert at denne pakka bør halveres i pris - minst.

Havebigfun

Det er vel både oppvarming av frontruten der hvor viskerne er parkert og av dysene som for min del godt kan sitte på viskerne- på min Viano virker dette ypperlig.
Selv om jeg betillte med vinterpakken er jeg i tvil om den er verdt 8500 men summen er marginal i forhold til prisen og det er kiipt å ha en bil som er "suboptimal" under skikkelige vinerforhold.
Når det er sagt er det åpenbart at Tesla tjener bra på sine pakker, spes 21" og P+ men sikkert også de andre incl vinterpakken- bra for aksjeeiere og elbilens fremtid- ikke bra for oss som betaler regningen. :o

Oreo

Jeg vil gjerne ha varme i baksetene til mine håpefulle bak der. Savner, som nevt utallige ganger her, varme i rattet.
Pakken høres utvilsomt dyr ut, men tenker jeg tar denne uansett. Litt slike som at vinterpakke/vinterforbedringer er viktigere på en dieselbil enn en bensinbil, så er det ihvertfall viktig på en elbil.
Såklart får jeg en vaskemaskin også inkludert i prisen er det en god deal, om ikke annet en ny approach i bilbransjen.
Når det gjaldt oppdateringen at de IKKE skulle tjene penger på service må de ta inn penger et annet sted. Jeg tenker profitten er minst på 40kWh pakken så større for de andre pakkene, og mest på "alt" ekstrautstyret. De som vil ha det aller beste (P+), er villig til å betale for det, og det er nok Tesla klar over.

Jeg trodde de kanskje hadde skjerpet seg med å publisere slike google translate etter alle fadesene med de europeiske oversettelsene (bagasjevolum likt en teskje!). Enhver oppegående person, med kjennskap til språket, hadde vel kunnet lese gjennom teksten og kvalitetssikret den før de offentliggjør den på websidene sine. Dette skader Tesla mer enn det gagner dem med å få publisert informasjon. De driter seg rett og slett ut ovenfor kundene sine.
Jeg har likevel stor tro på Tesla og håper de kvalitetssikrer bilene atskillig bedre enn hva webavdelingen gjør med sin misinformasjon og latterlige oversettelser. Direkte hårreisende at de først sprer informasjon om forbedret batterivarmer, for så å trekke dette tilbake igjen. Mildt sagt er jeg sjokkert. Jeg ser ingen grunn til å finalize før dag 28 etter jeg fikk mailen om å klargjøre min bestilling. Så får vi se da om det er kommet mer klarheter frem i dagen. Satser også på at butikken i Trondheim har åpnet før den tid.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Foleson

En ting er vinterpakken (som jeg virkelig ikke kan forstå skal kunne forbedre batteriytelse i kaldt vær på noe vis), en annen ting er sikkerhetspakken. Bilen kommer jo allerede med tyverialarm, og hvordan skal tyver sabotere 12V systemet slik at ikke den allerede installerte alarmen går? Har Tesla gjort det så lett å sabotere den allerede installerte alarmen at folk må ha en tilleggspakke for å føle seg trygge?

Hvordan fungerer den installerte alarmen i og med at den tydeligvis ikke er bevegelsesaktivert (siden denne delen er med i "sikkerhetspakken")

Jeg føler egentlig at både sikkerhetspakke og vinterpakke er fluff som spiller på kjøperens usikkerhet for å få inn mer penger. Jeg klarer ikke se en god begrunnelse for hvorfor jeg skal betale ekstra for dette.

Føler egentlig at Tesla nå driver å lager tilleggspakker av ting som allerede er (batterivarmer & dyser) eller bør være en del av bilen...
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

olso

har heller ikke tatt med sikkerhetspakken, slitsomt med alarm som går av i tid og utide, trodde dette var "ut", skulle  vel holde med vanlig startsperre?
Tesla S P85 sept-13

petersv

Kom nettopp av telefon med Heidi T. og det med batterivarmer som er kraftigere er fortsatt en del av vinterpakken, men det har gått litt fort med oversettinga av hjemmesida så det kom ikke med. Har du oppvarmet garasje, er det ikke mye mer enn varme i bakseter og spylerdyser og viskere å hente.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA